printlogo


کد خبر: 240179تاریخ: 1400/8/20 00:00
اخبار

هشدار پلیس درباره همراه‌بانک‌های جعلی در گوگل پلی
معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا از وجود همراه‌بانک‌های جعلی در گوگل پلی خبر داد و به عموم مردم توصیه کرد از دریافت و نصب اپلیکیشن‌های آلوده که از طریق ارسال پیامک‌ها برای آنها ارسال می‌شود، جدا خودداری کنند. سرهنگ رامین پاشایی در این باره اظهار کرد: طراحی و پیاده‌سازی اپلیکیشن‌های جعلی با اهداف مغرضانه نظیر دستیابی به اطلاعات شخصی، خصوصی و بانکی کاربران یکی از ترفندهای مجرمان سایبری است. وی ادامه داد: در اهدافی جدید، مجرمان سایبری با طراحی و ارسال اپلیکیشن‌های جعلی بانک‌های صادرات، کشاورزی و سپه به گوگل پلی و تشویق کاربران مبنی بر به‌روزرسانی یا نصب اپلیکیشن‌های جعلی و مخرب، زمینه دسترسی غیرمجاز با مقاصد شوم کلاهبرداری، اخاذی و آلوده‌سازی گوشی تلفن همراه کاربران، هدایت آنان به صفحات جعلی مرسوم به فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان را فراهم می‌کنند. 
***
برخورد شهرداری تهران با مسببان حادثه ضرب‌وجرح کودک زباله‌گرد
در پی دستور شهردار تهران برای برخورد با مسببان حادثه ضرب‌‌وجرح کودک زباله‌گرد، رئیس اداره بازیافت و جانشین منطقه ۲۱ عزل شدند. پس از دستور علیرضا زاکانی، شهردار تهران برای بررسی تمام جوانب و شناسایی مقصران حادثه رخ داده برای کودک زباله‌گرد که از سوی ماموران بازیافت شهرداری مورد ضرب‌وجرح قرار گرفته بود، موضوع به شکل ویژه و فوری در دستور کار مدیریت شهری پایتخت قرار گرفت. پس از بررسی ابعاد موضوع جهت برخورد با مقصران حادثه، اقدام لازم نسبت به خلع ید پیمانکار طرف قرارداد با شهرداری منطقه ۲۱ انجام شد. در دیگر اقدام انجام‌شده از سوی مدیریت شهری پایتخت در برخورد با مقصران و عوامل بروز این حادثه، رئیس اداره بازیافت و جانشین منطقه ۲۱ به علت سهل‌انگاری در انجام وظایف عزل شدند. پیش از این زاکانی، شهردار تهران با دعوت از کودک زباله‌گرد -که از سوی ماموران بازیافت شهرداری مورد ضرب‌و‌جرح قرار گرفته و تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شده بود- به دفتر خود از او دلجویی کرد و در ادامه اقدام‌های مدیریت شهری، رضا سیفی، دستیار رسانه‌ای شهردار تهران نیز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از پرداخت تمام هزینه‌های درمان کودک مضروب و فراهم شدن امکان تحصیل او خبر داد. 
***
هشدار هواشناسی نسبت به آلودگی هوای ۴ کلانشهر
سازمان هواشناسی نسبت به آلودگی هوای ۴ کلانشهر کشور هشدار داد. سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا روز پنجشنبه (۲۰ آبان‌ماه) برای اراک، تهران، مشهد و اصفهان قابل پیش‌بینی است. در این شرایط جوی کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و احتمال رشد شاخص تا شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها در مناطق صنعتی و پرتردد در صورت عدم کنترل منابع آلاینده ثابت و متحرک انتظار می‌رود. سازمان هواشناسی نسبت به امتناع از رفت‌و‌آمدهای غیرضروری به مراکز شهرها برای افراد سالمند و خردسال و بویژه افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی، اجتناب از فعالیت‌های ورزشی در سطح شهر، تا حد امکان عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز و مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلانشهرها توصیه می‌کند. به گزارش ایسنا، هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. 
***
پوکی استخوان بیش از ۴۰ درصد ایرانیان
رئیس سیزدهمین همایش بین‌المللی غدد درون‌ریز و متابولیسم گفت: بیش از ۴۰ درصد ایرانیان پوکی استخوان دارند که در ۱۰ تا ۱۵ درصد موارد منجر به شکستگی و بی‌حرکتی می‌شود. فریدون عزیزی در مراسم گشایش مجازی سیزدهمین همایش بین‌المللی غدد درون‌ریز و متابولیسم گفت: پوکی استخوان به معنی کاهش تراکم استخوان است که به دنبال آن قدرت و استحکام استخوان کم شده و تحت این شرایط استخوان در معرض آسیب و شکستگی قرار می‌گیرد. وی افزود: پوکی استخوان معمولا بتدریج پیشرفت می‌کند و در ابتدا، هیچ علامتی از خود بروز نمی‌دهد تا وقتی که شکستگی ایجاد شود. عزیزی با بیان اینکه زنان بعد از یائسگی بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار می‌گیرند، تصریح کرد: نداشتن تحرک بدنی مناسب و کافی، کمبود مواد معدنی مانند کلسیم، پروتئین و ویتامین دی و بیماری‌هایی مانند پرکاری تیروئید و دیابت در بروز پوکی استخوان نقش دارند. به گفته عزیزی، دیابت نیز از بیماری‌های قرن ۲۱ به شمار می‌رود و اکنون ۱۱ درصد جمعیت کشور دچار دیابت بوده و به عبارت بهتر در افراد بالای ۶۰ سال از ۳ نفر، ۲ نفر به این بیماری مبتلا هستند. عزیزی خاطرنشان کرد: مصرف زیاد غذاهای آماده باعث افزایش روند چاق شدن افراد بویژه چاقی شکمی شده که می‌تواند باعث بروز بیماری‌های غیرواگیر مانند قلبی و عروقی و دیابت شود. 

Page Generated in 0/0051 sec