printlogo


کد خبر: 240304تاریخ: 1400/8/24 00:00
اخبار

در جلسه مدال‌آوران کشتی با دبیر و درستکار چه گذشت؟
در روزهای اخیر مدال‌آوران کشتی ایران در المپیک و رقابت‌های جهانی جلسه‌ای با رئیس فدراسیون کشتی و سرمربی تیم ‌ملی کشتی آزاد داشته‌اند. به گزارش تسنیم، مدال‌آوران هر ۲ رشته آزاد و فرنگی کشورمان صبح پنجشنبه گذشته در پویش کمک ‌قهرمانانه فدراسیون کشتی شرکت کردند. بعد از این مراسم، نشستی بین ملی‌پوشان حاضر در خانه کشتی با رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ‌ملی آزاد به انجام رسید. یکی از اهداف این نشست، اطلاع فدراسیون و سرمربیان تیم‌های ملی از وضعیت جسمانی کشتی‌گیران و روند تمرینی‌شان بود. برخی نفرات به خاطر قراردادی که در لیگ داشته و باید برای تیم‌های‌شان کشتی بگیرند، تمرین را آغاز کرده‌اند اما برخی که با تصمیم شخصی از همراهی تیم‌های لیگ برتری منصرف شده‌اند، همچنان درگیر مراسم‌های مختلفی هستند که برای تجلیل از آنها برگزار می‌شود. در این جلسه علاوه بر صحبت درباره پیگیری تمرینات کشتی‌گیران، درباره برخی اتفاقات که این روزها در فضای مجازی بازتاب زیادی داشته‌ است، صحبت شد. مدال‌آوران کشتی که بعد از المپیک و جهانی بیش از مقاطع دیگر زیر ذره‌بین هستند، باید مراقب باشند با حضور در محافل مختلف و در حضور برخی افراد از آنها سوءاستفاده نشود. 
***
IOC طلای المپیک را به بلال ماخوف نمی‌دهد!
کشتی‌گیر روس که همراه کمیل قاسمی مدال طلای المپیک لندن را دریافت کرده، فعلا نمی‌تواند مدالش را تحویل بگیرد. به گزارش ایسنا، کمیته بین‌المللی المپیک مدال‌آوران جدید وزن 120 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک لندن را تایید کرد و نام آنها را روی سایت خود قرار داد. بر این اساس ۲ مدال طلا در این وزن توزیع می‌شود که یکی به کمیل قاسمی، کشتی‌گیر ایران می‌رسد و مدال طلای دوم برای بلال ماخوف، کشتی‌گیر روس است. پروسه تعویض مدال کمیل قاسمی می‌تواند اکنون انجام شود اما برای کشتی‌گیر روس فعلا این کار انجام نخواهد شد. کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد تخصیص مجدد مدال‌ها و دیپلم‌های مدال‌آوران می‌تواند انجام شود، مشروط به اینکه ورزشکاران مربوط در حال حاضر در تعلیق نباشند یا هیچ پرونده دوپینگی علیه آنها باز نشده باشد. ماخوف تا 27 ژانویه 2024 (7 بهمن 1402) محروم است، بنابراین اهدای مدال طلا به این ورزشکار قبل از پایان محرومیتش انجام نخواهد شد. کمیته ملی المپیک ایران نیز قرار است مدال برنز کمیل قاسمی را ارسال و مدال طلای این کشتی‌گیر را دریافت کند. 
***
شرط سخت منچسترسیتی برای بارسلونا
منچسترسیتی از شرط خود برای فروش ستاره انگلیسی به بارسلونا پرده برداشت. به گزارش فارس، بارسلونا به دلیل مشکلات مالی تنها می‌تواند برای خرید یک ستاره بزرگ در پنجره زمستانی تلاش کند که آن هم با توجه به علاقه‌ ژاوی، رحیم استرلینگ است. ستاره انگلیسی در سال منتهی به جام‌جهانی در تیم منچسترسیتی به یک نیمکت‌نشین بدل شده و پپ گواردیولا نیز علاقه دارد او به بارسلونا بپیوندد. استرلینگ در تیم ‌ملی انگلیس نقشی اساسی در یورو 2020 ایفا کرد و عنصر اصلی سه‌‌شیرها برای رسیدن به فینال بود. از سویی بارسلونا به دلیل شرایط مالی تنها قادر به انتقال قرضی استرلینگ است و نمی‌تواند هزینه انتقال ستاره من‌سیتی را پرداخت کند. از آن سو منچسترسیتی که راضی به فروش استرلینگ است، یک شرط دارد که باید دید آیا بارسلونا این شرط را قبول می‌کند یا خیر. «گابریل سانس» در نشریه موندودپورتیوو نوشت منچسترسیتی در شرایطی استرلینگ را به بارسلونا می‌فروشد که تیم رقیب بند خرید اجباری 50 میلیون یورویی این بازیکن را امضا کند. به عبارتی استرلینگ تنها به این شرط راهی بارسا خواهد شد که ژاوی تعهد کند این ستاره را سال آینده خواهد خرید. 
***
«زونیمیر سولدو» سرمربی تراکتور شد
زونیمیر سولدو، مربی کروات به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال تراکتور تبریز انتخاب شد. به گزارش سایت باشگاه تراکتور، زونیمیر سولدو مربی ۵۴ ساله اهل کرواسی هدایت تراکتور را بر عهده گرفت. سولدو که از بازیکنان تیم ملی کرواسی به شمار می‌رفت، سابقه بازی در باشگاه‌هایی همچون دیناموزاگرب، اشتوتگارت و... را در کارنامه دارد. وی پیراهن تیم ‌ملی کشورش را در ۶۱ بازی بر تن کرده است. وی مربیگری را از سال ۲۰۰۷ با تیم زیر ۱۹ سال دیناموزاگرب آغاز کرد و در ادامه روی نیمکت تیم بزرگسالان دیناموزاگرب و کلن در بوندسلیگای آلمان نشست. سولدو در ادامه چالش مربیگری، به عنوان دستیار «فلیکس ماگات» در تیم شاندونگ تایشان چین حضور داشت. او فصل ۲۰20- ۲۰19 نیز هدایت تیم آدمیرا واکر در بوندسلیگای اتریش را بر عهده داشت. این سرمربی باتجربه، کسب ۲ جام قهرمانی در کرواسی را در کارنامه مربیگری‌اش دارد. او همچنین با بازیکنان سرشناسی همچون ماریو مانژوکیچ، لوکا مودریچ و لوکاس پودولسکی نیز کار کرده است. سولدو با پذیرش هدایت تراکتور، پا به فوتبال ایران گذاشته تا چالش جدیدی را تجربه کند. «فابین کومیجونوویچ» که سابقه مربیگری در تیم‌های دیناموزاگرب و آدمیراواکر را دارد، دستیار سولدو است که وی را در تراکتور همراهی خواهد کرد. 

Page Generated in 0/0072 sec