printlogo


کد خبر: 240466تاریخ: 1400/8/27 00:00
اخبار

انهدام باند کلاهبرداری ۱۰۰ میلیاردی تحت پوشش مأمور دولتی
فرمانده انتظامی لرستان از دستگیری اعضای یک باند کلاهبردار سابقه‌دار و حرفه‌ای که تحت پوشش مامور ادارات دولتی اقدام به ۱۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان ۹ استان کرده بودند، خبر داد. سردار یحیی الهی اظهار کرد: در پی مراجعه و شکایت جمعی از شهروندان به پلیس آگاهی لرستان و ۹ استان دیگر در کشور مبنی بر اینکه با افرادی که خود را مامور ادارات دولتی (لشکری و کشوری) معرفی کرده‌اند آشنا شده‌اند و آنها با وعده تهیه وام قرض‌الحسنه با درصد پایین از آنان مبالغی را اخذ کرده‌اند اما با گذشت زمان خبری از وام نشده و متوجه موضوع کلاهبرداری می‌شوند، موضوع با تشکیل تیمی ویژه در دستور کار کارآگان پلیس آگاهی استان قرار گرفت. فرمانده انتظامی استان لرستان در ادامه گفت: با بررسی حساب‌های بانکی اعلامی از سوی مال‌باختگان و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین در پیگیری پرونده‌ها، ماموران موفق شدند ۳ نفر از اعضای این باند را شناسایی و با اخذ مجوز از مراجع قضایی در عملیاتی غافلگیرانه آنان را در سطح شهر «خرم‌آباد» دستگیر کنند. این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان تاکنون به ۱۶ فقره کلاهبرداری و اخاذی در ۹ استان کشور اعتراف کرده‌اند و در بازرسی از مخفیگاه آنان مقادیری اسناد و مدارک جعلی، شامل انواع کارت شناسایی، البسه، تجهیزات نظامی و... کشف شد. 
***
کتب‌ درسی به دست بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز رسید
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش ‌و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: به دلیل عدم ثبت اطلاعات ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه «سیدا» (سامانه یکپارچه دانش‌آموزی) برخی دانش‌آموزان کتاب‌های خود را دریافت نکرده‌اند، چرا که ابتدا باید احراز هویت دانش‌آموزان از طریق سیدا انجام، اطلاعات آنها ثبت و سپس اطلاعات از طریق سیدا به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ارسال شود. محمد علوی‌تبار افزود: از آنجا که سامانه سیدا امسال و بتازگی راه‌اندازی شده، آگاهی مدیران مدارس و استان‌ها در سطح مدارس، مناطق و استان‌ها کافی نبود و اطلاع‌رسانی کمی دیر انجام شد. معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش ‌و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه ما عملیات توزیع کتاب‌های درسی را بر اساس آخرین اطلاعات ثبتی در شهریورماه انجام دادیم، گفت: از اول مهر تا ۲۲ آبان ۷۰۰ هزار دانش‌آموز جدید در مدارس ثبت‌نام شدند که متعاقب آن در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی هم ثبت‌نام کردند و کتاب به دست‌شان رسید. علوی‌تبار ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۵ میلیون و ۲۱ هزار دانش‌آموز کتاب‌های درسی خود را دریافت کرده‌اند. سرپرست وزارت آموزش‌و‌پرورش اخیرا اعلام کرد ۹۷۰ هزار دانش‌آموز ترک‌ تحصیل داریم که ۲۱۰ هزار نفرشان در دوره ابتدایی و ۷۶۰ هزار نفر در دوره متوسطه هستند که طبیعتا ما به اطلاعات آنها و چرایی ترک تحصیل‌شان دسترسی نداریم. با توجه به این آمار، این تعداد دانش‌آموز عملیات ثبت سفارش را انجام نداده‌اند. 
***
احتمال بروز بیماری‌های کلیوی در افراد دیابتی بیشتر است
فوق‌تخصص بیماری‌های کلیوی با تاکید بر رژیم غذایی مناسب گفت: آب جوشیده‌شده به دلیل دارا بودن املاح بالا بر احتمال ایجاد سنگ کلیه می‌افزاید. 
حسن ارگانی، فوق‌تخصص بیماری‌های کلیوی بزرگسالان، شایع‌ترین بیماری‌ای که می‌تواند نارسایی کلیه ایجاد کند را دیابت عنوان کرد و اظهار داشت: در تمام جهان دیابت و عوارض ناشی از آن می‌تواند به نارسایی کلیه و به تبع آن دیالیز و پیوند کلیه بینجامد. ضمن اینکه دیابت، مشکلات قلبی را هم به دنبال خواهد داشت. وی در توضیح مواردی که افراد باید رعایت کنند تا دچار عوارض ناشی از دیابت نشوند، گفت: رژیم غذایی مناسب، دوری از استرس و چاقی و پرهیز از مصرف دخانیات و پرهیز از استفاده بی‌جا از داروهای مختلف و کنترل فشار خون بالا می‌تواند از آسیب‌های کلیوی و قلبی ناشی از دیابت جلوگیری کند. ارگانی در توضیح عوامل ایجادکننده سنگ کلیه گفت: تا به امروز مشخص نشده آب معدنی بهتر از آب‌های تصفیه‌شده شهری است و حتی می‌تواند به دلیل املاح و سدیم بالا باعث بروز سنگ کلیه شود، ضمن اینکه آب جوشیده‌شده هم به دلیل دارا بودن املاح بالا بر احتمال ایجاد سنگ کلیه می‌افزاید. افرادی که سنگ کلیه دارند باید در طول شبانه‌روز بیش از 10 لیوان آب بنوشند. اگر چه هر فردی بنا بر فیزیولوژی بدن، کار، رژیم غذایی و محل زندگی به مقادیر آب متفاوتی نیاز دارد. 
***
اعلام نتایج آزمون توانمندسازی داوران مسابقات قرآن
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌و‌پرورش از قبولی ۱۳ هزار و ۶۷ نفر در آزمون دوره مقدماتی چهارمین دوره توانمندسازی داوران مسابقات قرآن، عترت و نماز خبر داد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری گفت: ۲۰ هزار نفر از فرهنگیان علاقه‌مند برای آزمون ورودی چهارمین دوره توانمندسازی داوران مسابقات قرآن، عترت و نماز در بازه زمانی 15 مهرماه تا 15 آبان‌ماه ثبت‌نام کردند. وی افزود: آزمون این دوره یکشنبه 23 آبان‌ماه به صورت برخط (آنلاین) و در ۴ بازه زمانی از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۴ بعدازظهر برگزار شد. مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌و‌پرورش خاطرنشان کرد: سوالات آزمون در ۲ بخش عمومی و تخصصی در ۱۱ رشته احکام، انشای نماز، تجوید، وقف و ابتدا، حسن حفظ، مداحی، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و تفسیر (مفاهیم) از محتوای کتاب ندای رحمت طراحی شده بود. وی یادآور شد: از میان ۲۰ هزار شرکت‌کننده در آزمون ۱۳ هزار و ۶۷ نفر نمره حد نصاب را در آزمون کسب کردند و برای دوره مقدماتی پذیرفته شدند. 

Page Generated in 0/0235 sec