printlogo


کد خبر: 240427تاریخ: 1400/8/26 00:00
دومین گزینه رئیسی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش با رأی مخالف 140 نماینده روبه‌رو شد
رأی منفی مجلس به فیاضی

گروه سیاسی: نمایندگان مردم در خانه ملت، به «مسعود فیاضی» برای تصدی وزارت آموزش‌و‌پرورش اعتماد نکردند. به گزارش «وطن‌امروز»، مسعود فیاضی که به عنوان دومین گزینه وزارت آموزش‌و‌پرورش پس از رأی عدم اعتماد نمایندگان مجلس به «حسین باغگلی‌» در سوم شهریورماه، هفته گذشته از سوی رئیس دولت سیزدهم به مجلس معرفی شده بود، دیروز ۲۵ آبان‌‌ماه با کسب ۱۱۵ رأی موافق، ۱۴۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۰ رأی مأخوذه، از کسب اعتماد نمایندگان مجلس برای تصدی پست وزارت آموزش‌و‌پرورش بازماند. رئیس‌جمهور در جلسه رأی اعتماد به مسعود فیاضی، به فرآیند معرفی وزیر پیشنهادی آموزش‌و‌پرورش اشاره و بیان کرد: محور انتخاب، شایستگی است و رفاقت، قرابت و فشار آوردن رسانه‌ای هم موجب معرفی فردی نمی‌شود. برای انتخاب وزیر آموزش‌و‌پرورش کار گروهی انجام شد و با بیش از ۲۰ نفر مصاحبه کردند. فسادستیزی، داشتن روحیه انقلابی، کارآمدی و روحیه تحول از شرایط همه وزراست. با بررسی‌های انجام شده در کارگروه‌ها مشخص شد فیاضی از کسانی است که از جایگاه قابل قبول و ممتازی برخوردار است. من چند بار با او مصاحبه کردم. دوستان مورد اعتماد هم با او مصاحبه داشتند. رئیسی افزود: فیاضی کلاس، مدرسه و تعلیم و معلم را می‌شناسد. وی همچنین آمادگی اجرای سند تحول را دارد. من با او هم‌حزب و هم‌گروه نبودم و نمی‌دانم به چه کسی رأی داده است اما مهم در انتخاب افراد این است که دارای روحیه انقلابی بوده و با شاخص‌های دولت تطابق داشته باشند. ما دغدغه‌های نمایندگان در زمینه آموزش‌و‌پرورش را بررسی کردیم و به فیاضی رسیدیم. 
حجت‌الاسلام محمد باقری، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی گفت: آقای فیاضی حتی یک روز هم مدیر یک مدرسه نبوده است، حتی سابقه مدیرکلی هم ندارد. آیا با انتخاب ایشان جامعه فرهنگی از ما دلسرد نمی‌شود؟ این امر نوعی توهین و دهن‌کجی به آموزش‌و‌پرورش است. حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی، نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه هنگام معرفی وزیر پیشنهادی شبکه‌های معاند و مروجان سند ۲۰۳۰ قصد تخریب وی را داشتند، گفت: به عقیده اینجانب ایشان می‌تواند یک مدیر اگر چه ناشناخته ولی تحول‌آفرین باشد، وزیر آموزش‌و‌پرورش باید شخصی باشد که به اهمیت آموزش‌و‌پرورش باور قلبی داشته باشد که در ایشان بخوبی قابل مشاهده است. 
در ادامه مسعود فیاضی، وزیر پیشنهادی آموزش‌و‌پرورش در دفاع از برنامه‌های خود در مجلس گفت: یک مدیر تحول‌گرا هستم و نقشه تحول در دست بنده است. بودجه آموزش‌و‌پرورش سال گذشته 4/13 درصد کل بودجه بوده است. تنها دغدغه‌ام ارتقای آموزش‌و‌پرورش است. نزدیک به ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور با این وزارتخانه در ارتباط هستند. بنده در مرکز پژوهش‌های مجلس هستم و شأن نمایندگی را می‌شناسم، به همین خاطر درباره رأی نمایندگان خاضع هستم. در پایان پس از اینکه نمایندگان مجلس با تصدی فیاضی برای مقام وزیر آموزش‌وپرورش موافقت نکردند، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس‌جمهور خواهش می‌کنم در اسرع وقت وزیر پیشنهادی آموزش‌و‌پرورش را به مجلس معرفی کند، چرا که وزارت آموزش‌و‌پرورش بسیار مهم و کلیدی است. ان‌شاء‌الله آقای رئیسی، وزیر پیشنهادی بعدی را در کمترین زمان معرفی کند.

Page Generated in 0/0063 sec