printlogo


کد خبر: 240435تاریخ: 1400/8/27 00:00
اخبار

استقبال از مراسم تشییع خواننده موسیقی لری
مراسم تشییع و تدفین «سجاد رزمجویی» خواننده معروف کهگیلویه‌و‌بویراحمدی با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم در یاسوج برگزار شد. 
به گزارش «وطن‌‌امروز»، در این مراسم هواداران این خواننده کهگیلویه‌و‌بویراحمدی از نقاط مختلف استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد و از استان‌های مختلف از جمله فارس، چهارمحال‌و‌بختیاری و خوزستان در مراسم تشییع و خاکسپاری او شرکت کردند. 
سجاد رزمجویی، خواننده محلی که از دهه ۷۰ تاکنون فعالیت داشت، در استان‌های زاگرس‌نشین بویژه استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد از محبوبیت برخوردار بود. او که پس از حادثه آتش‌سوزی در منزلش، چند روزی در بیمارستان سوختگی امیرالمومنین شیراز بستری بود، با وجود تلاش‌های کادر درمان متاسفانه درگذشت. 
وی یکی از خوانندگان صاحب سبک لری و شروه‌خوان و آوازه‌خوان محلی بود که بین مردم بختیاری و لر محبوبیت زیادی داشت. همچنین این هنرمند در میان مردم مناطق کردنشین و لک‌زبان از محبوبیت خاصی برخوردار بود. 
از جمله آثار خوانندگی رزمجویی می‌توان به آهنگ لری برگ ریواس با سنتور و کمانچه و هی بو کو یارم، بی‌کس، ایلل و باره، شروه، دستمال‌بازی و... اشاره کرد. 
***
«منصور» نیم میلیاردی شد
فیلم سینمایی «منصور» در پایان نخستین هفته نمایش خود توانست به فروش ۵۰۰ میلیون تومانی دست یابد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم سینمایی «منصور» به کارگردانی سیاوش سرمدی اکران خود را از روز چهارشنبه ۱۹ آبان در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد و در پایان نخستین هفته نمایش خود توانست به فروش ۵۰۰ میلیون تومانی دست یابد. همچنین با آغاز هفته دوم اکران این فیلم در سینماها، از دومین پوستر «منصور» نیز رونمایی شد. اکران‎های جانبی «منصور» نیز توسط سامانه عماریار در شهرهای فاقد سینما آغاز شد که با گذشت ۲ روز بیش از ۵۰۰ درخواست برای اکران این فیلم ثبت شده و بیش از هزار نفر نیز در ۲ روز نخست اکران‌های جانبی به تماشای «منصور» نشستند. «منصور» با نگاهی به بخش‌هایی از زندگی شهید ستاری و طراحی و تولید نخستین جنگنده کاملا ایرانی در جنوب ایران و تهران ساخته و در آن بخش‌های ناگفته‌ای از ۸ سال دفاع‌مقدس برای نخستین بار روایت شده است. محسن قصابیان در نقش شهید منصور ستاری، لیندا کیانی، مهدی کوشکی، حمیدرضا نعیمی، علیرضا زمانی‌نسب، سیدجواد هاشمی و قاسم زارع دیگر بازیگران فیلم سینمایی «منصور» هستند. فیلم سینمایی «منصور» محصول سازمان هنری- رسانه‌ای «اوج» به تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی و تولید شده در استودیو بادبان است و فیلمیران پخش این فیلم را بر عهده دارد. 
***
بیننده فصل دوم «بچه مهندس» باشید
فصل دوم مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس» از 30 آبان‌ماه روی آنتن شبکه آی‌فیلم فارسی می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، فصل اول مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس» این شب‌ها به قسمت‌های‌ پایانی نزدیک می‌شود و در همین راستا فصل دوم آن بلافاصله از 30 آبان‌ماه روی آنتن شبکه‌ آی‌فیلم فارسی خواهد رفت. فصل دوم این سریال روایتگر بخش دوم زندگی «جواد جوادی» یعنی نوجوانی او است؛ برهه‌ای که با کنجکاوی‌هایش پی به راز بابا اسماعیل می‌برد و مادرش «گلچهره» را پیدا می‌کند. پرویز پورحسینی، مانی رحمانی، سیما تیرانداز، سوگل طهماسبی، اندیشه فولادوند، بهناز جعفری، علی اوسیوند، مریم کاویانی، عباس جمشیدی‌فر، سیاوش چراغی‌پور، هادی همت، فرزین محدث، بهاره رهنما، افشین نخعی، حمید شریف‌زاده، سلمان فرخنده، کریم اکبری‌‌مبارکه و... از جمله بازیگرانی هستند که در این مجموعه ایفای نقش می‌کنند. بر اساس این گزارش، فصل دوم سریال «بچه مهندس» از 30 آبان‌ماه، ساعت 22:00 روی آنتن شبکه ‌آی‌فیلم می‌رود و تکرار آن در ساعت‌های 06:00 و 14:00 پخش خواهد شد. 
***
«جنایت بی‌دقت» در آمریکا و عراق به نمایش درمی‌آید
«جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری در آمریکا و عراق به نمایش درمی‌آید. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم سینمایی «جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری تا پایان آبان ۲ نمایش جشنواره‌ای و یک اکران همراه با جلسه پرسش و پاسخ خواهد داشت. این فیلم در ادامه نمایش‌های بین‌المللی‌اش، شنبه ۲۹ آبان در سالن بیلی وایلدر لس‌آنجلس به نمایش در می‌آید. این نمایش که توسط دانشگاه «یوسی‌ال‌ای» برگزار می‌شود، همراه با جلسه پرسش و پاسخ با حضور شهرام مکری خواهد بود. همزمان با این نمایش، فیلم در بیستمین دوره جشنواره «تیبورن» در سانفرانسیسکو به نمایش در می‌آید. جشنواره تیبورن اعلام کرده که «جنایت بی‌دقت» در بخش بهترین‌های جشنواره‌ها در این فستیوال نمایش داده می‌شود. همچنین فستیوال بین‌المللی دهوک که این روزها در کردستان عراق در حال برگزاری است «جنایت بی‌دقت» را در بخش سینمای جهان به نمایش می‌گذارد. هشتمین دوره جشنواره دهوک در حال برگزاری است و این فستیوال علاوه بر «جنایت بی‌دقت» میزبان فیلم‌هایی مانند «قهرمان»، «تی‌تی» و «زاولا» خواهد بود.

Page Generated in 0/0069 sec