printlogo


کد خبر: 240144تاریخ: 1400/8/20 00:00
اخبار

معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی منصوب شد
 رئیس سازمان سینمایی در حکمی حبیب ایل‌بیگی را به سمت معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی منصوب کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی طی حکمی حبیب ایل‌بیگی را به سمت معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی منصوب کرد. 
***
انتشار نسخه ویژه نابینایان «مارمولک» 
بهرام افشاری فیلم سینمایی «مارمولک» ساخته کمال تبریزی را برای نابینایان توضیح‌دار کرد. به گزارش «وطن امروز»، گروه سوینا نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی «مارمولک» ساخته کمال تبریزی را روز پنجشنبه ۲۰ آبان در چارچوب برنامه فیلمخانه و با صدای بهرام افشاری منتشر می‌کند. این فیلم روز پنجشنبه ساعت ۱۹ از رادیو سوینا پخش می‌شود. این گروه پیش‌تر نسخه توضیح‌دار فیلم‌های سینمایی ایرانی «روز واقعه» با صدای افشین زی‌نوری، «دلشدگان» با صدای شبنم مقدمی، «مادر» با صدای احترام برومند، «بنفشه آفریقایی» با صدای علیرضا شجاع‌نوری، «باشو غریبه کوچک» با صدای پریناز ایزدیار، «خانه دوست کجاست» با صدای ستاره اسکندری، «یک بوس کوچولو» با صدای علیرضا آرا، «من، ترانه ۱۵ سال دارم» با صدای سارا بهرامی، «هامون» با صدای پرویز پرستویی، «روسری‌ آبی» با صدای رخشان بنی‌اعتماد، «مسافران» با صدای صابر ابر، «اجاره‌نشین‌ها» با صدای هوتن شکیبا، «درباره الی» با صدای فرشته صدرعرفایی، «به همین‌سادگی» با صدای مهراوه شریفی‌نیا، «بودن یا نبودن» با صدای بهناز جعفری و «گل‌های داوودی» با صدای ژرژ پطروسی را در قالب برنامه «فیلمخانه» منتشر کرده بود. 
***
بزرگداشت نیما یوشیج در رادیو نمایش
همزمان با فرا رسیدن زادروز نیما یوشیج، برنامه «می‌تراود مهتاب» از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، همزمان با فرا رسیدن زادروز علی اسفندیاری ملقب به نیما یوشیج؛ پدر شعر نو ایران، ویژه‌برنامه «می‌تراود مهتاب» از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود. در بخش اول این برنامه به زندگی ساده و مردمی این شاعر مردم‌پسند پرداخته می‌شود و در بخش دوم دلیل جذابیت اشعار این شاعر بزرگ و استقبال عامه مردم از این سبک شعری مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد. همچنین نقد، اعتراض و جبهه‌گیری منتقدان نیز از موضوعات مورد بحث در این برنامه است. «می‌تراود مهتاب» به تهیه‌کنندگی و نویسندگی ریحانه یزدان‌دوست و با گویندگی فاطمه حاتمی روز جمعه بیست‌‌و‌یکم آبان‌ماه ساعت ۱۸:۳۰ به صورت زنده از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود. 
***
ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ آغاز می‌شود
ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ از امروز (بیستم آبان‌ماه) در سراسر کشور آغاز می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در نوزدهمین دوره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) با عنوان «پاییزه کتاب ۱۴۰۰» از امروز آغاز می‌شود. کتابفروشی‌های سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی tarh.ketab.ir نسبت به ثبت‌نام در طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ اقدام کنند. گفتنی است کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح‌های پیشین توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب)، برای شرکت در «پاییزه کتاب ۱۴۰۰» نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود، شرایط شرکت در طرح را تایید و اطلاعات خود را ویرایش و کنترل کنند.
بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه تا یکم آذرماه ١٤٠٠ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پر کنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود. 
***
جلد دوم کتاب «نقد گفتمانی دولت‌های پس از انقلاب اسلامی» منتشر شد
جلد دوم کتاب «نقد گفتمانی دولت‌های پس از انقلاب اسلامی» توسط مؤسسه فرهنگی- هنری قدر ولایت منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، جلد دوم کتاب «نقد گفتمانی دولت‌های پس از انقلاب اسلامی» وارد بازار نشر شد. در جلد اول این مجموعه، گفتمان دولت‌های بازرگان، بنی‌صدر، شهید رجایی و میر‌حسین موسوی مورد نقد قرار گرفت. محور نقد نیز گفتمان انقلاب اسلامی است که شاخص آن سوگیری‌ها و مطالبات امام خمینی و رهبر انقلاب اسلامی است. در جلد دوم، گفتمان دولت‌های مختلف با شاخص‌های ارائه شده، بررسی شده‌اند. مجتبی دولتی در جلد دوم روند گفتمانی 3 دولت را مورد نقد و بررسی قرار داده است. کتاب «نقد گفتمانی دولت‌های پس از انقلاب اسلامی» توسط مؤسسه فرهنگی- هنری قدر ولایت در قطع رقعی و ۲۹۰ صفحه با قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

Page Generated in 0/0752 sec