printlogo


کد خبر: 240411تاریخ: 1400/8/26 00:00
اخبار

آغاز طرح زمستانی پلیس راهور در تهران
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز طرح زمستانی پلیس در معابر پایتخت از دیروز خبر داد. سردار محمدحسین حمیدی در اجرای این طرح گفت: با توجه به فرارسیدن سرمای هوا و آغاز بارش‌ها، ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی نیز با تمام قوا و تجهیزات در سطح معابر، بزرگراه‌ها و تقاطع‌های شهر تهران حضور خواهند داشت و نسبت به مدیریت ترافیک و تسهیل آمدوشد شهروندان اقدام خواهند کرد. علاوه بر این، از طریق مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ نیز جریان ترافیک مورد رصد قرار می‌گیرد. وی با بیان اینکه این طرح که شامل اقدامات انتظامی و ترافیکی در زمستان ۱۴۰۰ است از ۲۵ آبان آغاز شده است، گفت: تمام کارکنان پلیس راهور تهران بزرگ؛ به همراه تجهیزات خود و امکانات سازمانی در این طرح حضور داشته و در آماده‌باش کامل هستند. حمیدی درباره لغزندگی معابر در هنگام بارندگی‌ها نیز گفت: در این باره هماهنگی‌هایی هم با شهرداری تهران انجام شده چرا که یکسری اقدامات نیز باید از سوی شهرداری انجام شود. در همین راستا نیز تمرکز جدی روی معابر شمالی شهر تهران و معابر دارای شیب است و در تقاطع‌های مهم و پرتردد نیز ماموران مستقر خواهند شد. 
***
پل‌های ورودی استادیوم آزادی در برابر زلزله مقاوم می‌شود
عملیات اجرایی پروژه مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل‌های تقاطع آزادراه شهید فهمیده- ورودی استادیوم آزادی با هدف بهبود عملکرد اجزای سازه‌ای مقابل زلزله بر اساس آیین‌نامه‌های جدید آغاز شد. سرپرست سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: با توجه به گذشت بیش از ۴ دهه از عمر پل‌های تقاطع آزادراه شهید فهمیده- ورودی استادیوم آزادی، اجرای عملیات تعمیرات اساسی و مقاوم‌سازی این سازه‌ها در دستور کار قرار گرفت و مجریان پروژه متعاقب اتمام اقدامات مربوط به تجهیز کارگاه، در حال سونداژ جهت شناسایی تاسیسات معارض عملیات اجرایی هستند. مسعود حق‌لطفی با بیان اینکه تقاطع آزادراه شهید فهمیده- ورودی استادیوم آزادی شامل 2 دستگاه پل در ضلع شرقی و 2 دستگاه پل در ضلع غربی استادیوم آزادی است، یادآور شد: طول هر یک از پل‌ها 50 و عرض هر یک از آنها 27 متر بوده و دارای یک ردیف پایه میانی و 4 عدد ستون هستند. به گفته وی، عمده فعالیت‌های پیش روی پروژه، شامل تعویض تمام ضربه‌گیرهای لاستیکی به منظور افزایش ظرفیت لرزه‌ای پل، افزایش مقطع فونداسیون پایه‌های میانی، اضافه کردن ستون جهت افزایش باربری و تقویت سرستون‌های پایه‌های میانی پل خواهد بود. 
***
ترس از زلزله سفرهای قشم و بندرعباس را لغو کرد
پس از آنکه ۶۳ زمین‌لرزه و پس‌لرزه بخش‌هایی از استان‌های هرمزگان، فارس و بوشهر را تحت تاثیر قرار داد، برخی افراد که قصد سفر به استان هرمزگان را داشتند، از انجام سفر منصرف شدند. مرکز لرزه‌نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران براساس اطلاعات شبکه‌های لرزه‌نگاری وابسته به این مرکز اعلام کرد: از ساعت ۱۵:۳۷ بیست‌و‌سوم تا ساعت ۹ صبح بیست‌و‌چهارم آبان‌ماه ۱۴۰۰ تعداد ۶۳ زمین‌لرزه در حوالی شهر فین واقع در استان هرمزگان ثبت شده است. به دنبال همین پس‌لرزه‌ها و خیابان‌خوابی مردم در استان هرمزگان و به دنبال آن زلزله‌هایی که در قشم رخ داده، تعدادی از مسافران شهرهای جنوبی از سفر در این مدت به این مقاصد صرف‌نظر کردند به طوری که طی ۲ روز گذشته تعداد مراجعه‌کنندگان به اداره کل میراث فرهنگی استان تهران زیاد شده است و افراد زیادی قصد دارند سفرشان به استان هرمزگان را لغو کنند اما باید بابت آن خسارت پرداخت کرده و جریمه کنسلی سفر را بدهند. آنها می‌گویند وقوع زلزله در استان هرمزگان شرایط ویژه‌ای را به وجود آورده و نباید جریمه‌ای بپردازند؛ این موضوعی است که دفاتر مسافرتی را نیز با مسافران خود دچار چالش کرده است. 
***
ابتلای بیش از 5/5 میلیون ایرانی بالای ۲۵ سال به دیابت
 مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه در کشور ما بیش از 5/5 میلیون فرد بالای ۲۵ سال مبتلا به دیابت هستند، گفت: حداقل ۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال از بیماری دیابت رنج می‌برند و ۷۵ درصد آنان از بیماری خود آگاه هستند. افشین استوار به مناسبت هفته ملی دیابت، با بیان اینکه تعداد بیماران دیابتی ۲۰ تا ۷۹ ساله در سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۶۳ میلیون نفر اعلام شده بود، افزود: طبق گزارش فدراسیون بین‌المللی دیابت، تعداد بیماران دیابتی در سال ۲۰۲۱ به ۵۳۷ میلیون نفر رسیده است. وی خاطرنشان کرد: تعداد مرگ‌های ناشی از دیابت یا عوارض ناشی از آن نیز از 5/4 میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ به 7/6 میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ رسیده است. به عبارت دیگر هر ۵ ثانیه یک نفر به دلیل دیابت یا عوارض آن جان خود را از دست می‌دهد. وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۴۵ تعداد بیماران بزرگسال از مرز ۷۸۴ میلیون نفر عبور کند. مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه طی سال‌های اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگ‌ترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است، ادامه داد: سالانه ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به دلیل دیابت در جهان جان خود را از دست می‌دهند. از طرف دیگر ۵۴۱ میلیون نفر در جهان دچار اختلال تحمل گلوکز هستند که در صورت عدم مداخله موثر، اغلب آنها مبتلا به دیابت خواهند شد. 

Page Generated in 0/0062 sec