printlogo


کد خبر: 240128تاریخ: 1400/8/19 00:00
اخبار

قیمت خودرو رسماً افزایش یافت
شرکت سایپا دیروز قیمت جدید ۹ محصول خود را اعلام کرد. بر اساس اعلامیه جدید این گروه خودروسازی قیمت برخی خودروهای سایپا گران شده است. اما قیمت کدام خودروها گران شده و چقدر؟
سایپا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد قیمت کارخانه‌ای برخی محصولات این شرکت ویژه تحویل در آبان ۱۴۰۰ افزایش یافته است. بر این اساس قیمت خانواده کوییک، تیبا، شاهین و ساینا افزایش یافته است. بر اساس اطلاعیه سایپا، نخستین خودرویی که قیمت آن در آبان ۱۴۰۰ افزایش یافته تیبا صندوق‌دار رینگ فولادی است. قیمت کارخانه تیبا صندوق‌دار ۱۱۶ میلیون تومان اعلام شده است. پیش از این افزایش قیمت، قیمت کارخانه این خودرو ۱۰۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود. مدل دیگر تیبا هم مشمول افزایش قیمت شد؛ قیمت تیبا ۲ در مصوبه جدید ۱۲۲ میلیون تومان است. این محصول سایپا پیش از این ۱۰۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. دیگر خودرویی که مشمول افزایش قیمت محصولات سایپا شده ۲ مدل از سایناست. قیمت ساینا معمولی رینگ فولادی ۱۲۰ میلیون تومان اعلام شده است. پیش از این افزایش قیمت جدید محصولات سایپا، قیمت ساینا ۱۰۴ میلیون تومان بود. همچنین قیمت کارخانه ساینا S در مصوبه جدید سایپا ۱۶۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شده است. پیش از افزایش قیمت محصولات سایپا قیمت ساینا S حدود ۱۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود. افزایش قیمت محصولات سایپا شامل قیمت خودروهای خانواده کوییک هم شده است. در افزایش جدید قیمت محصولات سایپا، قیمت کارخانه کوییک اس به ۱۷۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت کوییک با گیربکس معمولی ۱۶۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است. 
قیمت کوییک آر ۱۷۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. قیمت کوییک پلاس ۲۶۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. قیمت شاهین سایپا از این به بعد ۳۴۱ میلیون تومان است. پیش از افزایش قیمت محصولات سایپا قیمت کارخانه این خودرو ۲۹۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. 
***
«هنر شکست تحریم‌ها» علیه «هنر تحریم‌ها»
دکتر محمدرضا یزدی‌زاده، اقتصاددان و پژوهشگر اقتصاد در تازه‌ترین اثر خود تحت عنوان «هنر شکست تحریم‌ها» به بررسی راهکارها و ارائه راهبردی مناسب برای خنثی‌سازی و عبور از تحریم‌ها پرداخته است. این کتاب در واقع پاسخی به کتاب معروف «هنر تحریم‌ها» اثر ریچارد نفیو، معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران است. نفیو در کتاب خود به چگونگی ایجاد نارضایتی به واسطه تحریم‌ها و شکل‌دهی اغتشاش در جامعه که این اغتشاشات در نهایت نظام سیاسی را تضعیف کرده و باعث تسلیم شدن یا تجزیه کشور می‌شود، پرداخته است. کتاب «هنر شکست تحریم‌ها» که به صورت رایگان منتشر شده، در 5 فصل و 100 صفحه به رشته تحریر درآمده است. این کتاب علاوه بر آسیب‌شناسی نظامات کلان اقتصادی، به بیان راهکارهای مقابله با تحریم‌ها و مقاوم‌سازی اقتصاد و خنثی‌سازی تحریم‌ها پرداخته است.
***
صالح‌آبادی: بانک‌ها در پرداخت وام خرد سخت‌گیری نکنند
رئیس کل بانک مرکزی ارزش معاملات ارز در سامانه نیما در ۷ ماه نخست امسال را معادل کل سال ۱۳۹۹ اعلام کرد و گفت: در بازار متشکل ارزی نیز حجم معاملات تاکنون معادل 1/1 میلیارد دلار بوده که بیانگر بهبود شرایط ارزی کشور است. علی صالح‌آبادی در جلسه دوره‌ای با مدیران عامل بانک‌ها اظهار داشت: یکی از مطالبات مردم از شبکه بانکی، تسهیل در اعطای تسهیلات است و در این راستا انتظار می‌رود شبکه بانکی با توجه به رتبه اعتباری متقاضیان، شرایط سهل‌تری را درباره سازوکار اعطای تسهیلات خرد به متقاضیان دارای رتبه اعتباری مناسب در نظر بگیرد. وی با اشاره به اینکه مفروضات طرح شده برای تدوین قانون بودجه سال آینده توسط دولت، مطلوب است و پیش‌بینی می‌شود شاهد بهبود در شرایط اقتصاد کلان کشور باشیم، افزود: باید این موضوع در نظر گرفته شود که تکالیف قانونی که برای بانک‌ها در نظر گرفته می‌شود، قابلیت اجرا داشته باشد و بانک‌ها بتوانند به ‌طور کامل تکالیف مربوطه را اجرا کنند تا رضایت ذی‌نفعان از عملکرد شبکه بانکی بهبود یابد و در این راستـا، مشارکت فعالانه شبکه بانکی در کنار بانک مرکزی ضروری است. 
***
ثبت‌نام حدود یک میلیون نفر در نهضت ملی مسکن
وزیر راه‌و‌شهرسازی گفت: امسال ضرورت پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌های کشور ابلاغ شده و بانک‌ها موظفند سهم تعیین شده را پرداخت کنند. رستم قاسمی با اشاره به ضرورت استفاده از تجربیات پیشین در ساخت مسکن بیان کرد: بنا داریم در نهضت ملی مسکن از تجربه خوب مسکن مهر که مزیت‌های خوبی نیز داشته است استفاده کنیم، معایب آن را نیز در نظر بگیریم و بتوانیم روند بهتری را شکل دهیم.  وی ادامه داد: در نهضت ملی مسکن ما زمین را واگذار می‌کنیم و زمین برای همه متقاضیان پیش‌بینی شده است. تا امروز که ثبت‌نام برای حدود ۵۰۰ شهر در سامانه آغاز شده است، نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند. ساخت مسکن جدید متقاضی‌محور است و در هر شهر هر چقدر متقاضی وجود داشته باشد، به آن مقدار واحد مسکونی ساخته می‌شود و برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی بر اساس پیش‌بینی‌‌‌ها تأمین زمین انجام خواهد شد.

Page Generated in 0/0161 sec