printlogo


کد خبر: 240392تاریخ: 1400/8/26 00:00
نجبای عراق: نیت آمریکا گرفتن دولت از شیعیان است

عضو دفتر سیاسی جنبش نجبای عراق در سخنانی درباره تلاش آمریکا برای گرفتن پست نخست‌‌وزیری از گروه‌های شیعه هشدار داد. فراس الیاسر، عضو دفتر سیاسی جنبش نجبای عراق در سخنانی به وحدت گروه‌های شیعه تحت لوای «هیأت هماهنگی گروه‌های سیاسی شیعه» پرداخت و گفت این نهاد سیاسی پیش از انتخابات تشکیل شده بود نه به دلیل اعتراض به نتیجه انتخابات. او با بیان اینکه جریان صدر نیز همچنان عضو هیأت هماهنگی است، فاش کرد صدری‌ها پس از اینکه تصمیم گرفتند در انتخابات شرکت نکنند، عضویت خود را در کارگروه مذکور به تعلیق درآوردند. 
وی در این باره افزود: «هیأت هماهنگی پس از آن تشکیل شد که عادل عبدالمهدی از طریق اجرای یک طرح آمریکایی مورد هدف قرار گرفت و حملات علیه او جنبه شخصی نداشت، بلکه پست نخست‌وزیری را هدف قرار داده بود». عضو دفتر سیاسی جنبش نجبا سپس درباره تلاش آمریکا برای اینکه پست نخست‌وزیری دیگر در دست گروه‌های شیعه نباشد، هشدار داد. اعتراضات به انتخابات پارلمانی دهم اکتبر در عراق هنوز ادامه دارد و بسیاری از گروه‌ها و احزاب معتقد به دستکاری گسترده در نتیجه آرا و دخالت برخی کشورهای خارجی از جمله آمریکا و امارات در روند انتخابات هستند. با این وجود برخی رسانه‌های عراقی گزارش می‌دهند در پی نشست اخیر نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی قضایی عراق با هیأت هماهنگی گروه‌های شیعی عراق موسوم به «چارچوب هماهنگی»، از شدت تنش‌های سیاسی کاسته شده است و نیروهای حاضر در این هیأت در حال رایزنی با جریان صدر به منظور تشکیل یک دولت توافقی هستند. 
 
* حکیم: بازبینی انتخابات ضامن صلح در عراق است
رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنانی گفت تردیدهای جدی درباره صحت نتیجه اعلام شده انتخابات پارلمانی وجود دارد. سیدعمار حکیم دیروز در سخنانی در کنفرانس «امنیت و صلح» در استان دهوک عراق گفت تردیدهای روشنی درباره صحت و سلامت روند انتخابات اخیر پارلمانی وجود دارد و در صورتی که بازبینی واقعی در نتایج آن صورت نگیرد، صلح و امنیت عراق تهدید می‌شود. 

Page Generated in 0/0273 sec