printlogo


کد خبر: 240298تاریخ: 1400/8/24 00:00
دور دنیا

2 کشته و زخمی بر اثر انفجار خودرو در لیورپول انگلیس
اسکای‌نیوز دیروز در خبری فوری اعلام کرد حدود ساعت 11 صبح دیروز انفجار یک دستگاه خودرو در نزدیکی بیمارستان زنان در منطقه موسوم به «کراون استریت» منجر به کشته و زخمی شدن 2 نفر شد.  به گزارش «سی‌ان‌ان» پس از این حادثه، نیروهای پلیس به شکل  گسترده‌ای در خارج از بیمارستان مستقر شدند.  پلیس مرسی‌ساید تایید کرد ساعت 10:59 صبح روز یکشنبه با گزارشات مربوط به انفجار خودرو در خارج از بیمارستان زنان لیورپول با این مرکز پلیس تماس گرفته شده است. این نیرو در بیانیه‌ای اعلام کرد: متأسفانه می‌توانیم تأیید کنیم که یک نفر جان خود را از دست داده است و یک نفر دیگر به دلیل جراحات وارده به بیمارستان منتقل شده است. پلیس انگلیس اعلام کرد خودروی منفجر شده یک دستگاه تاکسی بوده که اندکی قبل از وقوع انفجار در محل حادثه پارک شده بود. در همین حال افسران ضد تروریسم تحقیقات درباره حادثه را شروع کرده‌اند. مقامات این بیمارستان اعلام کردند دسترسی به بیمارستان «تا اطلاع ثانوی» محدود شده است و بیماران «در صورت امکان» به بیمارستان‌های دیگر هدایت می‌شوند.
***
آینده تشکیل دولت جدید عراق
منابع عراقی امکان تشکیل دولت جدید عراق با توجه به اعتراضات گسترده به نتایج انتخابات را بعید دانستند. «محمد الخالدی» رئیس فراکسیون «بیارق الخیر» در مجلس قبلی عراق گفت امکان تشکیل دولت جدید با توجه به مخالفت گسترده به نتایج انتخابات پارلمانی عراق وجود ندارد. وی افزود: نتایج انتخابات اکتبر و تخلفات رخ ‌داده در آن به ‌مراتب بدتر از انتخابات 2018 بود. تخلفات کمیساریا در انتخابات اکتبر آشکار بود و کمیساریا به سؤالات گروه‌های سیاسی پاسخ نداد. الخالدی گفت: بدون توافق گروه‌های سیاسی درباره نتایج نمی‌توان به‌سمت تشکیل دولت آتی حرکت کرد، بویژه که اعتراضات به نتایج انتخابات گسترده است. وی اضافه کرد: ابهام آشکاری در نتایج وجود دارد و بسیاری از نامزدها آرای خود را از دست داده‌اند. معترضان حق دارند پاسخ قانع‌کننده از کمیساریا بشنوند. «صباح العکیلی» تحلیلگر سیاسی عراقی هم گفت تصویر مبهمی از آینده سیاسی به ‌علت نتایج انتخابات وجود دارد. وی افزود: آرای باطله 700 هزار است و این رقم بزرگی است که معادل آرای کرسی‌های فراکسیون صدر است. شمار صندوق‌های مشکل‌دار 3650 صندوق است و کمیساریا فقط 25 درصد از آنها را قرمزرنگ تشخیص داده است. 
***
۵۰ هزار پناهجوی افغان در پایگاه‌های آمریکا بدون سرپناه زمستانی
با گذشت نزدیک به 3 ماه از آغاز روند تخلیه شتابزده و پرهرج‌ومرج نیروهای آمریکا و شماری از اتباع افغانستان از این کشور، هنوز حدود 50 هزار پناهجوی افغان با وجود دریافت واکسن و سپری کردن زمان قرنطینه، در پایگاه‌های نظامی آمریکا محبوس هستند. به گزارش «هافینگتن‌پست»، پناهجویان افغان که 44 درصد آنان را کودکان تشکیل می‌دهند، وضعیت نامعلومی دارند و با  وجود کاهش تدریجی دما، منابع غذایی کافی و امکانات لازم برای گذراندن زمستان سرد را ندارند. شماری از پناهجویان افغان به این نشریه آمریکایی گفتند که لباس‌های زمستانی ندارند، ماه‌هاست در پایگاه به‌سر می‌برند و هنوز مشخص نیست چه‌زمانی می‌توانند آنجا را ترک کنند. برخی دیگر از پناهجویان که به‌ دلیل ترس از رفتار انتقامجویانه خواستند نام‌شان فاش نشود، با انتقاد از رفتار مسؤولان آمریکایی و عدم رسیدگی به پناهجویان، گفتند در صورت بیماری مجبور هستند برای مراجعه به پزشک چندین ساعت در صف طولانی منتظر بمانند و وقتی به کارکنان نظامی درباره وضعیت شکایت می‌کنند با پاسخ سخت آنها روبه‌رو می‌شوند. 
***
جواب مبهم معاون بایدن به سؤالی درباره آماده شدنش برای ریاست‌جمهوری
«کاملا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سفر به فرانسه، به سوال خبرنگاری درباره رئیس‌جمهور شدنش، جواب سربالا داد. به نوشته وبگاه شبکه «فاکس‌نیوز»، هنگامی که هریس از فروشگاهی در پاریس خارج می‌شد با این سوال یک خبرنگار مواجه شد که سفر او به فرانسه چگونه به آماده شدن وی برای ریاست‌جمهوری کمک کرده است؟ معاون «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با نگاهی حیرت‌‌زده به این خبرنگار گفت: «این را به شما می‌گویم که سفر خوب و سازنده‌ای بود. کارهای زیادی در دست پیگیری است». هریس افزود: «ظرف روزهای گذشته گفت‌وگوهای فشرده‌ای صورت گرفت و هدف این سفر، تأکید بر قدمت روابط ۲ طرف و البته این امر بود که همزمان با ورود جهان به عصری جدید، همکاری‌های ما ادامه پیدا می‌کند». او در ادامه گفت: «ما این کار را بر پایه خوش‌بینی انجام می‌دهیم اما در عین حال این اعتقاد قوی وجود دارد که همکاری بین ایالات متحده و فرانسه بسیار قوی خواهد ماند».  
***
پیشروی نیروهای یمنی این بار به سمت سواحل راهبردی الحدیده
رسانه‌های یمنی دیروز (یکشنبه) گزارش دادند نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی عملیات جدیدی را به سمت غرب یمن و مناطق ساحلی استان الحدیده آغاز کرد‌ه و به سرعت در حال پیشروی هستند. به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، نیروهای یمنی دیروز توانستند برخی مناطق بندر «الحیمه» در استان الحدیده را به کنترل خود درآورند و این بندر در شرف آزادی کامل قرار دارد. بندر «الحیمه» در شهرستان «الخوخه» در جنوب استان الحدیده واقع شده و با آزادی این بندر بخشی از فشار محاصره اقتصادی ائتلاف سعودی می‌تواند کاهش یابد. همزمان با این پیشروی‌ها، به گفته منابع مطلع، شبه‌نظامیان همسو با امارات به فرماندهی «طارق صالح» نیز پا به فرار گذاشته‌اند و نیروهای دولت صنعا تنها چند کیلومتر با بندر «الحیمه» فاصله دارند. با وجود امضای توافق استکهلم سوئد در آذرماه ۱۳۹۷ میان دولت صنعا و دولت منصورهادی برای پایان درگیری‌ها در الحدیده، اما شبه‌نظامیان دولت هادی به طور روزانه با حملات خود این توافق را زیر پا گذاشته‌اند. 

Page Generated in 0/0066 sec