printlogo


کد خبر: 240190تاریخ: 1400/8/20 00:00
اخبار

رئیسی: 
مکلف به اجرای عدالت در نظام پرداخت حقوق هستیم
رئیس‌جمهور با بیان اینکه مکلف به اجرای عدالت در نظام پرداخت حقوق هستیم،‌ گفت: پرداخت حقوق به افراد از محل خزانه نباید محرمانه تلقی شود و برابر مقررات قانونی پرداخت‌ها باید در سامانه مربوط ثبت شود. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جلسه هیأت دولت درباره اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت گفت: مبنای کار دولت سیزدهم اجرای عدالت است و یکی از جاهایی که مورد توجه خیل عظیمی از مردم برای اجرای عدالت است، نظام پرداخت حقوق‌بگیران و کارکنان دولت است. رئیس‌جمهور با بیان اینکه پرداخت حقوق به افراد از محل خزانه نباید محرمانه تلقی شود و برابر مقررات قانونی پرداخت‌ها باید در سامانه مربوط ثبت شود، افزود: ما مکلف به اجرای عدالت در نظام پرداخت حقوق هستیم و تحقق عدالت در این زمینه منوط به ارائه اطلاعات از سوی دستگاه‌های مختلف به سازمان امور اداری و استخدامی است. رئیسی تصریح کرد: تحقق عدالت در نظام پرداخت حقوق و دستمزد صرفا مشمول حقوق‌بگیران دولت نیست و تمام کارگزاران حکومت اسلامی که حقوق آنان از محل خزانه پرداخت می‌شود باید بر اساس چارچوبی مبتنی بر عدالت حقوق دریافت کنند که لحاظ تخصص و مهارت‌های افراد و سختی کار و امثال آن نیز از ضرورت‌های تحقق عدالت در نظام پرداخت حقوق است. رئیس دولت سیزدهم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی در زمینه کنترل تورم مسؤولیت دارند، خاطرنشان کرد: پس از مدیریت شیوع کرونا که به شکل مطلوبی پیگیری شده است، مهم‌ترین وظیفه همه ما در دولت مهار تورم و کنترل قیمت‌هاست. بنده مهم‌ترین وظیفه دولت را نظارت بر قیمت کالاهای اساسی و مهار تورم می‌دانم و همه همکارانم در دولت باید همین احساس را داشته باشند. 
***
سفر سردار قاآنی به منطقه کردستان عراق
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از دیدار رهبران سیاسی سنی در بغداد به منطقه کردستان عراق سفر می‌کند. خبرنگار شبکه العالم در عراق، روز گذشته از دیدار سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با «محمد الحلبوسی» رئیس ائتلاف سنی «تقدم» و شماری از رهبران سیاسی اهل سنت عراق در بغداد خبر داد. بر اساس این گزارش، سردار قاآنی پس از این دیدار عازم منطقه کردستان خواهد شد تا با مقامات کرد نیز دیدار و گفت‌وگو کند. منابع رسانه‌ای عراقی پیش از این از سفر فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به بغداد و دیدار «برهم صالح» رئیس‌جمهور، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و شماری از مقامات سیاسی و رهبران گروه‌های مقاومت خبر داده بودند. بر اساس این گزارش، سردار قاآنی در این دیدارها تاکید کرد عراق نیاز به ثبات و حفظ وحدت داخلی دارد و لازم است از هرگونه اقدامی که امنیت عراق را تهدید می‌کند، دوری شود. وی در این دیدارها همچنین تأکید کرد ضروری است خواسته‌های مردم و معترضان به نتیجه انتخابات در چارچوب قانون مورد توجه قرار گیرد. سفیر ایران در بغداد، در گفت‌وگو با العالم تصریح کرد سردار قاآنی طی نشست‌هایش در بغداد، همه طرف‌های عراقی را به آرامش و همکاری فراخواند. 
***
سوریه ذره‌ای از مسیر محور مقاومت منحرف نشد
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل گفت: سوریه جایگاه ویژه‌ای در کشورهای محور مقاومت دارد و در طول این ۱۰ سال در مقابل دشمنان ایستادگی کرد و هر کشور دیگری قطعا نمی‌توانست تحمل کند و نقش بشار اسد بسیار مهم و تعیین‌کننده است که تحت هیچ شرایطی صحنه را ترک نکرد. علی‌اکبر ولایتی در دیدار بسام ابراهیم، وزیر علوم کشور سوریه گفت: سوریه جایگاه ویژه‌ای در کشور‌های محور مقاومت دارد و در طول این ۱۰ سال در مقابل دشمنان ایستادگی کرد و هر کشور دیگری قطعا نمی‌توانست تحمل کند و نقش دکتر بشار اسد بسیار مهم و تعیین‌کننده است که تحت هیچ شرایطی صحنه را ترک نکرد و این نشان‌دهنده ایمان و اعتقاد به سوریه و شجاعت است. وی افزود: بسیاری از کشور‌های عرب تابع آمریکا وعده‌هایی داده بودند که اگر سوریه از مقاومت دست بردارد کمک‌هایی کنند ولی سوریه ایستادگی کرد و ذره‌ای منحرف نشد. 
***
موضوع مذاکرات پیامدهای  خروج آمریکا از برجام است
معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز سه‌شنبه در نخستین مقصد سفرش به چند کشور اروپایی در پاریس با «فیلیپ ارورا» مدیرکل سیاسی وزارت خارجه فرانسه در محل این وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد، در گفت‌وگویی با خبرگزاری صداوسیما در این باره عنوان کرد: همانطور که می‌دانید فرانسه در آغاز سال آینده میلادی و در 6 ماه اول سال ۲۰۲۲ ریاست اتحادیه اروپایی را بر عهده دارد و طبیعتا یک نقش‌آفرینی فراملی می‌تواند داشته باشد. علی باقری اضافه کرد: در این زمینه به نظر من یک فرصت بسیار مناسبی است هم برای ارتقای مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فرانسه و همین‌طور نقش‌آفرینی فرانسه هم در تعاملات منطقه‌ای و همین‌طور در مسیر مذاکراتی که ما هشتم آذرماه در وین با ۱+۴ خواهیم داشت. باقری همچنین اعلام کرد گفت‌وگوهای مشروح، صریح و جدی و سازنده و رو به جلویی را با مدیرکل سیاسی وزارت خارجه فرانسه داشته است. معاون سیاسی وزیر امور خارجه درباره اظهارات «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه مبنی بر اینکه مذاکرات احیای برجام باید از جایی که تا ۲۰ ژوئن رسیده بود از سر گرفته شود، بیان کرد: ما مذاکرات هسته‌ای نداریم، چون روی موضوع هسته‌ای در سال ۱۳۹۴ در قالب توافقی که بین ایران و ۱+۵ شکل گرفت به طور کامل توافق حاصل شد. وی خاطرنشان کرد: موضوع اصلی که الان پیش رو داریم پیامدهای ناشی از خروج آمریکا از توافق برجام است که آن پیامدها فقط منحصر به تحریم‌های غیرقانونی است که علیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده است. 

Page Generated in 0/0065 sec