printlogo


کد خبر: 240350تاریخ: 1400/8/25 00:00
2 حادثه انفجار و آتش‌سوزی بزرگ در سرزمین‌های اشغالی در 2 روز متوالی
آتش‌ در خانه عنکبوت

تنها یک روز پس از اعلام هک شدن فایل امنیتی- راهبردی نقشه سه‌بعدی دقیق فلسطین اشغالی توسط یک گروه سایبری، انفجاری مهیب در جنوب تل‌آویو رخ داد. به گزارش روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارانوت، شامگاه یکشنبه آتش‌سوزی بزرگی در پارکینگی طبقاتی واقع در خیابان هاتساویرا در جنوب این شهر به وقوع پیوست که ظاهرا مربوط به انفجار مواد قابل اشتعال انبارشده در آن بوده است. تصاویر آتش‌سوزی بزرگ پس از این انفجار در شبکه‌های خبری منتشر شده است. به گزارش روزنامه «یسرائیل هیوم» به نقل از شاهدان، آتش‌سوزی از داخل یک خودرو آغاز شده و بعد از آن به مخازن مواد آتش‌زا که در همان نزدیکی انبار شده بودند سرایت کرده است. بعد از وقوع این آتش‌سوزی چند ایستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام شده و برای مهار آتش اقدام کردند. مأموران آتش‌نشانی نسبت به سرایت آتش به ساختمان‌های اطراف هشدار دادند. با وجود اینکه صدای این انفجار مهیب تقریبا در تمام مناطق پایتخت رژیم صهیونیستی طنین افکند اما واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی بدان جالب توجه بود. برخی کاربران در واکنش به این حادثه آن را واقعه‌ای پیش پا افتاده برای تل‌آویو بویژه پس از برخورد ده‌ها موشک و راکت مقاومت فلسطین به مناطق مسکونی و حومه‌های این شهر در جریان جنگ ۱۲ روزه بهار گذشته خواندند؛ جنگ موسوم به شمشیر قدس که حتی منابع نظامی صهیونیست نیز به شکست خود در آن اعتراف کردند و باعث سقوط دولت نتانیاهو پس از یک دهه نخست‌وزیری متوالی شد. انفجار تل‌آویو در حالی رخ داد که مناطق شمالی و مرکزی فلسطین اشغالی درگیر آتش‌سوزی‌های گسترده هستند. این آتش‌سوزی‌ها که از شنبه‌شب در مناطق الجلیل، قدس و مرکز سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ به راه افتاده هنوز مهار نشده است. گفته شده بود تیم‌های اطفای حریق در تلاش برای مهار ۲۳۴ مورد آتش‌سوزی در شمال فلسطین اشغالی هستند. بنا به گزارش‌های مختلف، تیم‌های امداد و نجات و آتش‌نشانان بیش از ۱۰۰ خانه را در این منطقه به دلیل این آتش‌سوزی تخلیه کردند. جالب اینکه چنین حوادثی درست پس از آغاز رزمایش نظامیان اسرائیلی با هدف افزایش آمادگی برای مقابله با سناریوهای احتمالی جنگی و ناآرامی داخلی رخ داده‌اند. روزنامه هاآرتص به نقل از سیاستمداران اسرائیلى نوشت این رزمایش مشخصا به بهانه افزایش آمادگی نظامی صهیونیست‌ها پیش از رویارویی احتمالی با ایران انجام می‌گیرد! ارتش عبری روز یکشنبه در یک رشته‌ توئیت‌ اعلام کرد این رزمایش که چهارشنبه آینده به پایان می‌رسد، بخشی از طرحی است که از پیش برای سال 2021 ارائه شده بود. هدف از اجرای این طرح، تلاش برای ارتقای آمادگی ارتش اسرائیل جهت مقابله با هر گونه تهدید در آینده است. به گفته ارتش اسرائیل، اجرای سناریوهای غافلگیرکننده نظامی و استفاده از تجربه‌های عملیات نظامی پیشین، بخشی از این رزمایش جدید است. بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل، چند روز پیش هشدار داد تل‌آویو اجازه نخواهد داد حزب‌الله لبنان یا دیگر گروه‌های وابسته به ایران به تسلیحات نامتعادل که به برتری تسلیحاتی ارتش اسرائیل در منطقه آسیب برساند و به زیان این رژیم تمام شود، دسترسی پیدا کنند. ژنرال آویو کوخاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل نیز در حالی مدعی حملات و عملیات‌های مخفیانه این رژیم در سراسر خاورمیانه شده که هفته گذشته در مقابل موج حملات سایبری علیه اسرائیل اظهار عجز کرده بود. در همین حال هاآرتص گزارش داد صدها تفنگدار دریایی آمریکا در یک رزمایش مشترک گسترده با کماندوهای اسرائیلی در بندر ایلات شرکت می‌کنند. 
 
* ایجاد نیروی مشترک حفاظت سایبری آمریکا و اسرائیل
به دنبال موجی از حملات سایبری به ایالات متحده و رژیم صهیونیستی که ضربات سختی به زیرساخت‌های مخابراتی و امنیتی آنان وارد کرد، واشنگتن و تل‌آویو یک نیروی مشترک حفاظت سایبری ایجاد کردند. وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد شراکت جدیدی با وزارت مالی اسرائیل در جهت حفاظت ۲ طرف در مقابل تهدیدات فناورانه را آغاز کرده است. «ولی آدیمو» معاون این وزارتخانه روز یکشنبه با اعلام این خبر از تشکیل نیروی ویژه مشترک با طرف اسرائیلی خبر داد. این در حالی است که هنوز دولت آمریکا هیچ واکنشی به حمله بدافزار اسرائیلی پگاسوس به دستگاه‌های آیفون با هدف جاسوسی اطلاعات شخصی کاربران انجام نداده است. 
حملات سایبری بویژه در هفته‌های اخیر ضربات سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد آورده و در کنار سلسله شکست‌های امنیتی دیگر باعث وقوع زلزله اطلاعاتی در موساد (سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی) با استعفای ۳ معاون آن شده است. در عین حال خبرهایی از ایجاد تغییرات در پست‌ها و حوزه وظایف سایبری شاباک (دستگاه اطلاعات داخلی اسرائیل) به گوش می‌رسد.

Page Generated in 0/0069 sec