printlogo


کد خبر: 240123تاریخ: 1400/8/19 00:00
بازسازی ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس در آینده نزد

طی روزهای گذشته تقویت شبکه حمل‌و‌نقل عمومی در شهر تهران در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و با ورود 110 دستگاه اتوبوس به این شبکه باید چشم‌انتظار خبرهای خوب در این بخش باشیم. در همین زمینه مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران خبر از بازسازی ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس در آینده نزدیک داد. با ورود این تعداد دستگاه اتوبوس می‌توان این پیش‌بینی را داشت که گره‌های ترافیکی تا حدودی در شهر باز شود. مهدی چمران پیش از آغاز جلسه علنی روز گذشته شورای اسلامی شهر تهران درباره اظهارنظر علیخانی، عضو سابق شورای شهر تهران مبنی بر اینکه اکثر اقدامات ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان در دوره گذشته انجام شده بود، گفت: تقریبا درست است. زحمت‌ این کار را آقای مناف هاشمی کشیده بود و مراحل آن را دنبال کردند که ش هم از دوستان تشکر می‌کنیم. 
وی در ادامه افزود: البته گیر اصلی ورود این اتوبوس‌ها باقی مانده بود که در این دوره حل‌و‌فصل شد؛ در مرحله دوم نیز ۶۵ دستگاه دیگر وارد خواهد شد، همچنین مقرر شده است ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس نیز بازسازی شود. 
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مقداری از منابع بازسازی را وزارت کشور به صورت تسهیلات پرداخت می‌کند. 
مهدی چمران همچنین در ابتدای جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۱۱۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه شد و بزودی ۶۵ دستگاه نیز وارد ناوگان خواهد شد. از این مسأله خوشحالیم اما این میزان اندک، برای شهر تهران کافی نیست. 
وی افزود: از همه کسانی که تلاش کردند، چه در دوره قبل که قراردادهای اصلی منعقد شد و چه آقای دکتر زاکانی که قرارداد نهایی را امضا و تلاش نهایی را کردند و این اتوبوس‌ها را به کار گرفتند، تشکر می‌کنم. 
چمران ادامه داد: اتوبوس‌های نو باید به بالای یکهزار و ۲۰۰۰ دستگاه برسد تا نیاز شهروندان را برآورده کنیم. امیدوارم ۲۰۰۰ دستگاهی که قرار است بازسازی شوند زودتر شروع به کار کنند تا بتوانیم بگوییم در شهر سیستم وسایل نقلیه عمومی آماده است و به خاطر گریز از ترافیک از این وسایل استفاده کنند. 
رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: برای مترو نیز باید تمهیدات لازم را فراهم کرد. اگر زودتر دست به کار می‌شدیم امروز این مشکلات را در حوزه حمل‌و‌نقل نداشتیم و امروز هم اگر تلاش کنیم در آینده مشکل نخواهیم داشت. 

Page Generated in 0/0057 sec