printlogo


کد خبر: 240294تاریخ: 1400/8/24 00:00
یکه‌تازی فیلم کودکانه در هالیوود

یک فیلم کودکان فروش خوبی در آمریکای شمالی داشت اما گیشه هنوز در تسخیر فیلم‌های ابرقهرمانی و اکشن است. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم «کلیفورد، سگ بزرگ قرمز» توانست در نخستین روزهای اکرانش در باکس آفیس آمریکای شمالی فروشی بیش از حد انتظار داشته باشد اما «ونوم ۲» نیز به فروش خود ادامه داد تا جایگاهش را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین عناوین دوران پاندمی حفظ کند. 
از سویی انتظار می‌رود فیلم «کلیفورد» که هم در سینماها و هم در سرویس استریمینگ پارامونت‌پلاس اکران شده بود، پس از اکران در ۳۷۰۰ سینما ۲۰ میلیون دلار بفروشد. 
البته با این فروش خوب هم این فیلم پشت سر «ابدی‌ها»، محصول مارول و دیزنی قرار می‌گیرد که تخمین ‌زده می‌شود فروش آخر هفته دوم اکران خود را به ۲۷ میلیون دلار از ۴۰۹۰ سینما برساند و در نتیجه پس از پایان ۱۰ روز حضور در گیشه‌ها 4/118 میلیون دلار در آمریکا و کانادا بفروشد. 
«کلیفورد» اقتباسی از مجموعه کتاب‌های کودکان محبوب «نورمن بریدول»، درباره زنی نیویورکی به نام امیلی است که یک‌شبه قد توله سگ کوچک جدیدش به بیش از ۳ متر می‌رسد. 
در باکس آفیس آمریکای شمالی، «تل‌ماسه» رتبه سوم خود را حفظ کرد و پس از آن هم جدیدترین فیلم جیمز باند یعنی «زمانی برای مردن نیست» قرار گرفت که انتظار می‌رود از مرز ۱۵۰ میلیون دلار فروش عبور کند. 
در این باکس قسمت دوم «ونوم» در رتبه پنجم جا می‌گیرد اما فروشش در آمریکا و کانادا از ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت و به این ترتیب تبدیل به دومین فیلمی شد که این کار را در دوران پاندمی انجام داده است. در سطح جهانی، فروش «ونوم ۲»
از مرز ۴۳۰ میلیون دلار می‌گذرد. 
فیلم دیگری که بیش از ۲۰۰ میلیون دلار فروخته «شانگ‌چی و افسانه 10 حلقه» محصول مارول است. انتظار می‌رود این فیلم در پایان هفته فروش خود را به 4/224 میلیون دلار برساند و البته از طریق سرویس استریمینگ دیزنی‌پلاس هم پخش شود. 
***
    امارات برای جعل تاریخ دست به دامن سینما شد   
«الکمین» نخستین فیلم سینمایی جنگی امارات که بر اساس رویدادهایی از جنگ یمن و تجاوز ائتلاف عربی ساخته شده، بزودی در این امیرنشین اکران می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم سینمایی «الکمین» را که روایتی از حضور نیروهای اماراتی در جنگ یمن است، «پی‌یر مورل» فرانسوی کارگردانی کرده و «برندن بریتل» و «کرتیس بریتل» نویسندگان آن هستند. این فیلم با حضور جمعی از بازیگران عرب ساخته شده و قرار است از چهارم آذرماه در تمام سینماهای امارات اکران عمومی شود. «الکمین» با نام انگلیسی «The Ambush» داستان ماموریت نجات گروهی از سربازان اماراتی است که در محاصره و کمین نیروهای مردمی یمن در کوهستانی به دام افتاده‌اند. این فیلم در واقع تلاشی است برای تطهیر تجاوز به خاک یمن و ارائه تصویری قهرمانانه (!) از ائتلاف عربی به رهبری سعودی که منجر به وقوع یک بحران انسانی و قحطی فراگیر، گسترش بیماری‌ها و نیز تخریب گسترده میراث تاریخی یمن شده است. 

Page Generated in 0/0068 sec