printlogo


کد خبر: 240412تاریخ: 1400/8/26 00:00
سازمان هواشناسی خبر داد
کاهش شدید دما و یخبندان در 18 استان

‌با ورود سامانه‌های بارشی جدید به کشور، تا پایان هفته دمای هوا در اکثر نقاط کشور کاهش خواهد یافت. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی خبر داد از امروز در ۱۸ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود. با کاهش دما در سطح کشور رعایت نکات ایمنی در ترددهای جاده‌ای و استفاده بهینه از انرژی در گرمایش منازل امری ضروری است. در همین راستا صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: امروز در شرق لرستان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال‌و‌‌بختیاری، جنوب استان مرکزی، شمال فارس، اصفهان، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، هرمزگان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی، بارش برف و باران و وزش باد داریم. 
ضیائیان در ادامه با بیان اینکه از پنجشنبه ۲۷ آبان تا شنبه ۲۹ آبان در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت، گفت: این موضوع موجب افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد. 
وی عنوان کرد: روز آینده در برخی نقاط نیمه جنوبی فارس، کرمان و هرمزگان، رگبار و باران و در ارتفاعات برف و ورزش باد پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه هم در ارتفاعات استان کرمان بارش پراکنده برف و وزش باد خواهیم داشت. 
 
* کاهش دما تا ۱۴ درجه در برخی شهرها
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: طی امروز و فردا در شمال شرق کشور دمای هوا بین ۷ تا ۱۴ درجه کاهش می‌یابد. در استان‌های دامنه جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران و سمنان و نواحی مرکزی و شرق کشور هم کاهش ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دما خواهیم داشت. 
ضیائیان بیان کرد: در این راستا احتمال افت فشار گاز و افزایش مصرف انرژی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و صدمه به ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی وجود دارد که ‌توصیه می‌شود مدیریت در مصرف حامل‌های انرژی، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و فعالیت‌های کوهنوردی، جابه‌جایی محصولات برداشت شده باغی و زراعی به انبار و استفاده از ضدیخ در رادیاتورها در دستور کار باشد. 
 
* یخبندان در ۱۸ استان
وی درباره وضعیت جوی پایتخت هم گفت: آسمان تهران امروز ابری، گاهی بارش پراکنده همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. روزهای پنجشنبه و جمعه نیز آسمان تهران صاف خواهد بود؛ بیشینه و کمینه دما امروز در پایتخت ۸ و ۳ درجه خواهد بود.  مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در روز جاری اردبیل، بجنورد و زنجان با کمینه دمای ۷ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود. 
ضیائیان اظهار کرد:‌ طی امروز در ۱۸ استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود. 

Page Generated in 0/0064 sec