printlogo


کد خبر: 240372تاریخ: 1400/8/25 00:00
دلار با رسیدن به قیمت 28 هزار و 100 تومان، کاهشی 650 تومانی را نسبت به ابتدای هفته تجربه کرد
دلار همچنان نزولی

پس از اینکه در روز‌های گذشته نرخ دلار به دلیل التهاب و جو روانی بازار، روند افزایشی را در پیش گرفته بود، روز گذشته در واکنش به اخبار مثبت در رابطه با آزاد‌سازی منابع ارزی و بهبود فروش نفت، دوباره در بازار روند نزولی به خود گرفت و با کاهش 650 تومانی نسبت به ابتدای هفته به 28 هزار و 100 تومان رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، قیمت دلار از 27 مهر سال گذشته که به 32 هزار تومان رسید و بالاترین بهای دلار در ایران را ثبت کرد، وارد روند نزولی شد تا آنجا که 15 اردیبهشت سال جاری به 20 هزار و 600 تومان رسید. پس از این تاریخ بود که دلار به روند نزولی خود پایان داد و دوباره موج صعودی خود را آغاز کرد. این موج صعودی روز شنبه با رسیدن قیمت دلار به 28 هزار و 750 تومان به بیشترین میزان در یک سال اخیر رسید. این آخرین مرحله رشد این ارز پس از ۷ افزایش متوالی بود، چرا که ۲۳ آبان، فروشنده‌ها دست بالاتر را در بازار به دست آوردند و توانستند قیمت اسکناس آمریکایی را عقب‌ برانند. 
 دیروز همچنین هر دلار در صرافی‌های بانکی با ۵۷۹ تومان کاهش ۲۶ هزار و ۹۸۰ تومان داد و ستد شد. قیمت خرید هر دلار نیز ۲۶ هزار و ۴۴۵ تومان و نرخ خرید هر یورو ۳۰ هزار و ۸۴۰ تومان اعلام شد. علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۷ هزار و ۱۷۴ تومان و نرخ فروش آن ۲۷ هزار و ۴۲۰ تومان اعلام شد. این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۳۱ هزار و ۹۹ تومان و نرخ فروش آن ۳۱ هزار و ۳۸۱ تومان اعلام شد. در سامانه نیما نیز در معاملات روز دوشنبه حواله یورو به نرخ ۲۶ هزار و ۸۲۵ تومان و حواله دلار به بهای ۲۳ هزار و ۴۴۰ تومان معامله شد. دلار در ۱۰۰ روز ابتدایی آغاز به کار رئیسی، ۲ روند افزایشی را طی کرده است؛ در ابتدا که اعضای دولت مشخص نبودند، معامله‌گران سعی کردند از ابهام موجود در شرایط استفاده کنند و به واسطه این اتفاق حتی توانستند اسکناس آمریکایی را به بالای مرز ۲۸ هزار تومانی ببرند. در واقع دلار که در آغاز دوران رئیسی ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود، به یکباره طی حدود ۲۰ روز توانست بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تومان رشد را به ثبت رساند.
 پس از چنین رشدی، فضای بازار ارز ابتدا کاهشی شد و سپس به ثبات رسید. دلار پس از ۶ شهریور به یکباره با فشار فروش مواجه شد و ۲ کانال ۲۸ و ۲۷ هزار تومانی را از دست داد اما با این حال پس از مرداد هرگز قیمت‌ زیر ۲۶هزار و ۵۰۰ تومان را تجربه نکرده است. 

Page Generated in 0/0071 sec