printlogo


کد خبر: 240150تاریخ: 1400/8/20 00:00
رئیس ستاد کل ارتش صهیونیستی:
آمادگی مقابله با حملات سایبری را نداریم

ضربه‌های سایبری پیاپی به زیرساخت‌های حساس رژیم صهیونیستی بویژه داده‌های محرمانه پرسنل نظامی، سرانجام صدای یک مقام نظامی ارشد اسرائیلی را درآورد. روزنامه یدیعوت آحارانوت با انتشار گزارشی از واکنش مقامات تل‌آویو از زبان آنها فاش کرد این رژیم آمادگی مقابله با خطر حملات سایبری را ندارد. 
ژنرال آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش صهیونیستی در سخنرانی روز سه‌شنبه در کمیته امور خارجی و دفاعی کنست، اعتراف کرد: «مهم‌ترین تهدید فراروی اسرائیل در این مرحله حول محور حملات سایبری علیه مؤسسات و تأسیسات اقتصادی و مدنی است». 
اگرچه کوخاوی طبق رویه پنهان‌کاری همیشگی صهیونیست‌ها درباره حملات بی‌سابقه سایبری به پایگاه‌های داده ارتش سکوت کرد، با این حال اعتراف کرد پیامدهای حملات اخیر همانند آنچه در بیمارستان «هیلل» شاهد بودیم، می‌تواند به فلج شدن و اختلال در بسیاری از سیستم‌ها و نهادها منجر شود. در همین راستا، «گیل شوواد» مدیر شرکت چک پوینت، غول نرم‌افزاری آمریکایی- اسرائیلی هشدار داد: «اسرائیل آمادگی مقابله با این حملات در سطح مورد نیاز بویژه در زیرساخت‌هایی مانند سیستم آب و... را ندارد». هشدارهای شوواد با گزارش منتشر شده توسط اداره«بازرسی کل» رژیم صهیونیستی درباره خطر حملات الکترونیکی بر روند فعالیت مؤسسات مدنی و اقتصادی که تقریبا به طور کامل به سیستم‌های فناوری وابسته هستند، مطابقت دارد. 
در هفته‌های اخیر، نهادها و شرکت‌های رژیم صهیونیستی به طور مکرر هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند. هشتم آبان روزنامه جروزالم‌پست گزارش کرد که گروه هکری موسوم به «سایه سیاه» سرورهای شرکت اینترنتی اسرائیلی «سایبرسرو» را مورد حمله هکری قرار داده و آن را از دسترس خارج کرده و تهدید به افشای اطلاعات آن کرده است. 
همچنین طی هفته گذشته رسانه‌های عبری درباره 2 حمله جداگانه هکری گروه موسوم به «عصای موسی» خبر دادند. در حمله نخست ۳ شرکت مهندسی رژیم صهیونیستی و در حمله دوم، سرورهای اطلاعاتی شرکت‌های اسرائیلی را هک کردند. روزنامه «یدیعوت آحارانوت» سی‌ام شهریورماه خبر داده بود که «وویسنتر» یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارتباطی رژیم صهیونیستی هدف حمله سایبری قرار گرفته و بخشی از شبکه مخابراتی فلج شده است. هفته گذشته همچنین حمله سایبری گروه هکری سنگ کنسیل به پایگاه‌های داده نهادهای رژیم صهیونیستی به درز اطلاعات حدود 7 میلیون اسرائیلی منجر شد.

Page Generated in 0/0047 sec