printlogo


کد خبر: 240270تاریخ: 1400/8/23 00:00
اخبار

معاون وزیر بهداشت خبر داد
ارتقای قابل توجه پرداختی‌ و پاداش‌ پرستاران و کارکنان حوزه سلامت
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، پرداختی‌ها در بخش دولتی به همکاران سلامت و پرستاران از اسفند ۹۸ تاکنون، علاوه بر افزایش‌ معمول برای کارکنان دولت، با افزایش فوق‌العاده ویژه و پاداش‌های مربوط به کرونا تا حدودی اصلاح شده‌ است. عباس عبادی گفت: مردم و رسانه‌ها بازخورد مناسبی برای قدردانی خدمات همکاران ما داشتند. به موازات آن در طول 20 و چند ماه گذشته با توجه به گزارش سازمان برنامه و بودجه، به شکل قابل توجهی میزان پرداختی‌ها برای تمام کارکنان نظام سلامت از جمله پرستاران افزایش یافته است. وی همچنین گفت: هرچند شایسته همه همکاران بیش از این است اما با برنامه‌هایی که در دولت سیزدهم پیش‌بینی شده، امیدواریم با بسته حمایتی اخیری که در وزارت بهداشت آماده شده و به کمیته ملی کرونا ارسال خواهد شد، بتوانیم گام دیگری برای ترمیم این حقوق برداریم. معاون پرستاری افزود: بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، پرداختی‌ها در بخش دولتی به همکاران سلامت و پرستاران از اسفند ۹۸ تا امروز، علاوه بر افزایش‌های معمول که برای کارکنان دولت لحاظ شده است، با اضافه شدن فوق‌العاده ویژه و پاداش‌های مربوط به کرونا تا حدودی اصلاح شده است. وی عنوان کرد: امیدوارم فوق‌العاده خاص و معافیت از مالیات و سایر مزایا در بسته پیشنهادی وزارت بهداشت مورد توجه قرار گیرد و بتوانیم تا حدی از زحماتی که همکاران‌مان داشتند، قدردانی کنیم.
***
تشدید برخورد با پلاک‌های مخدوش و دستکاری‌شده در تهران
جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک خودرو در تهران خبر داد. سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا درباره برخورد پلیس با مخدوش کردن پلاک خودرو و همچنین پوشش آن اظهار کرد:‌ برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی هر فردی که در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری تغییری ایجاد کرده یا پلاک وسیله دیگری را به آن الصاق کند به حبس از 6 ماه تا یک سال محکوم خواهد شد. این موضوع نشان می‌دهد مخدوش کردن پلاک نه‌تنها یک تخلف رانندگی است، بلکه جرم نیز محسوب شده و از این رو پلیس به‌جد با آن برخورد می‌کند. 
وی با بیان اینکه مرتکبان چنین جرائمی علاوه بر توقیف خودرو و جریمه به دادسرا نیز معرفی خواهند شد، گفت:‌ این طرح همواره در حال اجرا بوده اما از امروز با شدت بیشتری اجرای آن ادامه خواهد داشت و مأموران پلیس راهور با استقرار در مبادی ورودی طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا و همچنین هنگام شب و ترددهای شبانه نسبت به شناسایی و برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش، دستکاری یا پوشانده شدن اقدام خواهند کرد. 
موسوی‌پور افزود: همچنین تخلفاتی نظیر ناخوانا بودن پلاک، تغییر محل نصب پلاک، تردد با پلاک اعزام به تعمیرگاه بعد از مهلت زمانی تعیین‌شده و... نیز از جمله مواردی است که پلیس با آن برخورد خواهد کرد. 
***
افزایش آلودگی شهرهای پرجمعیت طی امروز و فردا
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ آبان) خبر داد. صادق ضیاییان افزود: یکشنبه و دوشنبه (۲۳ و ۲۴ آبان) جوی آرام در کشور خواهیم داشت و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه می‌شویم. 
وی در ادامه گفت:‌ با ورود سامانه بارشی به کشور در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۵ و ۲۶ آبان) در نیمه شمالی کشور بارش برف و باران، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر هم در این مدت مواج خواهد بود. خلیج‌فارس نیز در ۲ روز آینده مواج پیش‌بینی می‌شود. 
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی ۲ روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران یکشنبه (۲۳ آبان) صاف همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و روز ‌دوشنبه (۲۴ آبان‌) قسمتی ابری و غبارآلود در بعدازظهر نیمه‌ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 
***
رسیدگی هلال‌احمر به ۳۰۸ حادثه در ۳ روز اخیر
سخنگوی جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به بیش از ۱۱۰۰ نفر در ۳۰۸ حادثه خبر داد. محمدحسن قوسیان‌مقدم با اشاره به حوادث رخ داده 3 روز اخیر در کشور اظهار کرد:‌ سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در امدادرسانی برای ۳۰۸ حادثه حضور داشت که در مجموع این حوادث به ۱۱۰۴ نفر امدادرسانی صورت گرفت. 
وی با بیان اینکه امدادرسانی به حوادث رخ داده ناشی از بارش‌ها یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های هلال‌احمر در روزهای اخیر بود، گفت:‌ آماده‌باش هلال‌احمر همچنان ادامه دارد و توصیه‌ها و هشدارهای لازم نیز در این باره به شهروندان ساکن مناطق مستعد سیل و آبگرفتگی داده شده است. 
سخنگوی جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد:‌ در مجموع مأموریت‌های انجام‌شده از سوی هلال‌احمر، ۲۰۲ نفر نجات یافته و ۱۵۹ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند که درصد قابل توجهی از آنان مصدومان ناشی از تصادفات بودند. همچنین ۱۰۶ مصدوم نیز خدمات درمان سرپایی را در همان محل دریافت کردند. 

Page Generated in 0/0052 sec