printlogo


کد خبر: 240400تاریخ: 1400/8/26 00:00
اخبار

فرنگی‌کار سنگین وزن کشورمان ۴ سال محروم شد

بهنام مهدی‌زاده، کشتی‌گیر ۱۳۰ کیلوگرم فرنگی کشورمان به دلیل استفاده از ماده ممنوعه استانوزولول از تمام فعالیت‌های ورزشی محروم شد. طبق نامه ستاد مبارزه با دوپینگ ایران، از بهنام مهدی‌‌‌زاده در تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۰ در مسابقات جام تختی آزمایش دوپینگ انجام شد که در نمونه‌ آزمایش وی ماده ممنوعه استانوزولول کشف شد. بعد از کشف این ماده ممنوعه و ابلاغیه تخلف ورزشکار و حقوق ورزشکار به وی، مهدی‌زاده هیچ‌گونه تماس یا مکاتبه‌ای برقرار نکرد و در جلسه بازبینی اولیه در تاریخ ۸ شهریور ۱۴۰۰ نیز حاضر نشد. جلسه شورای صدور رأی در تاریخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ با حضور اعضا تشکیل و اعضای شورای صدور رأی با استناد به آنالیز نمونه مثبت ورزشکار که در زمان برگزاری مسابقات گرفته شده- تأیید شده توسط آزمایشگاه کلن آلمان مبنی بر وجود ماده ممنوعه استانوزولول- انجام تخلف را محرز دانستند که طی آن، طبق قوانین ملی مبارزه با دوپینگ، بهنام مهدی‌زاده به مدت ۴ سال از تاریخ ۶ تیر ۱۴۰۰ تا ۵ تیر ۱۴۰۴ از همه فعالیت‌های ورزشی محروم می‌شود و باید مبلغ ۵۰ میلیون ریال بابت جبران هزینه‌های تست دوپینگ به فدراسیون پزشکی ورزشی پرداخت کند. این رأی از زمان ابلاغ ۲۱ روز در شورای استیناف قابل تجدید نظرخواهی است و در صورت عدم وصول اعتراض، قطعی و لازم‌الاجراست. فدراسیون کشتی در راستای مبارزه با معضل دوپینگ اقدام به اعلام اسامی تمام کشتی‌‌گیرانی که دوپینگ آنها محرز شده خواهد کرد و از طریق کمیته انضباطی سایر موارد را دنبال می‌کند. 
***
چرا کمیته انضباطی با شیطنت‌های بازیکن خارجی برخورد نمی‌کند؟
پشت خط‌زن تیم والیبال شهداب یزد به یکی از چهره‌های جنجالی لیگ تبدیل شده است ولی کمیته انضباطی برخوردی با رفتارهای او ندارند. پس از پایان هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر والیبال، «فدریکو پریرا» پشت‌ خط‌زن آرژانتینی تیم والیبال شهداب یزد با شیطنت‌هایش به یکی از چهره‌های جنجالی مسابقات تبدیل شده است. انتشار ۲ فیلم کوتاه از رفتارهای غیرورزشی این بازیکن نشان می‌دهد داوران هم دقت لازم برای برخورد با وی را نداشته‌اند. پریرا در هفته پنجم رقابت‌ها و تقابل ۲ تیم شهداب و راه‌یاب با کشیدن تور به سمت پایین رفتار ناجوانمردانه‌ای کرد تا امتیاز به سود تیمش ثبت شود. در هفته هفتم نیز در دیدار ۲ تیم شهداب و هورسان، پریرا در جریان رالی بازی با انداختن توپ به زمین بار دیگر اختلال ایجاد کرد. سوال این است: پریرا چه زمانی قرار است به خاطر رفتار‌های شیطنت‌آمیز و به دور از اخلاق ورزشی در کمیته انضباطی حاضر شود و پاسخ رفتارهایش را بدهد تا دیگر شاهد چنین رفتارهایی از او نباشیم؟ ابراهیم فیروزی، رئیس کمیته داوران در گفت‌وگو با مهر درباره شیطنت‌های پریرا گفت: اگر چنین اتفاقاتی رخ داده باشد، داور بازی وظیفه دارد او را مجازات کند. اگر به هر دلیلی داور متوجه نشود، ناظر فنی می‌تواند گزارش این رفتارها را بدهد تا این بازیکن به کمیته انضباطی فراخوانده و از این طریق مجازات شود. وی ادامه داد: اگر گزارشی ارسال نشود از طریق فیلم بازی‌ها نیز می‌توان به این شیطنت‌ها در کمیته انضباطی رسیدگی کرد. 
***
مذاکره با سرمربی پیشین قزاقستان به بهانه کلاس مربیگری؟
سرمربی فعلی تیم‌ ملی فوتسال کویت برای شرکت در کلاس‌های مربیگری به ایران می‌آید؛ اتفاقی که زمزمه‌های سرمربیگری او در تیم ‌ملی ایران را قوت بخشیده است. ریکاردو کامارا سوبرال (ملقب به کاکائو) که یکی ازمربیان شناخته شده رشته فوتسال در سطح جهان است، اواخر آذرماه به ایران می‌آید تا کلاس دانش‌افزایی برای مربیان کشورمان برگزار کند. این کلاس ۳ روزه در شهر تبریز به میزبانی باشگاه مس سونگون ورزقان برگزار خواهد شد. 
حسین شمس، سرمربی پیشین تیم ‌ملی فوتسال کشورمان ضمن تأیید این خبر اظهار داشت: این کلاس‌ها روزهای 23، 24 و 25 آذر برگزار می‌شود و خاویر لوزانو، ونانسیو لوپز و جوراندیرو، سرمربی سابق تیم‌ملی به صورت مجازی در آنها حاضر خواهند شد. من با کاکائو دوستی دارم و به نظرم او معمار تیم فعلی قزاقستان است. گفتیم کاکائو به ایران بیاید تا مشکلات بازی ۵ نفره را به مربیان ایرانی گوشزد کند. وی در واکنش به خبرهایی مبنی بر اینکه این سفر به منظور مذاکره مدیران فدراسیون فوتبال با کاکائو خواهد بود، تصریح کرد: اصلا چنین چیزی نیست. او با فدراسیون فوتبال کویت قرارداد دارد و پس از سفر به ایران، همراه با تیم ‌ملی کویت به مجارستان سفر می‌کند. 

Page Generated in 0/0063 sec