printlogo


کد خبر: 240332تاریخ: 1400/8/24 00:00
حملات سایبری بی‌سابقه گروه هکری «عصای موسی» علیه رژیم‌صهیونیستی
وقتی اسرائیل لخت است
افشای اولین تصاویر سه‌بعدی از سرزمین‌های اشغالی با دقت 5 سانتیمتر

ضربات سایبری بر پیکره در حال زوال رژیم صهیونیستی وارد مرحله‌ای تاریخی شده است. گروه هکری «ماته موشه» یا «عصای موسی» (Moses Staff) که از 3 هفته پیش بی‌سابقه‌ترین حملات سایبری را به شبکه داده‌های محرمانه و حساس نظامی و امنیتی اسرئیل آغاز کرده است، مدعی شد تا جایی در زیرساخت‌های اسرائیل نفوذ کرده که می‌تواند سراسر قلمروی اشغالی آن را رصد کرده یا با بالاترین دقت (5 سانتیمتر) مورد دخل و تصرف قرار دهد. 
این گروه در جدیدترین اقدام خود فایل امنیتی و راهبردی نقشه سه‌بعدی زیرساختی رژیم صهیونیستی را هک و در فضای شبکه تاریک (دارک وب) به شکل عمومی منتشر کرده است. این نقشه سه‌بعدی امنیتی، مختصات دقیق تمام اماکن، سازه‌ها، تاسیسات و پایگاه‌های اسرائیلی در فلسطین اشغالی را با دقت 5 سانتیمتر برملا می‌کند. 
در فیلمی که گروه هکری «عصای موسی» در این رابطه منتشر کرده‌، چنین توضیحی آمده است: «جامعه جهانی در تلاش برای تامین امنیت حکومت جنایتکار صهیونیستی است. به عنوان مثال، تلاش برای محدود کردن دسترسی به نقشه‌ها و تصاویر هوایی اسرائیل در همین رابطه انجام می‌شود. با این حال ما توانستیم به زیرساخت‌های سایبری رژیم صهیونیستی نفوذ کنیم و به فایل سه‌بعدی 22 ترابایتی‌ای دست پیدا کنیم که خودشان از تمام مناطق اسرائیل با دقت 5 سانتیمتر گرفته‌اند».
در انتهای فیلم مزبور به شکلی طعنه‌‌آمیز، یک سورپرایز(غافلگیری) کوچک هم به ارتش رژیم صهیونیستی هدیه داده شده است. این غافلگیری مربوط به انتشار تصاویر رصد مراکز حساس نظامی اسرائیل با دقت بسیار بالا آن هم از زاویه نگاه پیشرفته‌ترین ماهواره‌های نظامی- جاسوسی این رژیم به نام اوفک (به معنای افق) است.  در این فیلم تصاویر بسیار دقیق از ساختمان سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در منطقه آفکا در شمال تل‌آویو به چشم می‌خورد.
البته گروه هکری «عصای موسی» مدعی است تصاویر منتشره تنها بخش کوچکی از اطلاعاتی است که از شرکت‌های اسرائیلی به سرقت برده‌ شده است. این گروه همچنین روز 13 نوامبر در پیامی دیگر خطاب به صهیونیست‌ها اعلام کرد: «در حالی که فکرش را هم نمی‌کنید، به شما ضربه می‌زنیم». این گروه بخشی از تصاویر و اطلاعات سربازان و کارکنان یگان 8200 این رژیم را که در زیرمجموعه سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل قرار دارد و وظیفه جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی و شنود الکترونیک را بر عهده دارد منتشر کرد.
این اتفاق درست زمانی رخ داد که رژیم صهیونیستی با برگزاری نخستین رزمایش نظامی مشترک تاریخ نکبت‌بار 7 دهه‌ای‌اش با همراهی کشورهای عربی، در صدد القای توسعه قدرت نظامی- دریایی خود در خاورمیانه است. این رزمایش که با هدایت ناوگان آمریکا و همراهی امارات و بحرین، ۲ شیخ‌نشین خائن خلیج‌فارس، در محدوده دریای سرخ برگزار شد، توسط «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان به خنجری در قلب قدس، فلسطین و تمام ملت‌های منطقه تعبیر شد. با این حال عملیات بی‌سابقه گروه «عصای موسی» و گروه‌های مشابه هکری در فضای سایبری اسرائیلی‌ها در همین بازه زمانی، نشان داد صهیونیست‌ها با وجود رفتارها و شعارهای پرطمطراق‌شان در خاورمیانه و شمال آفریقا، در داخل مرزهای خود بشدت آسیب‌پذیرند. 
۳ هفته قبل بود که گروه هکری «عصای موسی» با حمله به سرورهای اطلاعاتی شرکت‌های اسرائیلی، از جمله شرکت پست و شرکت‌های زیرساختی مخابراتی و دیجیتالی، نخستین اسناد به دست آمده از این رهاورد را به انتشار عمومی درآورد. این مهاجمان خیلی سریع حملات خود را متوجه پایگاه‌های داده نظامی و امنیتی کردند و ۲ هفته پیش در اقدامی که رسانه‌های عبری از آن به عنوان «شوک روانی به جامعه نظامیان اسرائیلی» یاد کردند، خصوصی‌‌ترین اطلاعات پرسنلی گردان «الفون» ارتش صهیونیست شامل ایمیل، آدرس منزل و شماره تلفن و حتی روابط خصوصی و گزارش‌های شغلی را در دارک‌وب و همچنین در پیام‌رسان تلگرام به اشتراک عمومی گذاشتند. 
آنها حتی اقدام به انتشار عکس‌ها و اسنادی کردند که حکایت از خیمه اطلاعاتی‌شان بر «بنی‌ گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی داشت. این گروه در پیامی تهدیدآمیز ذیل یک عکس شخصی گانتس نوشته بود: «ما از تمام تصمیمات تو با خبریم و سرانجام جایی را هدف قرار می‌دهیم که انتظارش را نداری، همان‌طور که پیش‌تر شرکت‌های خصوصی اسرائیل مورد حمله سایبری قرار گرفت و اطلاعات صدها کاربر آن منتشر شد».
همان زمان روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارانوت در گزارشی به تحلیل ابعاد این ضربه پرداخت و اشاره کرد چنین افشاگری‌هایی باعث فلج شدن ساختار نظامی و انتظامی اسرائیلی‌ها می‌شود، چرا که اساس جامعه یهودیان اسرائیلی که اکثریت ایدئولوژیک ساکنان فلسطین اشغالی را تشکیل می‌دهند، جوامع کوچک محلی و خانوادگی است که در آنها اغلب افراد یکدیگر را از نزدیک می‌شناسند. افشاگری‌های اینچنینی درباره اطلاعات شخصی افراد می‌تواند لطماتی جبران‌ناپذیر به آبروی آنها و جایگاه و روابط اجتماعی‌شان وارد آورد که به منزله فروپاشی مهم‌ترین بخش جامعه اسرائیل خواهد بود. 
نهاد سایبری رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به موج اول حملات هکرهای «عصای موسی» و انتشار اطلاعات محرمانه نظامی اعلام کرده بود: «ما طی ماه‌های اخیر بارها و بارها نسبت به وجود و فعالیت هکرهایی که از حفره‌ها و نقاط ضعف امنیتی شرکت‌های مختلف مانند پست الکترونیک آنها استفاده کرده و به این موسسات حمله می‌کنند، هشدار داده بودیم». 
«عصای موسی» در حملات بعدی خود، ۳ شرکت بزرگ مهندسی رژیم صهیونیستی و همچنین شرکت‌های مشاوره مالیاتی این رژیم را هک کرد و به اطلاعات مشتریان، داده‌های محرمانه و دیگر اطلاعات خصوصی آنها دست یافت و اقدام به انتشار آنها کرد. همزمان با این حملات و ضعف عملکرد و دفاع سایبری این رژیم، روزنامه جروزالم پست از حملات یک گروه هکری دیگر موسوم به «سایه سیاه» خبر داد که سرورهای شرکت اینترنتی اسرائیلی «سایبرسرو» را هک و بلافاصله آنها را خاموش و تهدید به درز اطلاعات کرده است. هنوز صهیونیست‌ها از این حملات کمر راست نکرده بودند که گروهی به نام «عدالت برای فلسطین» اطلاعات محرمانه تازه‌ای از مقامات بلندپایه اطلاعاتی و نظامی این رژیم در فضای مجازی منتشر کرد. اطلاعات مذکور از عکس‌های شخصی «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تا آدرس منزل «یوسی کوهن» رئیس سابق موساد و شماره تلفن «رونن بار» رئیس سازمان تروریستی «شاباک» را شامل می‌شود. 
چند روز بعد ژنرال کوخاوی در یک مصاحبه تلویزیونی در کمال ناباوری اعتراف کرد این رژیم از مواجهه با حملات سایبری اینچنینی عاجز است. در حالی که «یورام هاکوهین» رئیس جمعیت اینترنت رژیم صهیونیستی به نوبه خود این حملات را یکی از خطرناک‌ترین حملات علیه اسرائیل دانسته است اما «ایمن الرفاتی» کارشناس سایبری عرب بر این باور است اسرائیلی‌ها همچنان درباره سطح و گستردگی حملات سایبری و ماهیت آن پنهانکاری می‌کنند تا خود را ضعیف نشان ندهند. 
به باور او با وجود حملات گسترده علیه اسرائیل در زمینه سایبری اما این رژیم همواره بسیاری از اطلاعات مربوط به ماهیت این حملات را پنهان و همزمان تلاش می‌کند خود را برخوردار از توانمندی دفاعی سایبری بزرگ جا بزند. 
با این حال واکنش‌های متناقض صهیونیست‌ها حکایت از سردرگمی آنان دارد، چرا که رسانه‌های‌شان گاهی حملات را از جانب ایران دانسته و گاهی انگشت اتهام را به سوی هکرهای روس و چینی دراز می‌کنند. با این حال به نظر می‌رسد با حمله اخیر گروه «عصای موسی»، اشراف اطلاعاتی و عملیاتی هکرها بر تمام نقاط فلسطین اشغالی به سطحی رسیده که در صورت به اشتراک گذاشتن نقشه‌های امنیتی لو رفته اخیر با گروه‌های مقاومت بویژه با توجه به پهپادهای پیشرفته، اسرائیل به سوی افول بازدارندگی سایبری و فیزیکی می‌رود. 

Page Generated in 0/0056 sec