printlogo


کد خبر: 240364تاریخ: 1400/8/25 00:00
طرح قرنطینه هوشمند کرونا بزودی عملیاتی خواهد شد
اجباری شدن کارت واکسن

براساس آخرین آمار ارائه‌شده از سوی وزارت بهداشت هم‌اکنون وضعیت کرونا در پایتخت تا حدودی کنترل شده و آمار روزانه بستری‌ها در استان تهران به 350 نفر رسیده است، با این وجود همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌عنوان مهم‌ترین راهکار مقابله با پیشرفت بیماری کرونا به حساب می‌آید، لذا طبق گفته مسؤولان وزارت بهداشت، بزودی طرح قرنطینه هوشمند که به صورت پایلوت در ۳ استان به اجرا درآمده بود به صورت عمومی عملیاتی خواهد شد و «استفاده از کارت واکسن اجباری» خواهد شد. در همین رابطه معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به وضعیت کرونا در پایتخت،‌ گفت: آنچه مسلم است تا آخر آبان واکسیناسیون کامل (دوز یک و ۲) در تهران به بیش از ۷۰ درصد می‌رسد؛ براساس آنچه که در حال تصویب است موضوع قرنطینه هوشمند بزودی اجرایی و کم‌کم داشتن کارت واکسن برای افراد اجباری می‌شود. دکتر نادر توکلی با اشاره به اینکه آمار کرونایی بیمارستان‌های تهران بحرانی نیست، گفت: براساس آخرین آمار موجود روزانه حدود ۳۵۰ بستری داریم که حدود ۲۵ درصد در بخش‌های ویژه و مابقی در بخش‌های عادی بستری می‌شوند و آمار ما رو به کاهش بوده است. کل بیماران کرونایی بستری در استان تهران اکنون ۲۵۸۰ نفر هستند و فوتی‌ها نیز بین ۲۵ تا ۳۵ نفر در روز است، همچنین کل موارد بستری در بخش‌های مراقبت ویژه حدود ۸۰۰ نفر است. 
وی با بیان اینکه می‌توان گفت «کووید-۱۹» در بیمارستان‌ها به شرایط کنترلی رسیده است، اظهار کرد: بیشترین چیزی که از آن نگران هستیم بحث افزایش آمار بیماران سرپایی است که آن هم خوشبختانه وقتی واکسیناسیون به روند خوبی رسید اندکی از نگرانی ما کاسته شد و اگر درگیر طغیان یا جهش جدیدی نشویم، روند فعلی مناسب و رو به کاهش است و خوشبختانه در تامین دارو و اکسیژن نیز مشکلی نداریم. وی درباره رنج سنی مبتلایان به کرونا در شرایط فعلی پایتخت، تصریح کرد: کماکان بیشتر موارد مبتلا بین ۴۰ تا ۶۰ سال هستند. توکلی با اشاره به فصل آنفلوآنزا نیز گفت: معمولا مواردی که در زمینه کرونا منجر به بستری می‌شود، درگیری ریه دارند البته الگوی درگیری ریه در کرونا کاملا متفاوت با آنفلوآنزا است، بنابراین معمولا اگر مواردی باشد که مشکل تنفسی باشد و الگوی درگیری ریه مشابه کرونا نباشد بیمار را از نظر درگیری آنفلوآنزا بررسی می‌کنیم. 
 
* تزریق بیش از ۹۹ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تا‌کنون
بنا بر اعلام وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های کرونای تزریق‌شده در کشور به بیش از ۹۹ میلیون دوز رسید. براساس این گزارش، تاکنون ۵۵ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۶۵ نفر دوز اول، ۴۲ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۷۸۸ نفر دوز دوم و ۵۶۲ هزار و ۷۵۶ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. 
مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۹۹ میلیون و ۴۲ هزار و ۶۰۹ دوز رسید. همچنین در طول یک شبانه‌روز ۶۰۲ هزار و ۱۹ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. 
***
    ۱۰۵ نفر دیگر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند   
بنا بر اعلام وزارت بهداشت، طی 24 ساعت متاسفانه ۱۰۵ بیمار «کووید-۱۹» در کشور جان خود را از دست دادند. بر این اساس از ظهر روز یکشنبه تا ظهر دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۴۹۴ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که یکهزار و ۶۰ نفر از آنها بستری شدند. همچنین مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به ۶ میلیون و ۴۵ هزار و ۲۱۲ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۵ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۸ هزار و ۲۷۲ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۵ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۲۵۳ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۳ هزار و ۴۹۱ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» نیز در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۲۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۲ شهر در وضعیت زرد و ۱۱۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. 

Page Generated in 0/0068 sec