printlogo


کد خبر: 240239تاریخ: 1400/8/22 00:00
اخبار

رئیس‌جمهور در بحران‌ها نمی‌گوید اطلاع نداشتم
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رئیس‌جمهور در حل بحران‌هایی که پیش می‌آید کنار نیست که بگوید من اطلاع نداشتم، گفت: رئیس‌جمهور نفر اولی است که در بطن مشکلات حضور پیدا می‌کند. 
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی،‌ خطیب نماز جمعه این هفته تهران در سخنرانی خود به دوره 100 روزه ابتدایی شکل‌گیری دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: نخستین امتیاز دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور مومن، شعار عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد است که ابتدا این شعار را دادند. وی ادامه داد: در این مدتی نیز که مستقر هستند، ایشان برخی از سنگرنشینان خوب و شناخته‌شده خود در دستگاه قضایی را به قوه مجریه منتقل کردند که هم نظارت‌ها دقیق باشد و هم مبارزه با فساد، عملی و اجرایی شود. امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در این راستا قوه ‌قضائیه که رئیس محترمش در این عرصه امتحان خود را در منظر همه مردم پس داده است، با قوه مجریه در این جهت هماهنگ و همراه هستند که این موجب امید مردم و سرمایه اجتماعی است. وی ادامه داد: تلاش و کار متراکم و خستگی‌ناپذیری ویژگی بعدی رئیس‌جمهور است. اگر امداد خدا نباشد، کسی نمی‌تواند اینقدر شبانه‌روز تلاش کند. من از بعضی نزدیکان ایشان شنیدم گاهی ایشان خانواده‌شان را نمی‌بینند. امام جمعه موقت تهران گفت: رئیس‌جمهور روزهای پنجشنبه و جمعه را مرتب در سفر هستند و با این همه مجاهدت، آنچه نمی‌گذارد آدم خسته شود، عشق به خدا و عشق به مردم است. اگر عشق نباشد، انسان توان ندارد و بی‌خوابی فرد را از پا درمی‌آورد. 
گفتنی است حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور در نماز جمعه این هفته تهران حضور داشت. 
***
پیشرفت جامعه در گرو باور جمله «ما می‌توانیم» است
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم دهمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار حسن طهرانی‌مقدم و یادواره 286 شهید هوافضای سپاه با بیان اینکه امروز نیروی هوافضای سپاه به برکت مجاهدت رزمندگان آن از روزهای غربت در دفاع‌مقدس بیرون آمده است، اظهار داشت: نیروی هوافضا امروز تضمین‌کننده اقتدار کشور در زمین، هوا و دریا و نماد شعار «ما می‌توانیم» است. وی ادامه داد: فاصله بین پیشرفت و عزت یک کشور و یک ملت تا وابستگی و تحت سلطه بودن و ذلیل شدن آن فقط در یک روحیه و جمله است که آیا ما می‌توانیم یا نمی‌توانیم. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر همین نیروی هوافضای سپاه را که یک تابلوی تمام‌عیار از «ما می‌توانیم» است مرور کنیم، می‌بینیم در کنار خودباوری و خدامحوری مبتنی بر سنت‌های الهی، مردم‌داری و مشارکت دادن مردم نیز در موفقیت آن مؤثر بوده است. قالیباف با تاکید بر اینکه امروز امنیت ما در بخش‌های مختلف در زمین، هوا،‌ دریا و در مرزها به برکت همین روحیه ما می‌توانیم است، تصریح کرد: البته باور ما این است که مکتب امام(ره) و اسلام سیاسی ایشان این را به ما یاد داده است که عمق استراتژیک خود را در قدرت نظامی و موشکی نمی‌دانیم، بلکه عمق استراتژیک خود را در قلب‌های مردم این کشور و یکایک فرزندان امت اسلامی می‌دانیم. وی تأکید کرد: تا زمانی که خدمت‌گزار این مردم هستیم این قدرت و اقتدار نیز باقی خواهد بود، چراکه این توان و اقتدار هم به برکت همین مردم است. 
***
سه‌شنبه؛جلسه رأی اعتماد مجلس به فیاضی
عضو هیات‌رئیسه مجلس از برگزاری جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش‌و‌پرورش در روز سه‌شنبه خبر داد. علی کریمی‌فیروز‌جائی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به زمان بررسی جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش‌و‌پرورش در مجلس گفت: جلسه رای اعتماد به مسعود فیاضی، وزیر پیشنهادی آموزش‌و‌پرورش سه‌شنبه برگزار می‌شود. 
وی درباره حضور رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: احتمالا آقای رئیسی در این جلسه حضور پیدا نکند و مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه حضور یابد. عضو هیات‌رئیسه مجلس تصریح کرد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، کمیسیون‌های مجلس بویژه کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان کمیسیون تخصصی یک هفته فرصت دارند سوابق و کارنامه کاری وزیر پیشنهادی آموزش‌و‌پرورش را بررسی و گزارش خود را اعلام کنند لذا جلسه رأی اعتماد سه‌شنبه برگزار خواهد شد. 
***
حماس:
روابط‌مان با ایران در بهترین حالت ممکن قرار دارد
«اسامه حمدان» عضو ارشد حماس سخنانی را درباره روابط این جنبش با ایران مطرح کرد. وی گفت: روابط میان حماس با ایران در بهترین حالت ممکن خود قرار دارد. عضو ارشد حماس تصریح کرد: همه می‌دانند ما روابط بسیار خوبی با تهران داریم و اکنون این روابط در بهترین حالت خود قرار دارد و ایران از نظر مالی، جهادی و نظامی از فلسطین حمایت می‌کند. 
وی همچنین درباره روابط با مصر بویژه پس از سفر اخیر رهبران حماس به قاهره و دیدار با مسؤولان مصری گفت روابط با مصر از اهمیت ویژه‌ای برای حماس برخوردار است. تلاش‌های مصر برای تحقق آشتی ملی فلسطین همچنان ادامه دارد. اسامه حمدان در رابطه با تلاش‌ها برای تثبیت آتش‌بس و مبادله اسرا و نقش مصر در این زمینه نیز گفت: مبادله اسرا در گرو آمادگی رژیم صهیونیستی و موافقت آن با شروط مقاومت است و ما هرگز اجازه نمی‌دهیم اسارت مبارزان و فرزندان این ملت ادامه داشته باشد. 

Page Generated in 0/0057 sec