printlogo


کد خبر: 240396تاریخ: 1400/8/26 00:00
لو رفتن اسناد طبقه‌بندی شده واحد سری ارتش اسرائیل
پس از شابا و موساد، نوبت رسوایی آمان رسید

پس از شاباک و موساد، سازمان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به «آمان» نیز دچار رسوایی و شکست اطلاعاتی شد. آی ۲۴ نیوز، شبکه تلویزیونی بین‌المللی رژیم صهیونیستی فاش کرد با انتشار سهوی اسناد مرتبط با یک واحد اطلاعاتی - نظامی مخفی اسرائیلی در تارنمای رسمی دادگاه این رژیم، اطلاعات بسیاری لو رفته است. در ماه‌های اخیر بویژه پس از روی کار آمدن دولت ائتلافی جدید و ناپایدار در تل‌آویو، دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی داخلی (شاباک) و خارجی (موساد) ضربات سهمگینی از جبهه مقاومت و هکرهای بین‌المللی دریافت کرده‌اند. این دومین بار طی ماه‌های اخیر است که آمان، سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل با لو رفتن اطلاعات حساس نظامیان تحت امرش ضربه می‌خورد. به گزارش روزنامه هاآرتص، صدها سند اطلاعاتی فاش شده شامل جزئیاتی درباره ساختار واحد مخفی، نحوه عملکرد آن، حساس‌ترین پروژه‌ها، اسامی، آدرس‌ها و همچنین شماره تلفن ماموران و کارمندان ارتش رژیم صهیونیستی بود. همچنین اطلاعاتی درباره ارتباطات بین واحد اطلاعات و سایر واحدهای ویژه نظامی هم موجود بود. تازه پس از تماس خبرنگار این روزنامه عبری‌زبان درباره افشای اطلاعات بود که ارتش اسرائیل اسناد را حذف و دسترسی به آنها را مسدود کرد. سخنگوی ارتش عبری در توجیه این رسوایی گفت: «به دنبال درخواست خبرنگار، تحقیقات درباره این موضوع انجام شد. پس از بررسی ما، دسترسی به اسناد طبقه‌بندی شده در سیستم محدود شد. این موضوع بررسی خواهد شد. وبسایت دادگاه توسط وزارت دادگستری اداره می‌شود و با انتقال اطلاعات توسط مقامات اطلاعاتی ارتش اسرائیل، وزارت دادگستری مطالب حساس را حذف و دسترسی به آن مطالب را در سایت مسدود کرد». این اسناد مربوط به روند قانونی بین یک مامور این واحد و ارتش صهیونیستی درباره تصمیم ارتش مبنی بر عدم تمدید خدمت وی است. پرونده مزبور ابتدا توسط دادگاه نظامی مورد رسیدگی قرار گرفت و اسناد طبقه‌بندی شده در دفاع از این پرونده به دادگاه ارائه شد. مامور تصمیم ارتش را نپذیرفت و در یک دادگاه غیرنظامی درخواست تجدیدنظر کرد.
 به‌رغم درخواست برای دقت در این روندها به دلیل وجود این اسناد، آنها در پرونده دادگاه قرار گرفتند و به عنوان «در دسترس عموم» برچسب‌گذاری شدند. 
***
    رئیس موساد پشت سر  زوج جاسوس     
رسانه‌های عبری‌‌زبان از ورود رئیس موساد به پرونده زوج جاسوس بازداشت شده در ترکیه خبر دادند. این زوج تبعه رژیم صهیونیستی هفته گذشته در حالی در آنکارا بازداشت شدند که مشغول تصویر‌برداری از محل اقامت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بودند. در ابتدا منابع میت (سازمان اطلاعات ترکیه) گفته بودند این زوج را با وجود اثبات فعالیت‌های جاسوسی‌شان برای تل‌آویو بزودی آزاد می‌کنند، هر چند آنها از این کشور اخراج می‌شوند. حال شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر می‌دهد موساد (سازمان اطلاعات خارجی اسرائیل) به سکوت و خونسردی اولیه‌اش نسبت به این رسوایی پایان داده و به تقلا افتاده است. بر اساس این گزارش، «دیوید بارنیاع» رئیس موساد تلاش می‌کند از طریق کانال‌هایی که با همتای ترکیه‌ای خود «هاکان فیدان» دارد، این زوج را آزاد کند که اثباتی است بر جاسوس بودن آنها. با این وجود مقامات عالی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به این شبکه گفته‌اند با وجود تلاش‌های انجام شده همچنان پیشرفت ناچیزی در این پرونده اتفاق افتاده و به خانواده این زوج اطلاع داده شد چندان به آزادی زودهنگام آنها دل نبندند.

Page Generated in 0/0458 sec