printlogo


کد خبر: 240477تاریخ: 1400/8/27 00:00
اخبار

دستگاه‌های مختلف گزارش عملکرد 3 ماهه خود را به مردم ارائه دهند
رئیس‌جمهور در جلسه هیات‌ دولت با اشاره به گذشت ۳ ماه از آغاز به کار دولت، از دستگاه‌های مختلف خواست گزارش عملکرد ۳ ماهه خود را به مردم ارائه دهند.  حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جلسه هیات ‌دولت با تقدیر از معاون اول رئیس‌جمهور، استاندار هرمزگان و سایر مسؤولان و دستگاه‌ها برای رسیدگی سریع به زلزله‌زدگان هرمزگان، گفت: بازسازی منازل بخش روستایی و شهری آسیب‌دیده از زلزله با سرعت دنبال شود. وی در ادامه با اشاره به گذشت ۳ ماه از آغاز به کار دولت، از دستگاه‌های مختلف خواست گزارش عملکرد ۳ ماهه خود را به مردم ارائه دهند.  رئیس‌جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بررسی صلاحیت وزیر آموزش‌و‌پرورش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت وظیفه دارد وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند و مجلس نیز اختیار و وظیفه بررسی صلاحیت او را دارد. تصمیم مجلس هر چه باشد برای دولت محترم است. مهم حفظ وحدت و انسجام قواست؛ چرا که برای ما، اصل تقویت همدلی بین مسؤولان و خدمتگزاری به مردم است. رئیسی تاکید کرد: نباید به حواشی‌ای که ایجاد می‌شود توجه کرد. بنای دولت همکاری، همدلی و هماهنگی با قوای دیگر و همه نهادهای نظام جمهوری اسلامی با هدف حل سریع‌تر مشکلات است و اجازه نخواهیم داد جای متن و حاشیه عوض شود. وی با بیان اینکه ماموریت مهم دولت، اداره کشور، ناامید کردن دشمن و رونق بخشیدن به سفره‌های مردم است، تصریح کرد: راهبرد دولت سیزدهم، خدمت به مردم و اجرای مأموریتی بزرگ‌تر به ‌نام اجرای عدالت است. اگر عدالت مخدوش شود همه باید حساس شویم. رئیس‌جمهور همچنین از وزرای نفت و نیرو خواست هر چه سریع‌تر آیین‌نامه مربوط به محاسبه هزینه انرژی مشترکان پرمصرف را نهایی و ارائه کنند. 
***
کارگروه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعال‌تر شوند
رئیس قوه‌ قضائیه در نشستی با مسؤولان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، امر به خوبی‌ها و راه درست را کاری الهی دانست. حجت‌الاسلام‌ غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با اشاره به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در سال ۹۴، تصریح کرد: بسیاری از مسؤولان اجرایی و نمایندگان مجلس و حتی مسؤولان قضایی بویژه مسؤولانی که عضو ستاد هستند در طول سال‌های اخیر تغییر کرده‌اند و ممکن است مسؤولان جدید بخوبی از قوانین اطلاع نداشته باشند. وی با اشاره به محدودیت مقدورات و امکانات دستگاه‌ها، به مسؤولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر توصیه کرد با بررسی دقیق مجموعه مسائل جاری در کشور، موضوعات را برای برنامه‌ریزی جهت تحقق آنها اولویت‌بندی کنند. رئیس قوه ‌قضائیه در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم فعال‌تر شدن دبیرخانه و کارگروه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و خواستار برگزاری منظم‌تر جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر شد. 
***
رویترز مدعی شد
یک مقام بلندپایه اماراتی به ایران سفر می‌کند
پس از تماس تلفنی اخیر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتای اماراتی، خبرگزاری رویترز گزارش داد یک مقام عالی‌‌رتبه اماراتی بزودی به ایران سفر خواهد کرد. در این گزارش به مقام و نام این مسؤول اماراتی و زمان دقیق ورود او به ایران هیچ اشاره‌ای نشده است. این گزارش در حالی منتشر شده است که «انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس دولت امارات اخیرا اظهار داشت ابوظبی گام‌هایی برای کاهش تنش‌ها با ایران برداشته است. منابع رسمی امارات بتازگی از گفت‌و‌گوی تلفنی «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «عبدالله بن‌زاید آل‌نهیان»‌ همتای اماراتی او خبر دادند. خبرگزاری رسمی امارات (وام) در این باره گزارش داده بود در این گفت‌و‌گوی تلفنی، ۲ طرف روابط دوجانبه، زمینه‌های همکاری مشترک و راه‌های توسعه آن را در راستای منافع مشترک مورد بحث و بررسی قرار دادند.  
***
آغاز به کار کمیته‌های همکاری‌های ایران و افغانستان در کابل
حسن کاظمی‌قمی، نماینده رئیس‌جمهور کشورمان در امور افغانستان دیروز در مراسم آغاز به کار کمیته‌های همکاری‌های ایران و افغانستان در کابل گفت: امروز به دلیل مخالفت بیگانگان مشکلات زیادی برای مردم افغانستان پیش آمده و افغانستان دارای منابع زیادی است که دیگران اجازه نداده‌اند از این نعمت‌ها استفاده شود. ایران برای شکوفا کردن توانمندی‌های افغانستان در کنار مردم افغانستان خواهد ایستاد. وی افزود: اشغالگر از افغانستان فرار کرده است اما شرارت او وجود دارد و کاری نکنیم که مردم افغانستان به دلیل مشکلات از کشور فرار کنند. برادرانه به هم اعتماد کنیم، کاغذبازی‌ها را کنار بگذاریم و زمینه‌های همکاری را پیدا کنیم. نماینده رئیس‌جمهور در امور افغانستان تصریح کرد: در کمیته‌ها ابتدا ضرورت‌ها مطرح شود و سپس نقشه راه همکاری‌های مشترک را برای ۲ کشور پیدا کنیم و در چشم‌انداز 5 تا ۱۰ ساله کار کنیم. وی افزود: ما اینجا هستیم تا کمک کنیم اقتصاد افغانستان شکوفا و زمینه صادرات کالاهای افغانستان فراهم شود. ما به دنبال تجارت صرف نیستیم، بلکه می‌خواهیم در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی نیز همکاری کنیم تا زمینه شکوفایی افغانستان فراهم شود.

Page Generated in 0/0066 sec