printlogo


کد خبر: 240488تاریخ: 1400/8/29 00:00
اخبار

فراستی: «قهرمان» مفلوک است
منتقد مشهور سینما درباره آخرین ساخته اصغر فرهادی گفت: «قهرمان» فیلم بیچاره و مفلوکی است، آنقدر مفلوک که جایزه را گدایی می‌کند. به گزارش فارس، مسعود فراستی، منتقد سینما و کارشناس برنامه تلویزیونی «هفت» با انتشار یک ویدئو درباره نقد جدیدترین ساخته اصغر فرهادی گفت: با توجه به اینکه پخش برنامه به تأخیر افتاده، نقد «قهرمان» به تأخیر افتاده است. باید اعلام موضع کنم، چون خیلی‌ها آن را خواسته‌اند. او گفت: «قهرمان» فیلم بدی نیست، فیلم بیچاره و مفلوکی است، بدتر از «فروشنده»! آنقدر مفلوک که جایزه را گدایی می‌کند و بی‌همه چیز است. متأسفم برای کسانی که فریبش را خوردند. «قهرمان» به نظرم یک تله‌فیلم بسیار ضعیف و عقب‌مانده است.
***
رونمایی از آنونس رسمی «مست عشق»
آنونس رسمی فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌‌کنندگی مهران برومند و حسن علیزاده رونمایی شد. طی ماه‌های گذشته اختلاف نظری که درباره میزان سهم مالکیت فیلم سینمایی «مست عشق» میان تهیه‌کنندگان ایرانی و ترک بروز کرده و موجب توقف ادامه‌ تولید و آماده‌سازی و اکران فیلم شده بود، حل‌و‌فصل شد و گروه این روزها در حال تدارک برای فیلمبرداری چند سکانس باقی‌مانده فیلم هستند تا «مست عشق» بزودی برای اکران عمومی آماده شود. شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، ابراهیم چلیکول، هانده ارچل، بوراک توزکوپاران، بوران کوزوم، سلما ارگچ، حسام منظور، بنسو سورال و هالیت ارگنچ گروه بازیگران «مست عشق» را تشکیل می‌دهند.
***
آخرین وضعیت سریال حضرت معصومه(س)
جواد افشار، کارگردان سریال «حضرت معصومه(س)» در تشریح آخرین وضعیت ساخت این مجموعه تلویزیونی گفت احتمالا ماه‌های آتی کلید بخورد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، جواد افشار نویسنده و کارگردان سریال حضرت معصومه(س) در برنامه تشرف شبکه یک توضیحاتی درباره آخرین وضعیت این سریال فاخر داد. وی گفت: به اتفاق دوستم حمید رسولی قریب به ۲ سال نگارش این سریال را پیش بردیم، البته پیش از آن، 12 تا 13 سال پژوهش و تحقیقات این سریال طول کشیده بود. فیلمنامه نهایی را سال گذشته ارائه دادیم تا در قالب 30 قسمت 50 دقیقه‌ای، این مجموعه تولید شود. 
افشار درباره زمان ساخت و تولید این مجموعه تلویزیونی‌ تأکید کرد: الان فیلمنامه آماده است. آقای علی‌عسکری، رئیس سابق سازمان صداوسیما بسیار علاقه‌ داشتند این کار زودتر کلید بخورد اما امیدوارم با ارادتی که ‌آقای جبلی به اهل‌بیت دارند و نگاه خوبی که به ساخت سریال‌های فاخر وجود دارد، سریال حضرت معصومه(س) در ماه‌های آتی و سال آینده به مرحله تولید برسد. 
حجت‌الاسلام مهدی احمدی، معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) هم در دیدار با جواد افشار گفته بود: چهره حضرت معصومه(س) در این سریال نمایش داده نمی‌شود. یکی از نکاتی که شاید خیلی قابل توجه باشد، دغدغه بسیار زیاد جواد افشار برای ساخت این سریال تلویزیونی است؛ پروژه‌ای که در ابتدا با ساخت نسخه سینمایی مطرح شد و در ادامه بحث تلویزیونی شدن آن به میان آمد. یکی از علاقه‌مندی‌های کارگردان سریال «گاندو» و «کیمیا» ساخت کارهای تاریخی و دینی است؛ همچون کاری که برای زندگی یکی از شاگردان امام صادق(ع) - جابر بن حیان- ساخت. او در گفت‌وگویی به این نکته اشاره کرده بود که در سفر حج از خدا خواستم ساخت سریال حضرت معصومه(س) را نصیبم کند. از سریال «گاندو» به بعد هر کاری پیشنهاد شد را کنار زدم و از خود حضرت معصومه(س) خواستم این فرصت را ایجاد کنند. 
***
پیگیری جدی سازمان سینمایی برای افزایش ظرفیت بلیت‌فروشی سینماها
رئیس سازمان سینمایی از پیگیری جدی و مذاکره با ستاد ملی مقابله با کرونا برای افزایش بلیت‌فروشی در سالن‌های سینما خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمد خزاعی با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از فیلم‌های روی پرده و افزایش ظرفیت بسیاری از مشاغل و صنوف با اشاره به مطالبه خانواده سینما و مردم، گفت: بسیاری از مردم، مدیران سالن‌های سینما و صنوف تقاضا کردند تا با توجه به فروکش کردن کرونا در پی واکسیناسیون سراسری و پیرو استقبال مردم و خانواده‌ها از فیلم‌ها در روزهای اخیر شرایطی فراهم شود تا محدودیت سقف ۵۰ درصدی برای بلیت‌فروشی در سالن‌های سینما برداشته شود و سینماداران بتوانند از همه ظرفیت خود استفاده کنند. وی ادامه داد: مدتی است که اغلب دورکاری‌ها به پایان رسیده و حتی دانش‌آموزان نیز به شکل محدود به مدارس بازگشته‌اند و دانشگاه‌ها نیز از چندی دیگر پذیرای دانشجویان خواهند بود اما سینماها از معدود اماکنی هستند که محدودیت‌ها در موردشان اعمال می‌شود. در حال حاضر هر سالن سینما می‌تواند تنها ۵۰ درصد ظرفیتش بلیت بفروشد. رئیس سازمان سینمایی اظهار کرد: به دنبال درخواست و مطالبه خانواده سینما، سینماداران و پخش‌کنندگان، در حال گفت‌وگو با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مذاکره با ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم تا در صورت امکان و مناسب بودن شرایط ظرفیت بلیت‌فروشی سالن‌های سینما با حفظ پروتکل‌های بهداشتی افزایش پیدا کند. 

Page Generated in 0/0075 sec