printlogo


کد خبر: 240215تاریخ: 1400/8/22 00:00
اخبار

فروغی: ترقی تیراندازی باید تا المپیک پاریس حفظ شود
قهرمان تیراندازی المپیک توکیو گفت: امیدوارم اگر نواقصی در کار کمیسیون ورزشکاران وجود دارد، در دوره بعد جبران شود و تصمیمات به نفع ورزشکاران باشد. جواد فروغی در حاشیه انتخابات کمیسیون ورزشکاران بیان کرد: خدا را شکر به‌ رغم فشردگی برنامه‌ها به انتخابات رسیدم و رای دادم و امیدوارم بهترین نتیجه را شاهد باشیم و به نفع ورزشکاران باشد. او درباره عملکرد ضعیف کمیسیون ورزشکاران در دوره قبل گفت: در سایر کشورها نیز ممکن است همین‌طور باشد. افرادی که بر مسند تصمیم‌گیری هستند کار نمی‌کنند یا اینکه خروجی آنها مشخص نیست. اینکه واقعا کار کردند یا نه را باید روی نمودار و با عدد و ارقام بررسی کرد. امیدوارم اگر هم نواقصی وجود داشته، در دوره بعد جبران شود و تصمیمات به نفع ورزشکاران باشد. قهرمان المپیک توکیو درباره وضعیت تیراندازی تاکید کرد: تیراندازی بعد از مراحل ترقی که در المپیک آغاز کرد، در مرحله تثبیت است. اگر این مرحله را در مسابقات آتی و تا المپیک پاریس حفظ کنیم، بسیار عالی خواهد بود. 
***
پیام دسته‌جمعی بازیکنان تیم‌ ملی و انتقاد از فدراسیون فوتبال
با وجود پیروزی تیم‌ ملی فوتبال ایران برابر لبنان در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، ملی‌پوشان کشورمان با انتشار پیامی بشدت از فدراسیون فوتبال انتقاد کردند. بعد از این مسابقه در حالی که هواداران تیم‌ ملی در لذت پیروزی تیم کشورمان بودند، بازیکنان ایران با انتشار پیامی به صورت دسته جمعی در اینستاگرام خود، از فدراسیون فوتبال بشدت انتقاد کردند. در این پیام که در صفحه بازیکنان قدیمی‌تر تیم‌ ملی چون سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و کریم انصاری‌فرد منتشر شده است، از کمبود امکانات، لباس و عدم پرداخت پاداش‌ها گلایه شده است: «لازم است به اطلاع مردم برسد تیم‌ ملی با چه مشکلات عجیبی روبه‌رو است که به هیچ وجه در شأن نام کشورمان نیست. در تدارکات و پشتیبانی در حد یک تیم باشگاهی هم حمایت نمی‌شویم. یک سال است لباس‌های کهنه را می‌پوشیم و هر بار پس از شست‌وشو دوباره باید بپوشیم. در همین سفر لبنان با مشکلات زیادی از جمله زمین تمرین مواجه شدیم اما اعتراض مناسبی از طرف مسؤولان فدراسیون صورت نگرفت. بازیکنان تیم‌ ملی بر خلاف وعده‌ها و با گذشت چندین ماه، هنوز پاداش‌های خود را دریافت نکرده‌اند. از صعود در بحرین به بعد، دیگر خبری از مسؤولان ورزش کشور نبوده است. پیروزی‌های ما برای‌شان عادی شده و به جای اینکه بیشتر حمایت کنند، به طور کلی فراموش‌مان کرده‌اند. این وضعیت اصلا مناسب تیمی نیست که در صدر رنکینگ آسیاست و مهیای حضور در جام‌جهانی می‌شود».
***
واکنش دبیرکل کمیته المپیک به پناهنده شدن چند ورزشکار
دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره پناهنده شدن ورزشکاران بدنسازی صحبت کرد‌. کیکاووس سعیدی درباره ‌‌پناهنده شدن تعدادی از ورزشکاران بدنسازی در روزهای اخیر عنوان کرد: اجازه بدهید بررسی دقیق‌تر انجام و در نخستین فرصت اطلاع‌رسانی شود. وی در پاسخ به این پرسش که رئیس فدراسیون بدنسازی نباید در مقابل این اتفاق پاسخگو باشد، تاکید کرد: حتما همه مسؤولان ورزش باید در قبال عملکرد و نتایج پاسخگو باشند و مسؤول فدراسیون توضیحات لازم را خواهد داد. 
سعیدی درباره اینکه گفته می‌شود به تیم دیگری از این فدراسیون اجازه اعزام به مسابقات داده نشده است، گفت: این موضوع در دست بررسی است و نتیجه را مسؤول فدراسیون اعلام می‌کند. 
***
انتقاد زهرا نعمتی از عملکرد هادی ساعی
بانوی ملی‌پوش تیروکمان ایران گفت: سیاست و عملکرد هادی ساعی، رئیس کمیسیون ورزشکاران در دوره قبل ضعیف بود. 
زهرا نعمتی در حاشیه انتخابات کمیسیون ورزشکاران بیان کرد: مطمئنا تجربه دوره قبل در روند دوره جدید اثرگذار است. باید اعضا به دنبال همدلی بیشتر باشند و اینکه خودشان تصمیم بگیرند، بسیار مهم است. 
عضو کمیسیون ورزشکاران در دوره قبل گفت: کمیسیون در دوره گذشته می‌توانست بهتر باشد ولی سیاست‌ها و عملکرد رئیس کمیسیون و نماینده ورزشکاران در هیات اجرایی بسیار ضعیف بود و به‌رغم تمایل ما به همکاری بیشتر، این اتفاق رخ نداد. ما هم به خیلی اتفاقات اعتراض داشتیم اما یکه‌تازی‌ها اجازه کار به ما نداد. باید دقت کنیم بحث پهلوانی اعضا مهم‌تر از قهرمانی است. 
او همچنین گفت: این دوره هر کدام از دوستان که انتخاب می‌شوند با همدلی و انسجام بیشتر باید دنبال عملی کردن درخواست‌های ورزشکاران باشند. دوره قبل شرایط سخت بود و جلسات کنسل می‌شد. 
***
یک ایرانی عضو هیات‌رئیسه کنفدراسیون تیراندازی با کمان آسیا شد
رئیس فدراسیون تیروکمان ایران به عضویت هیات‌رئیسه کنفدراسیون تیراندازی با کمان آسیا
درآمد. نشست کنفدراسیون تیراندازی با کمان آسیا صبح دیروز در بنگلادش برگزار شد و غلامرضا شعبانی‌بهار که کاندیدای پست هیات‌رئیسه کنفدراسیون تیراندازی با کمان آسیا بود، توانست به این مقام دست پیدا کند و عضو کنفدراسیون تیراندازی با کمان آسیا شود. در این نشست، علاوه بر شعبانی‌بهار، نمایندگانی از عراق، قزاقستان، هند و نپال توانستند عضو هیات‌رئیسه کنفدراسیون تیراندازی با کمان آسیا شوند. 

Page Generated in 0/0050 sec