printlogo


کد خبر: 240423تاریخ: 1400/8/26 00:00
اخبار

تشییع باشکوه پیکر ‌بانوی شهیدتفحص‌شده در سنندج
مراسم تشییع پیکر مطهر شهید فاطمه اسدی با حضور مسؤولان کشوری و استانی در سنندج برگزار شد. به گزارش تسنیم، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید فاطمه اسدی روز گذشته با حضور مسؤولان کشوری و استانی و اقشار مختلف مردم در سنندج برگزار شد. در این مراسم پیکر این بانوی تفحص‌شده پس از تشییع از میدان آزادی به سمت امامزاده هاجر خاتون سنندج، در این امامزاده آرام گرفت. 
فرزند سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی که در این مراسم حاضر شده بود، گفت: تفحص پیکر شهید فاطمه اسدی نشان داد جبهه‌ها و صحنه‌های ایثار و مقاومت ما با بوی خوش مادرانه عطرآگین است. زینب سلیمانی اظهار داشت: امروز در محضر مادری پاک از مادران این سرزمین هستیم که خودخواسته پای در آتش نمرودیان زمان نهاد تا ابراهیمش را که به دلیل خدماتش به پاسداران و جبهه اسلام گرفتار شعله‌های خشم و کینه آنان شده بود نجات دهد اما خود در دام جنایتکاران اسیر شد و جز خدا چه کسی می‌داند ضجه‌های پسر شیرخوارش را که از او جدا کردند چه زخم عمیقی بر جانش نهاد. وی یادآور شد: بی‌شک پدرم حاج قاسم براساس خوی همیشگی‌اش امروز در کنار ماست و در بهشت برین خوشامدگوی این بانوی قهرمان است. او چنانکه در دنیا بر چادر تقوای مادران شهید بوسه می‌زد، امروز با بوسه بر کفنی که استخوان‌های به‌جامانده از این شهید عزیز را در خود جای داده است، همراه یاران و همرزمانش به استقبال او خواهند آمد. 
***
سخنگوی قوه‌ قضائیه:
دادگاه در حال رسیدگی به بخش دیگری از پرونده کرسنت است
ذبیح‌الله خدائیان، سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری روز گذشته در پاسخ به سوالی پیرامون آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده کرسنت گفت: پرونده کرسنت دارای یک سرگذشت طولانی است و مربوط به قرارداد منعقده در سال ۲۰۰۱ میلادی میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت کرسنت است که در امارات مستقر است. بعد از اینکه این قرارداد منعقد شد طی بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد در جریان انعقاد این قرارداد سوء‌استفاده‌هایی صورت گرفته و همچنین محتوای قرارداد نیز به نفع کشور ما نبوده است. در همان زمان هم دیوان محاسبات، هم سازمان بازرسی کل کشور و هم وزارت اطلاعات گزارش‌هایی را درباره سوء‌استفاده‌هایی که در جریان انعقاد این قرارداد صورت گرفته و همچنین مفاد قرارداد به دستگاه قضایی ارسال کردند و سال ۸۶ پرونده‌ای نیز درباره اعضای هیات‌مدیره شرکت ملی نفت ایران و برخی افراد مرتبط با این اعضا و وزیر وقت نفت در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شد. بعد از تکمیل تحقیقات درباره تعدادی از متهمان، پرونده آنها به دادگاه ارسال شد و 8-7 نفر از این متهمان به جزای نقدی و ۲ نفر نیز هر کدام به ۳ سال حبس در دادگاه محکوم شده بودند و حکم این پرونده هم قطعی شد اما هنوز اجرا نشده است. 
وی ادامه داد: البته بخش دیگری از پرونده که همان زمان در دادسرا مفتوح مانده بود، ابتدای امسال درباره وزیر وقت و اعضای هیات‌مدیره شرکت ملی نفت در دادسرا با کیفرخواست به دادگاه ارسال شد و هم‌اکنون در حال رسیدگی است که امیدواریم دادگاه هر چه سریع‌تر به این پرونده رسیدگی کند تا با افرادی که در این پرونده سوءاستفاده کردند و خساراتی را برای کشور به بار آوردند برخورد قاطعی شود. 
***
پنتاگون:
بالگرد ایرانی به ناو جنگی آمریکا نزدیک شد
پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد یک بالگرد نیروی دریایی ایران به یک کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا در دریای عمان نزدیک شد و ۳ بار اطراف آن چرخ زد. 
به گزارش «رویترز»، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بدون اشاره به زمان یا مکان این اقدام گفت: بالگرد ایرانی در فاصله ۲۵ یاردی (حدود ۲۳ متری) کشتی جنگی اسکس قرار گرفت. وی افزود: این خطرناک است، زیرا ممکن است به اشتباه محاسباتی منجر شود. وبگاه خبری آمریکایی «آکسیوس» هم گزارش داد کربی در یک جلسه توجیهی گفت بالگرد ایرانی در فاصله ۲۵ یاردی ناو «یواس‌اس اسکس» در خلیج‌فارس پرواز کرد. کربی همچنین افزود این بالگرد در یک نقطه تا فاصله ۱۰ فوتی (۳ متری) به سطح اقیانوس نزدیک شد. وی در ادامه مدعی شد: خدمه اسکس اقدامات حفاظتی مناسب را که احساس می‌کردند نیاز است، اتخاذ کردند و البته طبق قوانین بین‌المللی عمل کردند. در نهایت این اقدام هیچ تاثیری بر حرکت اسکس یا عملیات آن نداشت اما این بدان معنا نیست که این یک اقدام غیرایمن و غیرحرفه‌ای نبود. 
رسانه‌های ایرانی و خارجی روز شنبه ویدئوهایی از پرواز بالگرد ارتش جمهوری اسلامی ایران بر فراز ناو آمریکایی یواس‌اس اسکس در جریان رزمایش ذوالفقار در دریای عمان منتشر کردند. 
رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ که با حضور یگان‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران و با رژه شناورهای سطحی و زیرسطحی از جمله ناوشکن دنا برگزار شد، ۱۸ آبان به کار خود پایان داد. اخیرا همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ناکام گذاشتن سرقت نفت ایران توسط آمریکا در دریای عمان خبر داده بود. 

Page Generated in 0/0069 sec