printlogo


کد خبر: 240320تاریخ: 1400/8/24 00:00
اخبار

زنگ خطر افزایش مصرف گاز خانگی تا ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز
مدیر دیسپچینگ (مدیریت یکپارچه تولید، توزیع و مصرف) شرکت ملی گاز ایران با اشاره به ورود سامانه سرد از روز سه‌شنبه هفته جاری به کشور گفت: با ورود این سامانه، اگر تغییری در روند افزایش مصرف گاز اتفاق نیفتد، مصرف به ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید که برای این فصل از سال یک رکورد جدید به‌شمار می‌رود. محمدرضا جولایی با تاکید بر اینکه اکنون مصرف گاز بخش خانگی در آستانه ۵۰۰ میلیون مترمکعب در روز قرار دارد، افزود: روز سه‌شنبه (۲۵ آبان‌ماه) سامانه سرد دیگری وارد کشور می‌شود. وی ادامه ‌داد: اگر روند افزایش مصرف گاز به همین شکل ادامه داشته باشد، مصرف گاز بخش خانگی از ۵۰۰ میلیون مترمکعب کنونی به ۶۰۰ میلیون مترمکعب تا ابتدای هفته بعد می‌رسد. جولایی درباره جریمه مشترکان پرمصرف گاز نیز گفت: هنوز جزئیات این جریمه مشخص نشده است. وی تاکید کرد: نزدیک به ۲۵ درصد مشترکان ۵۰ درصد از کل گاز بخش خانگی را مصرف می‌کنند که این روند نیازمند اصلاح است.  
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: از یک ماه پیش که بارش‌ها آغاز شده و همچنان ادامه دارد، افزایش ۱۰۰ درصدی در مصرف گاز نسبت به همین بازه زمانی در سال ۹۹ را شاهد بودیم ضمن اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش ۲ درجه‌ای دما نسبت به پارسال است. 
***
نوسانات قیمت مرغ در تهران تا ۱۰ روز آینده برطرف می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: تا ۱۰ روز آینده با واردات و تولید مناسب، نوسانات قیمت مرغ در تهران برطرف می‌شود. ایوب فصاحت افزود: در بازدید از مراکز عمده مرغ در پایتخت، در برخی مراکز نوسانات قیمت مشهود بود. وی تاکید کرد: بنا داریم با واردات و تولید مناسب گوشت مرغ از استان‌های شمالی و همجوار این نوسان قیمت برطرف شود.  فصاحت افزود: علاوه بر واردات و نظارت دقیق بر قیمت‌ها، باید به طور جدی با متخلفان در این حوزه برخورد شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: قیمت مصوب هر کیلو گوشت مرغ منجمد ۲۰ هزار تومان و گوشت مرغ غیرمنجمد نیز ۳۱ هزار تومان و نرخ بالاتر از این قیمت گرانفروشی است. وی با اشاره به حذف و ممنوع کردن قطعه‌بندی گوشت مرغ نیز گفت: در حال حاضر شاهد قطعه‌بندی گوشت مرغ در مراکز عرضه هستیم که با حذف طرح قطعه‌بندی مرغ، مردم جنس با کیفیت را با قیمت واقعی دریافت می‌کنند.  رئیس جهاد کشاورزی استان تهران درباره کاهش قیمت تخم‌مرغ نیز افزود: هم‌اکنون هر شانه تخم‌مرغ با قیمت ۴۳ هزار تومان در حال عرضه است که امیدواریم با واردات و تولید مناسب، قیمت این محصول نیز کاهش یابد. وی یادآور شد: نظارت و بازرسی دقیق از مراکز تولید و عرضه گوشت مرغ به طور دقیق در حال انجام است و با دلالان، گران‌فروشان و افرادی که در تلاش هستند بازار را از آرامش خارج کنند برخورد جدی می‌شود. 
***
زمزمه دوباره افزایش قیمت خودرو
مدیر روابط عمومی سازمان بورس از مطرح شدن مجدد اصلاح قیمت خودرو در ستاد تنظیم بازار و اعمال آن خبر داد. محمدهادی سلیمی‌زاده، مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار در یادداشتی در فضای مجازی نوشت: با پیگیری‌های وزیر اقتصاد و ریاست سازمان بورس، پس از جلسات فشرده با وزارت صمت و ریاست‌جمهور و معاون اول، مقرر شد اصلاح قیمت خودرو طی چند روز آینده مجددا در ستاد تنظیم بازار بررسی و اعمال شود. 
***
هیچ کمبودی در تأمین کالاهای اساسی نداریم
معاون استاندار تهران با اعلام اینکه هیچ کمبودی در تامین کالا‌های اساسی نیست و نرخ‌های جدید ۲۵ قلم کالای اساسی مورد نیاز مردم، مورد توافق همه تولیدکنندگان و سایر ذی‌نفعان قرار گرفته است، گفت: دیگر هیچ دلیلی برای کمبود عرضه و گرانفروشی در بازار مصرف وجود ندارد و با متخلفان برخورد خواهد شد. حشمت‌الله عسکری همچنین از مهیا شدن امکان عرضه عمده مرغ و تخم‌مرغ با قیمت مصوب به واحد‌های صنفی خبر داد و گفت: متقاضیانی که امکان خرید عمده دارند می‌توانند مرغ و تخم‌مرغ را بدون واسطه از شرکت پشتیبانی امور دام تهران خریداری و با قیمت مصوب به هموطنان عرضه کنند.  
***
تصمیم‌گیری برای کاهش قیمت بلیت هواپیما
وزیر راه‌و‌شهرسازی اعلام کرد: در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان ایرلاین‌های مختلف برگزار می‌شود به دنبال متقاعد کردن آنها و کاهش قیمت بلیت هواپیما هستیم. رستم قاسمی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره قیمت بلیت هواپیما و اینکه چرا تکلیف آن روشن نمی‌شود، اظهار کرد: فردا (امروز دوشنبه) جلسه‌ای با حضور نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی داریم که در آن جلسه تکلیف قیمت بلیت هواپیما را روشن خواهیم کرد. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا می‌کند یا خیر؟ گفت: در این جلسه به دنبال متقاعد کردن ایرلاین‌ها برای کاهش قیمت بلیت هواپیما هستیم. 

Page Generated in 0/0177 sec