printlogo


کد خبر: 240447تاریخ: 1400/8/27 00:00
اخبار

آرژانتین با تساوی برابر برزیل به جام‌جهانی صعود کرد
دیدار تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و برزیل با تساوی به پایان رسید تا آرژانتین هم جواز حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را کسب کند. مسابقات انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در آمریکای جنوبی برگزار شد که در حساس‌ترین بازی تیم‌های برزیل و آرژانتین به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. برزیل از قبل حضورش در جام‌جهانی را قطعی کرده بود و با این نتیجه، آرژانتین هم سهمیه حضور در جام‌جهانی قطر را قطعی کرد. در دیگر مسابقات، بولیوی با نتیجه ۳ بر صفر اروگوئه را شکست داد و کلمبیا برابر پاراگوئه با تساوی بدون گل متوقف شد. پرو ۲ بر ۱ برابر ونزوئلا به پیروزی رسید و اکوادور هم با 2 گل شیلی را از پیش رو برداشت. با این نتایج، برزیل با ۳۵ و آرژانتین با ۲۹ امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند و اکوادور و کلمبیا با ۲۳ و ۱۷ امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.  
***
چهره 10 تیم اروپایی حاضر در قطر مشخص شد
تاکنون 10 تیم از قاره اروپا به جام‌جهانی قطر صعود کرده‌اند. در پایان مرحله مقدماتی جام‌جهانی در قاره اروپا، چهره 10 تیم از 13 تیم اروپایی حاضر در جام‌جهانی 2022 قطر مشخص شد. تکلیف 3 سهمیه باقیمانده نیز ماه مارس 2022 از طریق پلی‌آف مشخص می‌شود. تیم‌های صعودکننده مستقیم به جام‌جهانی قطر از اروپا به قرار زیرند:
1- آلمان (بیستمین جام‌جهانی)
2- دانمارک (ششمین جام‌جهانی)
3- فرانسه (شانزدهمین جام‌جهانی)
4- بلژیک (چهاردهمین جام‌جهانی)
5- کرواسی (ششمین جام‌جهانی)
6- اسپانیا (شانزدهمین جام‌جهانی)
7- صربستان (همراه با یوگسلاوی / سیزدهمین جام‌جهانی)
8- انگلیس (شانزدهمین جام‌جهانی)
9- سوییس (دوازدهمین جام‌جهانی)
10- هلند (یازدهمین جام‌جهانی)
***
مصرف قلیان دلیل اخراج بازیکن قرضی بارسلونا از تیم ‌ملی بوسنی
«میرالم پیانیچ» هافبک بارسلونا که قرضی به بشیکتاش رفته، به علت بی‌انضباطی از اردوی تیم ‌ملی بوسنی اخراج شد. «ایوایلو پتف» سرمربی تیم ‌ملی بوسنی به علت رفتار این بازیکن در شب قبل از بازی مقابل فنلاند، او را اخراج کرد. بوسنی در این بازی با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد. پیانیچ در شب قبل از بازی در کنار جمعی از دوستانش قلیان کشیده و نوشیدنی‌های الکلی مصرف کرده بود. پیانیچ در آن بازی 66 دقیقه بازی کرد که به علت عملکرد ضعیفش توسط هواداران هو شد. پتف پیش از اعلام اخراج پیانیچ با بازیکن قرضی بارسلونا صحبت کرد. پیانیچ در صحبت با مربی تیمش، از اینکه مرتکب بی‌انضباطی شده و رفتار حرفه‌ای را زیر سوال برده، عذرخواهی کرد. فدراسیون فوتبال بوسنی در ابتدا خبر اخراج پیانیچ در اردو را در وبسایتش اعلام کرد اما کمی بعد آن را حذف کرد. در بیانیه فدراسیون فوتبال بوسنی نوشته شده بود: «نباید فراموش کنیم پیانیچ چه کارهای بزرگی در تیم ‌ملی بوسنی داشته است. رفتارش هر چند بسیار ناخوشایند بود اما از جانب بازیکنی معتبر و وطن‌پرست بود که قطعا باید آن را درک کند و به دنبال احیای روانی خود باشد». بدین ترتیب پیانیچ از حضور در بازی بوسنی- اوکراین محروم شد. البته بوسنی شانسی برای حضور در پلی‌آف نداشت و این بازی برای‌شان تشریفاتی بود که در نهایت هم مقابل اوکراین با نتیجه
۲ بر صفر شکست خوردند. پیانیچ در این فصل 8 بازی در بشیکتاش داشته و ۴ پاس گل داده است. 
***
دوقطبی اعصاب خردکن کی‌روش- اسکوچیچ
اینطور که به نظر می‌رسد دوقطبی کی‌روش-‌ برانکو، جایش را به دوقطبی کی‌روش- اسکوچیچ داده است. در شبی که تیم ‌ملی دوازدهمین برد در سیزدهمین بازی‌اش با هدایت مربی کروات را کسب کرد و بیشتر از قبل به سریع‌ترین صعود تاریخش به جام‌جهانی نزدیک شد، هنوز در فضای مجازی شاهد قیاس او با کارلوس کی‌روش هستیم؛ قیاسی که بدون تعارف، چیزی جز اعصاب خردی به همراه ندارد. از یک طرف طرفداران اسکوچیچ، هیچ‌گونه انتقاد از این مربی - حتی انتقاد منطقی- را برنمی‌تابند و منتقدان(منطقی) مربی کروات را متهم به مسائل مختلف می‌کنند و از طرف دیگر طرفداران کارلوس کی‌روش، زیر آخرین پست سرمربی تیم ‌ملی مصر، جدا از تعریف از سرمربی اسبق تیم ملی، جای او را روی نیمکت ایران خالی دانسته و خواهان بازگشت او به تیم ‌ملی شده‌اند! این قیاس و جنگ مجازی طرفداران ۲ مربی بعید است جز ایجاد جنجال و حاشیه برای تیم ملی فایده دیگری داشته باشد. درست است اسکوچیچ به لحاظ رزومه و اعتبار، قابل قیاس با کی‌روش نیست اما آمار او با تیم ‌ملی و بویژه بی‌حاشیه بودن او- در قیاس با مربی پرتغالی- چیزی نیست که اصلا بتوان به سادگی از کنارش عبور کرد. حالا باید دید این جنگ‌های بی‌مورد بالاخره تمام خواهد شد یا اینکه باز هم باید شاهد بحث‌های طرفداران ۲ مربی باشیم. 

Page Generated in 0/0063 sec