printlogo


کد خبر: 240483تاریخ: 1400/8/27 00:00
راهی برای جلوگیری از نسل‌کشی خاموش در ایران

محمدکاظم انبارلویی: دولت‌های ایران در دهه 70 بر اثر غفلت راهبردی و جهل از آینده‌پژوهی، وارد دامی با دسیسه سازمان‌های جهانی شدند که جمعیت کشور را رو به کاهش خواهد برد. امروز کاهش زاد و ولد در کشور در حال مبدل شدن به یک «ابربحران» است. 
انقلاب اسلامی صاحب یک کشور جوان شد اما پس از 3 دهه بر اثر یک غفلت راهبردی در سراشیبی پیری جمعیت افتاده است. نقشه دشمنان این بود که تا سال 2050 ایران کشوری کهنسال با همسایگانی جوان باشد. 
طی 3 دهه اخیر کشور به سرعت رو به پیری و سیاهچال جمعیتی رفته و اگر چاره‌ای اندیشیده نشود، تا 150 سال دیگر هم نمی‌توانیم از این سیاهچال بیرون بیاییم.  سیاست‌های وزارت بهداشت در دهه دوم انقلاب با شعار «فرزند کمتر؛ زندگی بهتر» در حقیقت به سمت یک نسل‌کشی خاموش با هزاران سقط در روز با بهانه‌های واهی رفت و اکنون آثار وحشتناک آن را به صورت ظهور نسلی پیر و فرسوده مشاهده می‌کنیم. 
می‌گفتند کشور کشش تأمین تغذیه فرزندان بیشتر و تصاعد جمعیت را ندارد و حتی در نرخ باروری دستکاری می‌کردند تا سیاست‌های شوم کنترل جمعیت را توجیه کنند. اکنون با نرخ باروری 6/1 درصد در سراشیبی سقوط نفوس قرار داریم که رهایی از آن مشکل است. 10 سال قبل طرحی در «شورای عالی انقلاب فرهنگی» به تصویب رسید اما در عمل اتفاقی نیفتاد و یک دهه مهم از دست رفت. یکی از مطالبات رهبر حکیم انقلاب اسلامی از مجلس یازدهم این بود که اهتمام ویژه‌ای در این باب داشته باشد؛ از این رو طرح «جوانی جمعیت و حمایت از خانواده» تهیه و پس از یک سال در مجلس تصویب شد و به تأیید شورای نگهبان رسید. اینک قانون «جوانی جمعیت» با بیش از 200 حکم، همه ابعاد امر خطیر افزایش جمعیت را چاره‌جویی کرده و با مسأله‌شناسی دقیق و ریزبینانه، 20 مانع اساسی را از پیش پا برداشته تا کشورمان از «سیاهچال جمعیتی»ای که دشمنان ملت برای نابودی ایران و ایرانیان تعبیه کردند، نجات یابد. 
امروز ما یک قانون جامع و کامل و تقریبا بدون نقص برای اجرا داریم که می‌توانیم مسیر درستی را طی کنیم. اجرای این قانون، کشور را از سقوط به یک آینده هولناک نجات می‌دهد. ماده به ماده این قانون پاسخگوی شبهات «موهوم» و «محتمل» کسانی است که اوایل انقلاب با سیاست «فرزند کمتر؛ رفاه بیشتر» ملت را در این مخمصه انداختند. 

Page Generated in 0/0068 sec