printlogo


کد خبر: 240385تاریخ: 1400/8/26 00:00
اخبار

مل گیبسون «اسلحه مرگبار» را می‌سازد
 مل گیبسون قصد دارد یک بار دیگر پشت دوربین قرار بگیرد و این بار کارگردان جدیدترین و شاید آخرین قسمت از فرنچایز اکشن «اسلحه مرگبار» محصول وارنر برادرز خواهد بود. به گزارش «وطن‌امروز»، این پروژه از ماه جولای به بعد در وضعیتی نامعلوم قرار گرفته بود چون ریچارد دانر، کارگردان که از سال ۱۹۸۷ به بعد تمام قسمت‌های این مجموعه را کارگردانی کرده بود، از دنیا رفت. دانر ۹۱ ساله مشغول کار روی آماده‌سازی قسمت پنجم بود که سال‌هاست به صورت منقطع کارهای اولیه‌اش انجام می‌شد و فیلمنامه‌نویس‌ها می‌آمدند و می‌رفتند. ریچارد ونک که فیلمنامه پروژه‌های اکشن تریلر «ایکوالایزر» با نقش‌آفرینی دنزل واشنگتن را نوشته بود، جدیدترین نسخه از فیلمنامه «اسلحه مرگبار» را هم نوشته است. «اسلحه مرگبار» یکی از نخستین فیلم‌های استودیویی بود که گیبسون را به عنوان یک ستاره هالیوودی در آمریکای شمالی معرفی کرد. پیش از آن، او در چند فیلم در کشور خودش یعنی استرالیا نقش‌آفرینی کرده بود که از جمله آنها می‌توان از فیلم‌های «مد مکس» و «سال خطرناک زندگی کردن» نام برد.
***
نماهنگ «صبح قشنگ» منتشر شد
نماهنگ «صبح قشنگ» از تازه‌ترین محصولات مرکز موسیقی مأوا با موضوع دشواری‌های زندگی روزمره و تلاش مردم برای کسب و کار حلال منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، «صبح قشنگ» عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات تولیدی مرکز موسیقی مأواست که بتازگی پیش روی مخاطبان قرار گرفته است. در توضیحات تکمیلی این نماهنگ آمده است: «بحران اقتصادی و تامین معیشت برای گذران زندگی سال‌هاست به‌ خاطر تحریم‌ها، نامهربانی‌ها و روزگاری که هر روز به بهانه‌های مختلف سخت‌تر می‌شود، گریبان مردم این دیار را گرفته است تا برای امرار معاش خود و خانواده به هر ریسمانی چنگ بزنند. در این میان، برخی افراد جامعه که ناخواسته اسیر ناملایمات زندگی شده‌اند، به‌ اجبار باید در سنین کم بار سنگین مسؤولیت مخارج خود و خانواده را به دوش بکشند و به‌ جای تحصیل در شرایط عادی و مطلوب، در کوچه و خیابان پی یک لقمه نان بدوند. نماهنگ «صبح قشنگ» تازه‌ترین اثر مرکـز موسیقـی مأوا تلاش کرده است در این اثر تصویری از مبارزه یک نوجوان با دشواری‌های زندگی روزمره و تلاش او برای کسب‌وکار حلال را نمایش دهد».
***
رونمایی از پوستر جشنواره سردار آسمانی
 جلسه شورای سیاست‌گذاری سومین جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در محل وزارت ارشاد برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و در جلسه شورای سیاست‌گذاری سومین جشنواره تئاتر «سردار آسمانی» پوستر این دوره جشنواره رونمایی شد. در این جلسه محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه هر چه درباره حاج‌قاسم سلیمانی بگوییم و انجام دهیم، کم گفته‌ایم، گفت: حاج‌قاسم سلیمانی به عنوان یک شخصیت بین‌المللی و سردار جهانی مقاومت اسلامی مطرح است و در جهان اسلام مورد تکریم ملل و فرهنگ‌های متنوع و متفاوت است. حاج‌قاسم برای ما بسیار اهمیت دارد، چرا که مورد وثوق آحاد جامعه است و به عنوان یک نماد و مظهر ملی باعث انسجام اجتماعی شده است. در ادامه حمید نیلی، مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس طی سخنانی گفت: این رویداد نخستین رویدادی بود که پس از شهادت سردار در عرصه هنرهای نمایشی رخ داد و توسط بنیاد فرهنگی روایت فتح و حمایت مرکز هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کرمان توانستیم این رویداد جذاب و معنوی را رقم بزنیم. در پایان این مراسم وزیر ارشاد از پوستر این رویداد رونمایی کرد. سومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با دبیری سیدوحید فخرموسوی در ۳ بخش تئاتر خیابانی، نمایشنامه‌نویسی و رادیو تئاتر دی‌ماه سال جاری در کرمان برگزار خواهد شد. 
***
انتقاد عضو شورای صنفی اکران از محدودیت‌های کرونایی برای سینماها
مدیر پردیس سینمایی «آزادی» عنوان کرد در حالی که وسایل حمل‌و‌نقل عمومی با ظرفیت صددرصد فعالیت می‌کنند، سینماها با وجود رعایت پروتکل‌ها همچنان با ظرفیت ۵۰ درصد اجازه فعالیت دارند! به گزارش مهر، سجاد نوروزی، مدیر پردیس سینمایی «آزادی» و عضو شورای صنفی اکران با انتقاد از استمرار محدودیت ۵۰ درصدی فروش بلیت برای سالن‌های سینمایی همزمان با برداشتن این محدودیت از ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی مانند اتوبوس و هواپیما گفت: از ابتدای پاندمی کرونا تا امروز، تنها جایی که در کشور تحت فشار بوده و به ‌صورت صددرصدی تمام پروتکل‌ها را رعایت کرده است، سینماها بوده‌اند. اگر سرجمع بخواهیم حساب کنیم، باید ببینیم چند درصد مردم حتی در نبود ویروس کرونا، با سینما یا تالارهای پذیرایی سروکار داشته‌اند و چند درصد از مردم سوار مترو و بی‌آرتی و هواپیما می‌شوند؟ وی در ادامه تأکید کرد: توقع ما این بود لااقل در دولت جدید این رویکرد یک بام و دو هوا رها شود. مخاطبان سینما همه واکسن زده‌اند و با فراغ بال می‌خواهند به سینما بیایند، بعد از مدت‌ها هم چند فیلم جدید راهی پرده شده‌اند، چرا در این شرایط باید ظرفیت سالن‌های سینمایی همچنان ۵۰ درصد باقی بماند؟ آن هم در شرایطی که هواپیما و قطار می‌توانند با ظرفیت ۱۰۰ درصدی فروش بلیت داشته باشند.

Page Generated in 0/0072 sec