printlogo


کد خبر: 240201تاریخ: 1400/8/22 00:00
اخبار

«خط مقدم» روی آنتن
سریال «خط مقدم» به کارگردانی شهریار بحرانی با موضوع بحران‌های سال‌های 63 تا 65 در حوزه دفاع‌مقدس روی آنتن می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، مینی‌سریال «خط مقدم» به کارگردانی شهریار بحرانی و تهیه‌کنندگی مجید حقی آماده پخش شد. این اثر به بخشی از دوران حساس و پرالتهاب دفاع‌مقدس در سال‌های ۶۳ تا ۶۵ می‌پردازد. شهریار بحرانی، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در جدیدترین اثر نمایشی خود از فضای بازیگران حرفه‌ای فاصله گرفته است. بنا بر این گزارش، بخش‌هایی از این سریال در سوریه می‌گذرد که به اقتضای داستان، گروهی از بازیگران عرب‌زبان نیز در آن به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان سریال «خط مقدم» آمده است: «این فیلم سرگذشت مردان بلندبالایی است که پس از پاییز ۱۳۶۳ با تلاش و مشقت، در روزگار تنهایی و مظلومیت، مجاهدانه جنگیدند». این مینی‌سریال بزودی از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. 
***
نامه ۶۸ اقتصاددان به رئیس‌ رسانه ملی 
نام شبکه ایران کالا را عوض کنید!
۶۸ اقتصاددان در نامه‌ای به رئیس رسانه ملی خواستار تغییر نام شبکه «ایران کالا» به «اقتصاد ایران» شدند. به گزارش فارس، ۶۸ اقتصاددان در نامه‌ای به پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی خواستار تغییر نام شبکه «ایران کالا» به «اقتصاد ایران» شدند. در بخشی از نامه اقتصاددانان آمده است: در وضعیت کنونی، هم از دید مردم و هم حکومت، اقتصاد مهم‌ترین مسأله کشور است؛ لذا آن رسانه محترم می‌تواند با توجه به اهمیت اقتصاد و نامگذاری سال‌های مختلف با این موضوع، یک شبکه سیما را به اسم شبکه اقتصاد ایران نامگذاری کند. در این راستا، ضمن تشکر از آن سازمان محترم که در برنامه چشم‌‌انداز شبکه ایران کالا، طی ۲ سال گذشته، آزادانه صدای اقتصاددانان سراسر کشور بوده است؛ برای مشارکت و آگاهی بیشتر مردم، تحقق اهداف اقتصادی کشور برای رفع مشکلات معیشتی، توانمند‌سازی علمی دولت و استفاده از توان کارشناسی اقتصاددانان، درخواست می‌شود شبکه ایران کالا به شبکه اقتصاد ایران و با اهداف و موضوعات اساسی‌تر در حیطه‌های اقتصاد خرد، کلان و توسعه ایران، تغییر نام دهد. 
***
افزایش محتوای ژاپنی نتفلیکس
موفقیت «بازی مرکب» و رشد آمازون باعث شده نتفلیکس بخواهد بشدت حضور خود را در آسیا بویژه در ژاپن تقویت کند. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، نتفلیکس قصد دارد محتوای فیلم‌ها و آثار تلویزیونی ژاپنی خود را بشدت گسترش دهد و در حین تهیه برنامه‌های لایو اکشن و انیمه‌ای که ممکن است از مرزها فراتر بروند، جایگاه خود را در بازار مهم ژاپن تثبیت کند. نتفلیکس اخیراً اعلام کرد موفقیت «بازی مرکب» باعث شده سریال ژاپنی «آلیس در سرزمین مرزی» یک سال پس از اکران اولیه‌اش دوباره در چند کشور بشدت محبوب شود. این غول استریمینگ قصد دارد بزودی یک ۲ روزه تحت عنوان «فستیوال نتفلیکس ژاپن» برگزار کند که انتظار می‌رود طی آن جزئیات حدود ۵۰ نمایش جدید منتشر شود. تحقیقات انجام شده توسط شرکت‌های خارج از نتفلیکس نشان می‌دهد ژاپن حالا تبدیل به بزرگ‌ترین مصرف‌کننده محتوای این استریمر در منطقه آسیا- اقیانوسیه شده و حتی از استرالیا که زودتر وارد عرصه شده بود هم فراتر رفته است. اما آمازون پرایم رقیب جدی آن است و به همین دلیل نتفلیکس قصد گسترش دارد. 
***
«مامان» بهترین فیلم جشنواره انیمیشن تفلیس شد
چهارمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن تفلیس به صورت حضوری در گرجستان برگزار شد و برندگان مشخص شدند. به گزارش فارس به نقل از آی‌مدیانیوز، چهارمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن تفلیس (TIAF) با نمایش انیمیشن «گذرگاه» در سینما امیرانی تفلیس افتتاح شد. انیمیشن «گذرگاه» محصول مشترک فرانسه، چک و آلمان است. در این دوره بیش از ۱۹۰ فیلم از ۴۶ کشور برای رقابت انتخاب شدند که منتخبی از آنها برای تماشاچیان به نمایش درآمد. حضور در تمام نمایش‌های جشنواره امسال با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی رایگان بود. جشنواره بین‌المللی انیمیشن تفلیس برای چهارمین بار برگزار شد و مخاطب اصلی آن نوجوانان و جوانان بودند. در پایان این جشنواره که ۹ نوامبر به کار خود خاتمه داد، انیمیشن «مامان» از فرانسه عنوان برترین فیلم را به خود اختصاص داد. «زولمیا» از گرجستان هم جایزه ویژه هیأت داوران را از آن خود کرد. 
***
«آتابای» به سینماها می‌آید
فیلم سینمایی «آتابای» ۳ آذرماه توسط مؤسسه پخش بهمن‌ سبز، اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز خواهد کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، آتابای جدید‌ترین ساخته «نیکی کریمی» که در سی‌‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ ۵ رشته و فیلم برگزیده منتقدان ماهنامه فیلم شد، بتازگى در نخستین حضور بین‌المللى خود در آسیا پاسیفیک به نمایش گذاشته شد و هفته آینده در بخش مسابقه جشنواره کمبریج به رقابت مى‌پردازد. گروه بازیگران فیلم را سیدهادی حجازی‌فر، سحر دولتشاهی، جواد عزتی، دانیال نوروش، یوسفعلی دریادل، مه‌‌لقا می‌نوش، معصومه ربانی‌نیا و میرمجید حسینی تشکیل می‌دهند. 

Page Generated in 0/0112 sec