printlogo


کد خبر: 240135تاریخ: 1400/8/19 00:00
اخبار

دعوت اژه‌ای از کشورهای جهان برای توسعه دیپلماسی قضایی
رئیس دستگاه قضا روز گذشته در جمع سفرای بیش از ۶۵ کشور جهان و همچنین روسای سازمان‌های بین‌المللی مقیم، با اشاره به ضرورت ایجاد درک و فهم مشترک پیرامون مسائل حقوق بشری در راستای رهنمون‌سازی انسان به سعادت و تکامل، گفت: انسان‌ها و سردمداران رژیم‌های سیاسی‌ای که از مسیر صلح‌طلبی و عدالت‌خواهی خارج شده‌اند، نمی‌توانند منادی دفاع از حقوق بشر و پیام‌آور صلح و آزادی باشند. به گزارش مرکز رسانه قوه‌ قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای با طرح این پرسش که آیا دنیای کنونی یک دنیای عاری از خشونت و تبعیض است؟ گفت: اکنون در عصر و دنیایی به سر می‌بریم که برخی رژیم‌های خودکامه و تروریست به بهانه‌های واهی قریب به ۲ دهه کشوری دیگر را اشغال می‌کنند و به کشتار و آواره‌ کردن و تحقیر مردم آن کشور و انهدام زیرساخت‌های آن می‌پردازند، یا برخی رژیم‌های مستکبر و مرتجع دیگر با تجاوز به سایر کشور‌ها، مردمان آنها را به خاک و خون می‌کشند و حتی از انداختن بمب در مجالس عروسی و عزای آنها نیز اجتناب نمی‌کنند و شنیع‌ترین جنایات را مرتکب می‌شوند. رئیس دستگاه قضا با انتقاد از رویه کشور‌هایی که جنایات آشکار علیه جان مردمان دنیا را نادیده می‌انگارند و در مقابل در قبال مسائل خاص به هیاهو و غوغاسالاری می‌پردازند، گفت: امروز جامعه بشری برای رفع انواع و اقسام ظلم‌هایی که به انسان‌ها در گوشه و کنار دنیا روا می‌شود باید به ادراک مشترکی نائل شود و پیشنهاد ما در این زمینه آن است که مقوله دیپلماسی قضایی تقویت شود تا بلکه با تاثیر نگرفتن از مسائل سیاسی حاکم بر دنیا، با رویه حقوقی مستقل به کمک حقوق بشر بیاییم. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای با تشریح مقوله دیپلماسی قضایی گفت: طبق آنچه امروز مرسوم است محتوای دیپلماسی بیشتر متضمن مسائل سیاسی و اقتصادی است، لذا ضرورت دارد محتوای قضایی نیز وارد این عرصه شود؛ بر همین مبنا قوه‌ قضائیه جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا در راستای توسعه دیپلماسی قضایی به بسط ارتباطات حقوق بشری با سایر کشور‌های دنیا بپردازد و با مطالعات مشترک و جلسات مداوم در راستای رسیدن به ادراک و فهم مشترک در امر حقوق بشر با سایر کشور‌ها و جوامع گام بردارد و از این طریق در جهت مقابله با انواع و اقسام ظلم‌های روا شده در دنیای کنونی و همچنین مقابله با مفاسدی نظیر جریان‌های تروریستی، کارتل‌های مواد مخدر، پولشویی و... گام بردارد. حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای گفت: امروز دستگاه قضایی ایران آغوش خود را برای همکاری با دستگاه‌های قضایی کشور‌های جهان در جهت مبارزه با همه مصادیق ظلم و تعدی به حقوق بشر باز کرده است. 
***
قالیباف: 
وحدت و انسجام قوای سه‌گانه فرصتی استثنایی برای حل معضلات کشور است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت در جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی با رئیس مجلس، بر لزوم استفاده از فرصت استثنایی هماهنگی قوا برای حل معضلات اساسی کشور تاکید شد. به گزارش فارس، محمود عباس‌زاده، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح جلسه دیروز این کمیسیون گفت: جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با آقای قالیباف، رئیس مجلس برگزار شد. اعضای کمیسیون نظرات خود را ارائه کرده و رئیس مجلس نیز تحلیلی درباره شرایط کشور و منطقه ارائه کرد. عباس‌زاده افزود: آقای قالیباف گفت انسجام و وحدت و هماهنگی بین قوای سه‌گانه که در شرایط فعلی وجود دارد، یک فرصت استثنایی برای حل معضلات اساسی کشور است و باید از این فرصت استفاده کنیم. وی ادامه داد: همچنین رئیس مجلس فرصت‌ها را به ۲ بخش پرریسک و کم‌ریسک تقسیم کرد و گفت: عقلانیت مدیریتی ایجاب می‌کند این فرصت‌ها را بموقع تشخیص داده و متناسب با نوع فرصت از آن استفاده کنیم. عباس‌‌زاده اضافه کرد: آقای قالیباف پیشنهاد کرد پیرامون دستورکارهای اولویت‌دار و مهم کمیسیون از جمله مساله هسته‌ای نشست‌های مجزای دیگری برگزار شود. 
***
جزئیات انهدام شبکه کلاهبرداری یونیک فاینانس
با اقدامات اطلاعاتی - عملیاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) بیش از 150 نفر از سرشبکه‌ها و سرکرده‌های اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس (unique finance) در 19 استان کشور شناسایی شدند و ضرباتی بر آنها وارد شد. در اطلاعیه وزارت اطلاعات در این باره آمده است: مؤسسان و مدیران این شرکت که از ایرانیان مقیم در کشورهای همسایه می‎باشند؛ با معرفی واهی این مجموعه به عنوان یک شرکت بین‎المللی فعال در خرید و فروش سهام شرکت‎های معتبر در بورس‎های خارجی، با استفاده از روش‌های اغواگرانه و ادعای پرداخت سودهای نامتعارف و دلاری، اقدام به شبکه‌سازی هرمی، ارائه توکن دیجیتال به نام UNQT و کلاهبرداری از تعداد زیادی از شهروندان در سراسر کشور کرده‌اند. با اقدامات صورت گرفته، ضمن جلوگیری از خروج حجم بالایی ارز از کشور، سایر اعضای فعال این شبکه هرمی تحت رصد اطلاعاتی قرار گرفته و پرونده قضایی مؤسسان و گردانندگان این شرکت هرمی، در دادگاه‌های ویژه رسیدگی به اخلال‎گران در نظام اقتصادی کشور، در دست رسیدگی و صدور حکم می‌‎باشد. 
***
اتهام‌پراکنی ضد ایرانی بلینکن در دیدار با همتای مصری
وزیر خارجه آمریکا در ملاقات با همتای مصری خود با طرح ادعاهای بی‌اساس، ایران را به انجام فعالیت‌های مخرب متهم کرد. به گزارش فارس، به نقل از عرب نیوز، آنتونی بلینکن دوشنبه شب در دیدار با  سامح شکری گفت: ایالات‌متحده و مصر درباره «فعالیت‌های مخرب ایران» نگرانی دارند. بلینکن با بیان اتهامات اثبات‌نشده علیه ایران مدعی شد ایالات‌متحده و مصر «نگرانی‌های جدی» درباره نفوذ بی‌ثبات‌کننده ایران از جمله «حمایت از تروریسم، برنامه موشک‌های بالستیک و اقدام در بازداشت خودسرانه شهروندان خارجی از جمله شهروندان آمریکایی» دارند. 

Page Generated in 0/0297 sec