printlogo


کد خبر: 240184تاریخ: 1400/8/20 00:00
اخبار

ثبت‌نام بیش از یک میلیون نفر در طرح نهضت ملی مسکن
وزارت راه‌و‌شهرسازی اعلام کرد یک میلیون و ۳۹ هزار و ۸۰ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند. طبق تازه‌ترین آمار ارائه شده توسط وزارت راه‌و‌شهرسازی بیش از یک میلیون و ۳۹ هزار و ۸۰ نفر در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند. نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که برنامه احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در 4 سال را در دستور کار دارد.  متقاضیان واقعی مسکن می‌توانند با داشتن 4 شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند. 
***
تعرفه مشترکان پرمصرف گاز افزایش می‌یابد
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: به‌محض مشخص ‌شدن جزئیات تغییر تعرفه مشترکان پرمصرف، اطلاع‌رسانی خواهد شد اما برای زمستان پیش ‌رو تعرفه مشترکان پرمصرف گاز افزایش خواهد یافت. مجید چگنی اظهار داشت: ایران سومین تولیدکننده گاز و چهارمین مصرف‌کننده گاز در جهان است و مصرف ما با مصرف 12 کشور ثروتمند اروپا برابری می‌کند. وی افزود: با عزم ملی و اراده جمعی باید تلاش کنیم فرهنگ مصرف را در حوزه‌های مختلف نهادینه کنیم، چرا که اگر روال مصرف در کشور همین‌طور ادامه یابد، هر آنچه را تولید می‌کنیم باید در مصرف داخلی صرف کنیم و از برنامه‌های صادرات گاز و تخصیص گاز بیشتر در راستای توسعه بخش تولید عقب می‌مانیم. 
***
با حکم رئیس‌جمهوری، اسلام‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد شد
رئیس‌جمهوری در حکمی مهدی اسلام‌پناه را برای مدت ۴ سال به عنوان «رئیس سازمان ملی استاندارد ایران» منصوب کرد. سیدابراهیم رئیسی در حکمی مهدی اسلام‌پناه را به عنوان رئیس سازمان ملی استاندارد کشور انتخاب کرد.  رئیس‌جمهور در این حکم با اشاره به مأموریت اصلی رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، اظهار داشت: امید است با اتکال به خداوند متعال و با «روحیه انقلابی‌»، «پاکدستی»، «فسادستیزی» و اهتمام به مفاد «عهدنامه مدیران دولت مردمی» در گره‌گشایی از مشکلات مردم و تحقق «عدالت و پیشرفت» کوشا باشید. 
***
رشد ۱۱ درصدی تولید لوازم‌خانگی بزرگ در نیمه نخست ۱۴۰۰
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد ۱۱ درصدی تولید صنعت لوازم‌خانگی بزرگ در سال جاری خبر داد و گفت: خودباوری و خوداتکایی در صنعت لوازم خانگی شکل گرفته است. مهدی صادقی‌نیارکی در نشست بررسی و تبادل نظر درباره مسائل روز صنعت لوازم‌خانگی اظهار کرد: صنعت لوازم‌خانگی در سال ۹۶ نزدیک به ۱۱ میلیون دستگاه تولید داشت که عمده آنها تحت لیسانس برندهای خارجی در کشور تولید می‌شد که پس از اعمال تحریم‌ها این رقم به 8 میلیون دستگاه در سال ۹۷ کاهش یافت. وی با اشاره به تکیه بر توان داخلی و توسعه ظرفیت برندهای ملی، گفت: در سال‌های قبل خودباوری و نگاه به ظرفیت‌های درون تقویت و توان فنی مهندسی بازپروری شد و در سال ۹۹ عدد تولید ما به ۱۵ میلیون دستگاه در سال رسید. صادقی‌نیارکی خاطرنشان ‌کرد: امسال نیز تولید ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه انواع لوازم‌خانگی برنامه‌ریزی شده و رصد وضعیت تولید لوازم خانگی بزرگ در نیمه نخست امسال رشد حدود ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد. وی بیان‌ داشت: همچنین شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش از سوی بنگاه‌های فعال هستیم. معاون امور صنایع وزارت صنعت تاکید کرد: لازم است نیازهای بازار برآورده و حقوق مصرف‌کنندگان از نظر قیمت و کیفیت از سوی تولیدکنندگان این بخش بیش از پیش رعایت شود. وی گفت: سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این حوزه در ۲ سال گذشته هم در حوزه تولید و هم در حوزه توسعه و تعمیق ساخت داخل قطعات و مجموعه‌ها اتفاق افتاده که اقدام بسیار مبارکی است و باید تداوم یابد. 
***
دلار در بازار آزاد به ۲۸ هزار و 400 تومان رسید
هر دلار در صرافی‌های بانکی دیروز در مقایسه با روز پیش از آن با رشد ۶۶ تومانی ۲۷ هزار و ۵۸۷ تومان داد و ستد شد. 
قیمت فروش یورو نیز دیروز در مقایسه با روز بیش از آن با ۲۰۲ تومان افزایش برابر ۳۱ هزار و ۷۳۱ تومان بود.
همچنین دیروز قیمت خرید هر دلار در بازار آزاد به 28‌هزار و 400 تومان  رسید. علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۶ هزار و ۸۸۶ تومان و نرخ فروش آن ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شد. 

Page Generated in 0/0119 sec