printlogo


کد خبر: 240311تاریخ: 1400/8/24 00:00
اخبار

حذف نرم‌افزارهای جعلی ۸ بانک ایرانی از گوگل‌پلی
معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا از حذف نرم‌افزارهای جعلی 8 بانک ایرانی از بستر گوگل‌پلی خبر داد. سرهنگ رامین پاشایی در گفت‌وگو با ایسنا، از انتشار نسخه جعلی موبایل‌بانک 8 بانک در گوگل‌پلی خبر داد و گفت: مجرمان سایبری در اقدامی جدید با طراحی و ارسال نرم‌افزارهای جعلی بانک‌های صادرات، کشاورزی و سپه و 5 بانک دیگر در نرم‌افزار گوگل‌پلی، قصد سوءاستفاده از حساب بانکی شهروندان را داشتند که کارشناسان پلیس فتا در جریان رصدهای خود و نیز دریافت گزارش‌های مردمی متوجه آن شدند. وی با بیان اینکه این اقدامات منجر به سوءاستفاده و برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان می‌شود، ادامه داد: با پیگیری‌ها و مکاتبات انجام‌شده از سوی پلیس فتا، در حال حاضر نرم‌افزارهای جعلی این 8 بانک از بستر گوگل‌پلی حذف شده است. وی در ادامه به بانک‌ها نیز هشدار داد و گفت:‌ اولا از بانک‌ها و مدیران عامل بانک‌ها می‌خواهیم این فضاها را رصد کرده و در صورت مواجهه با نرم‌افزارهای جعلی، حتما موضوع را به پلیس اطلاع دهند. ثانیا لازم است بانک‌هایی که نرم‌افزارهای جعلی آنها شناسایی شده، مراتب را حتما به مشتریان و کاربران خود اطلاع دهند تا اگر از چنین نرم‌افزارهایی استفاده می‌کنند، آن را پاک کنند. 
***
آغاز طرح زمستانی سازمان امداد و نجات از اول آذر
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد طرح زمستانی این سازمان در جاده‌های سراسر کشور از ابتدای آذرماه آغاز خواهد شد. مهدی ولی‌پور درباره زمان اجرای طرح امداد و نجات زمستانی این سازمان در جاده‌های کشور گفت:‌ برابر هماهنگی‌های انجام‌شده، بنا شد امسال طرح زمستانی در جاده‌های کشور که همه ساله از ۲۰ آذرماه آغاز می‌شد، از ابتدای آذرماه آغاز شود. بنابراین طرح زمستانی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در جاده‌ها نیز همزمان با دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط از جمله پلیس از ابتدای آذرماه آغاز خواهد شد. وی ادامه داد:‌ در حال حاضر نیز امدادگران جمعیت هلال‌احمر بویژه در استان‌های سردسیر و مناطق برفگیر در آماده‌باش هستند و علاوه بر مأموریت در حوزه امداد و نجات جاده‌ای، در دیگر حوادث نیز اقدام به امدادرسانی می‌کنند. رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر درباره امکانات و تجهیزات این سازمان در طرح زمستانی نیز اظهار کرد: ‌بیش از ۱۲ هزار امدادگر جمعیت هلال‌احمر با استقرار در ۵۶۷ پایگاه ثابت، ۹۰ پست موقت، ۴۳۳ شعبه هلال‌احمر در شهرستان‌ها، ۳۳ مرکز پشتیبانی در مراکز استان‌ها و ۲۰ پایگاه امداد هوایی در این طرح مشارکت دارند. 
***
سوء‌مدیریت شهری دوره قبل میلیاردها تومان به تهران خسارت‌ زد
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت دوره پنجم به دلیل سوء‌مدیریت، میلیاردها تومان به تهران خسارت زده و باید از ظرفیت‌های قانونی ترک فعل استفاده کنیم. مهدی اقراریان درباره نگهداشت شهر طی ۴ سال گذشته اظهار داشت: در بازدیدهای میدانی از مناطق مختلف تهران و سازمان‌های شهرداری با عقب‌افتادگی فاحش و مدیریت اشتباه و عملکرد غلط شورای پنجم مواجه شده‌ام. وی ادامه داد: شورای اصلاح‌طلبان بلایی بر سر شهر تهران آورده که باید به حال این شهر خون گریه کرد. اقراریان با اشاره به اینکه در جریان توقف تکمیل پایانه شرق تهران، شاهد یک بی‌کفایتی و بی‌عرضگی از سوی مدیران و شورای اصلاح‌طلب بودیم که اموالش به سرقت رفته است، گفت: این مساله در اتوبوسرانی هم وجود دارد و کاش به افکار عمومی بگوییم شورای قبل چه بلایی بر سر تهران آورده و در زمان قالیباف چه خدماتی ارائه شد. عضو شورای شهر ادامه داد: از چند هزار دستگاه اتوبوسی که در دوره چهارم مدیریت شهری به مدیران دوره قبل تحویل شده چیزی باقی نمانده است. وی ادامه داد: با این وجود جای بدهکار و طلبکار در فضای رسانه‌ای عوض شده و مدیریت متکبر و بی‌عرضه قبلی در رسانه‌های زنجیره‌ای‌اش تلاش می‌کند با وجود اینکه نتوانسته است تهران را اداره کند اما قیافه طلبکار به خود بگیرد. اگر این روند ادامه یابد از ظرفیت‌های قانونی ترک فعل استفاده می‌کنیم، هر چند رویکرد ما بازگشت به گذشته نیست. اقراریان با تاکید بر اینکه خساراتی که مدیریت دوره پنجم به دلیل سوءمدیریت به تهران زده است، کم نیست، گفت: در مدیریت قبل میلیاردها تومان خسارت به تهران زده شده است. وی اظهار کرد: امیدوارم در یک فضای تعاملی و همکاری و همدلی عقب‌افتادگی چندساله تهران جبران شود و با رویکرد خدمت‌محور رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته باشیم. 
***
مرگ ۲ هزار و 490 نفر بر اثر سوء‌مصرف مواد مخدر
نیمه نخست سال جاری ۲ هزار و 490 نفر بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در کشور جان خود را از دست دادند که از این تعداد، ۲ هزار و 123 نفر مرد و 367 نفر زن بودند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در 6 ماه اول امسال آمار تلفات ناشی از سوءمصرف مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5/6 درصد افزایش یافت. بر اساس این گزارش و بر اساس نوع ماده مصرف شده در متوفیان سوءمصرف مواد، ۵۴۴ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر، ۱۱۲ نفر مواد محرک یا توهم‌زا و یکهزار و ۶۸ نفر نیز بر اثر مصرف داروهای مخدر (همچون متادون و ترامادول)، جان خود را از دست داده‌اند. ۷۶۶ نفر نیز بر اثر مصرف همزمان چند دسته مواد در این مدت جان خود را از دست دادند اما بنا بر آمارهای موجود در سازمان پزشکی قانونی کشور، آمار تلفات سوءمصرف مواد مخدر سال گذشته، نسبت به سال قبل از آن با رشد 7/3 درصدی مواجه بوده است. سال ۱۳۹۹، 4 هزار و ۶۳۷ نفر بر اثر اعتیاد در کشور جان باختند که در 10 سال گذشته بیشترین رقم مرگ ناشی از سوءمصرف مواد را در بر می‌گیرد. 

Page Generated in 0/0065 sec