printlogo


کد خبر: 240353تاریخ: 1400/8/25 00:00
اخبار

محرومیت ۴ ساله ورزشکار پارادوومیدانی
ورزشکار رشته پارادوومیدانی ایران به دلیل نقض قوانین ضد دوپینگ با محرومیت 4 ساله مواجه شد. کمیته بین‌المللی پاراالمپیک اعلام کرد مهران نکویی‌مجد، ورزشکار رشته پارادوومیدانی به دلیل نقض قوانین مرتبط با مبارزه با دوپینگ، با محرومیت 4 ساله مواجه شده و بدین ترتیب نمی‌تواند از تاریخ 7 سپتامبر 2020 تا 6 سپتامبر 2024 در هیچ رقابتی شرکت کند. تخلف نکویی مجد بر اساس قانون ضد دوپینگ IPC و در ماده 2.2 است که به «استفاده یا تلاش برای استفاده توسط یک ورزشکار از یک ماده ممنوعه یا یک روش ممنوعه» اشاره می‌کند. در این مورد خاص نیز یکی از آزمایشگاه‌های معتبر آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) گزارش داده که دستکاری شیمیایی و فیزیکی برای جایگزینی نمونه ادرار رخ داده است. در واقع با توجه به نمونه‌گیری‌های قبلی، نکویی‌مجد نتوانسته توضیحات کافی را ارائه بدهد که چرا نمونه دریافتی از او در آزمایشگاه با آن نمونه ادرار مطابقت نداشته است. نکویی‌مجد ۲ سال قبل در جریان رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان در سال 2019 موفق به کسب مدال نقره و سهمیه بازی‌های پاراالمپیک 2020 توکیو شد اما به دلیل آنکه رکوردهایش از رکوردهای مدنظر کمیته ملی المپیک برای اعزام به توکیو کمتر بود، شانس اعزام را از دست داد.
***
بررسی جدی خرید سردار آزمون توسط فنرباغچه
تیم فنرباغچه ترکیه به صورت جدی خرید سردار آزمون، مهاجم زنیت روسیه را در دست بررسی دارد. به گزارش اسپورت‌دیلی روسیه، سردار آزمون شاید دوران فوتبال حرفه‌ای خود را در فنرباغچه ادامه دهد، چراکه این تیم ترکیه‌ای به صورت جدی در حال بررسی این انتقال است. بر اساس این گزارش، فنرباغچه حاضر است به سردار آزمون دستمزد سالانه 2 تا 3 میلیون یورویی پرداخت کند. فنرباغچه در صورت به نتیجه رسیدن مذاکره امیدوار است این انتقال در ماه ژانویه 2022 انجام شود. سردار آزمون تا تابستان 2022 با زنیت قرارداد دارد. 
***
توافق مشروط سازمان لیگ با باشگاه‌ها برای واگذاری تبلیغات محیطی
نشست اعضای کارگروه تبلیغات محیطی لیگ برتر در شرایطی برگزار شد که سازمان لیگ برای واگذاری آن یک شرط ویژه برای باشگاه‌ها گذاشت. به گزارش فارس، نشست برخی مدیران باشگاه‌ها به همراه مسؤولان سازمان لیگ و همچنین مهدی علی‌نژاد برای واگذاری تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها برگزار شد. در این نشست سازمان لیگ کمی از مواضع قبلی خود برای واگذاری تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها کوتاه آمد و مقرر شد در صورتی که تضمین‌های لازم از سوی کارگزاری باشگاه‌ها بابت پرداخت 30 درصد حق سازمان لیگ جهت درآمدزایی ارائه شود، تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها واگذار شود. در این نشست که مهدی علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان هم حضور داشت، مقرر شد ابتدا مراحل ارائه تضمین پرداخت توسط باشگاه‌ها ارائه و پس از بررسی اسناد و مدارک در این باره جمع‌بندی نهایی شود. پیش از این مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال خواستار دریافت تبلیغات محیطی لیگ برتر شد و در ادامه باشگاه‌های دیگر لیگ نیز پیگیر این مساله شدند که در نهایت با تشکیل یک کارگروه مقرر شد این موضوع مورد بررسی قرار گیرد. 
***
سانتوس: پرتغال قطعاً به جام‌جهانی می‌رود
سرمربی تیم‌ ملی فوتبال پرتغال عنوان کرد این تیم می‌تواند در پلی‌آف جواز حضور در جام‌جهانی را به دست آورد. 
مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ در قاره اروپا با برگزاری چند دیدار ادامه یافت که در یکی از بازی‌ها تیم‌ ملی پرتغال برابر صربستان با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد. 
رناتو سانچس در ابتدا برای پرتغال گلزنی کرد اما دوژان تادیچ در دقیقه ۳۳ گل خورده را پاسخ داد و الکساندر میتروویچ در دقیقه ۹۰ گل دوم را به ثمر رساند تا صربستان به‌ صورت مستقیم صعود کند و پرتغال به مرحله پلی‌آف برود. فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغال بعد از این دیدار گفت: حقیقت این است که ما در مجموع عملکرد خوبی نداشتیم. مردم پرتغال آشکارا غمگین هستند. نه بیشتر از ما، بلکه درست مثل ما. تیم من در جام‌جهانی قطر خواهد بود. این تضمین شده است. ما فقط باید در پلی‌آف رقابت کنیم که برای ما عادی نیست. پرتغال هرگز با من به پلی‌آف نرفت. مسیر ما برای حضور در جام‌جهانی طولانی‌تر می‌شود. مطمئن باشید و نگران نباشید که پرتغال قطعا در جام‌جهانی خواهد بود.

Page Generated in 0/0069 sec