printlogo


کد خبر: 240121تاریخ: 1400/8/19 00:00
اخبار

انهدام ۳۲ باند سرقت و دستگیری ۶۳۳ سارق در تهران
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۶۳۳ سارق و مالخر و کشف ۱۳۰۰ قلم اموال سرقتی در پایتخت خبر داد. سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای پنجاهمین مرحله طرح «رعد» که صبح دیروز در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به اجرا درآمد، با بیان اینکه در اجرای این طرح ۲۶۰ حکم قضایی به اجرا گذاشته شد، گفت: در جریان ماموریت‌های انجام‌شده ۶۳۳ سارق و مالخر شناسایی و دستگیر شدند و بالغ بر ۱۳۰۰ قلم کالای مسروقه نیز از آنان کشف شد. وی ادامه داد: همچنین ۱۶۶ دستگاه خودرو و موتوسیکلت سرقتی نیز از مجرمان دستگیر شده در این طرح کشف و ضبط شد. ۳۲ باند نیز در این مرحله از طرح «رعد» منهدم شدند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ ارزش ریالی اموال مسروقه کشف شده را بالغ بر 5/15 میلیارد اعلام کرد و گفت: کار شناسایی مال‌باختگان این اموال آغاز و بخشی از اموال هم به صاحبان‌شان بازگردانده شده و روند تحویل اموال به دیگر مال‌باختگان نیز ادامه دارد. رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: در این طرح ۳ قبضه سلاح و همچنین ۱۰ هزار عدد مواد محترقه کشف شد. وی اضافه کرد: همچنین ۶۱ محل و پاتوق سارقان در این طرح مورد شناسایی قرار گرفت و ۲۵ مالخر نیز از این اماکن دستگیر شدند. به گفته رحیمی، دستگیری ۱۶ نفر از اراذل و اوباش و انهدام ۸۲ پاتوق فروشندگان مواد مخدر نیز از دیگر اقدامات پلیس در پنجاهمین مرحله از طرح رعد بود. 
***
عضویت سیداحمد علوی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر
در بیست‌و‌‌دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ۶ نفر از نمایندگان این شورا در کمیسیون موضوع تبصره یکم ذیل ماده‌واحده مصوبه «الزام شهرداری تهران به انجام مطالعات توجیه فنی، اقتصادی، زیست‌محیطی، فرهنگی- اجتماعی و ارائه برنامه زمانبندی برای کلیه طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری تهران»، مشخص شدند. نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: جهت تحقق و اجرایی شدن این مصوبه قرار بود کمیسیونی مرکب از نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران از سوی کمیسیون‌های اصلی معرفی و به انتخاب شورا تشکیل شود. در این کمیسیون مقرر است زمان تهیه و تصویب دستورالعمل‌های لازم و مطابق آن نتایج مطالعات و بررسی‌ها تایید شوند. رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه خاطرنشان کرد: از طرف کمیسیون فرهنگی و اجتماعی آقای سیداحمد علوی به عنوان نماینده این کمیسیون معرفی شده‌ است. 
بعد از ارائه این توضیحات و با رای‌گیری صورت‌گرفته، عضویت سیداحمد علوی در این کمیسیون با ۱۹ رای موافق به تایید نمایندگان رسید. 
***
ارائه کارت واکسن کرونا از اول دی برای اعزام به خدمت الزامی است
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: تمام مشمولان اعزام به خدمت از تاریخ اول دی‌ماه ملزم به ارائه کارت واکسن کرونا به مراکز آموزش رزم مقدماتی نیروهای مسلح هستند. سردار تقی مهری در این باره اظهار کرد: با توجه به واکسیناسیون حداکثری افراد جامعه و تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت بهداشت، همه سربازان نیروهای مسلح در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، از این رو مشمولانی که از یکم دی‌ماه به بعد به خدمت اعزام می‌شوند باید برای تزریق ۲ نوبت واکسن کرونا اقدام کنند، در غیر این صورت در یگان‌های آموزشی پذیرش نمی‌شوند. وی ادامه داد: تمام مشمولان اعزام به خدمت از یکم دی‌ماه ۱۴۰۰ برای پذیرش در مراکز آموزش رزم مقدماتی نیروهای مسلح ملزم به ارائه کارت تزریق واکسن کرونا هستند. این مقام ارشد انتظامی افزود: مشمولان باید در زمان باقیمانده با مراجعه به مراکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن اقدام و بعد از تزریق ۲ نوبت واکسن کرونا به سامانه سلامت مراجعه کنند و گزینه دریافت کارت واکسن را انتخاب کرده و در نهایت کارت واکسن بارکددار را پرینت بگیرند. 
***
تهیه طرح الزام شهرداری به پاسخگویی در برابر تذکرات اعضا؛ بزودی
عضو شورای شهر تهران از تهیه طرح الزام شهرداری به پاسخگویی در برابر تذکرات اعضا در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش ایسنا، جعفر شربیانی در جلسه علنی روز گذشته شورای شهر تهران در تذکری به شهردار تهران گفت: بنده به عنوان عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش از باب وظیفه نظارتی خود تذکری را درباره انتصابات شهردار تهران مطرح کرده و سوالاتی را از ایشان جویا می‌شوم. وی در ادامه افزود: شاخص‌ها و معیارهای انتخاب معاونان و شهرداران مناطق و مدیران ارشد و سازمان‌ها و شرکت‌ها به افکار عمومی اطلاع داده شود. همچنین اسامی و رزومه مشخصات تیم و کانون ارزیابی به افکار عمومی ارائه داده شود. شربیانی ادامه داد: روش‌ها و کانال‌های ارسال رزومه به افکار عمومی اطلاع داده شود. چه تعداد رزومه در اختیار شهردار تهران قرار گرفته و روش اولویت‌بندی آن ارائه شود. گفت‌وگو و متن کانون با ارزیابی با افراد چگونه بوده است. بر اساس نص صریح قانون باید بعد از گذشت مدتی از طرح سوال پاسخ تذکر بنده به صورت کتبی به من ابلاغ می‌شد اما تاکنون این اتفاق در عمل نیفتاده است. عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: برای تنویر افکار عمومی و اطلاع همکاران شورا و بر اساس تعهد به قانون و استناد به آن چیزی که شهردار تهران چندی قبل درباره انتصابات اعلام کرده و گفتند انتصابات نسبتی با شورای شهر تهران ندارد، دقیقا با تایید و ابرام آن نظریه در همان قانون آمده است که وظیفه نظارت بر حسن اداره امور شهر بر عهده شوراست. 

Page Generated in 0/0070 sec