printlogo


کد خبر: 240493تاریخ: 1400/8/29 00:00
وزیر بهداشت آلمان به دلیل افزایش شدید موارد ابتلا به «کووید-19» اعلام کرد
وضعیت اضطراری ملی در آلمان کرونا‌زده

وزیر بهداشت آلمان دیروز به دلیل افزایش شدید موارد ابتلا به بیماری «کووید-19» وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد. طی هفته گذشته، مرگ‌و‌میر روزانه ناشی از کرونا در این کشور بیشترین افزایش را طی ۵ ماه گذشته داشته است و نمایندگان بوندستاگ به فکر تصمیم‌گیری برای مهار موج چهارم همه‌گیری کرونا هستند. بر اساس گزارش بلومبرگ، جامعه آلمان با کمتر از ۷۰ درصد واکسیناسیون کامل، از برخی کشورهای فقیرتر اتحادیه اروپایی مانند اسپانیا، ایتالیا و پرتغال عقب مانده و با موج چهارم شیوع جدید غافلگیر شده است. نرخ روزانه ابتلا در آلمان در حال شکستن رکوردهای ثبت شده در زمستان گذشته است؛ زمانی که جمعیت این کشور اروپایی عمدتا در برابر کرونا بی‌دفاع بودند. «لوتار ویلر» رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان دیروز در سخنانی از نیم میلیون بیمار فعال «کووید-19» خبر داد که در کشورش بی‌سابقه بوده است. او تاکید کرد: «حتی در بین کودکان نرخ مبتلایان به ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته به 700 نفر افزایش یافته است. ما باید حالا ترمز اضطراری را بکشیم!» شاخص ابتلای هفتگی به کرونا در ازای هر 100 هزار نفر در آلمان مجددا افزایش پیدا کرده و انستیتو رابرت کخ آلمان روز جمعه رکورد 7/340 نفر را در این ارتباط اعلام کرد. بر این اساس در عرض 24 ساعت 52970 مورد جدید ابتلا به کرونا در آلمان شناسایی شده است. انستیتو کخ از ابتلای 65371 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد که رکورد بالای جدیدی از ابتدای شروع این بحران در این کشور محسوب می‌شود.
 آنگلا مرکل، صدراعظم موظف آلمان اخیرا در همین رابطه گفته بود: موج چهارم کرونا با تمام قدرت کشور ما را درمی‌نوردد. وی وضعیت فعلی همه‌گیری در کشورش را دراماتیک توصیف و تاکید کرده بود: حتی اگر از نظر سیاسی هیچ اکثریتی برای تمدید وضعیت اضطراری در سطح ملی وجود نداشته باشد، من هیچ شکی ندارم که ما در چنین شرایط اضطراری قرار داریم. به گزارش شبکه «ان‌تی‌وی» آلمان، اوضاع کرونایی در آلمان همچنان رو به وخامت است. در این شرایط نتایج جدیدترین نظرسنجی که به سفارش «آر‌تی‌ال» و «ان‌تی‌وی» آلمان انجام شده، نشان می‌دهد تمایل آلمان‌ها به اجباری شدن واکسن در کشورشان بیشتر شده است. اوایل آگوست حدود 63 درصد شهروندان آلمانی طرفدار واکسیناسیون داوطلبانه و تنها 34 درصد خواهان واکسیناسیون اجباری در کشورشان بودند اما حالا شرایط تغییر کرده است. این در حالی است که آلمان اعلام کرده قصد دارد افرادی را که واکسینه نشده‌اند به صورت اجباری قرنطینه کرده و اجازه تردد به آنها ندهد. 
«ینز اشپاهن» وزیر بهداشت آلمان هم بر لزوم افزایش سرعت واکسیناسیون مرحله سوم در این کشور تاکید کرد و گفت: «ما در شرایطی قرار داریم که در آن باید احتمالا بیماران در سراسر مناطق را به خارج منتقل کنیم. پویایی ایجاد شده افزایش آمارهای کرونا توقف‌ناپذیر است. شاخص ابتلا به کرونا به ازای هر 100 هزار نفر در عرض چند هفته 5 برابر شده است. ما در شرایط اضطراری قرار گرفته‌ایم. حالا به همه اقدامات مشترک دولتی و ابزارهایی مانند واکسیناسیون، تست‌گیری و محدودیت در ارتباطات نیاز است». ایتالیا یکی از مقاصد خارجی اصلی برای بستری کردن بیماران کرونایی آلمان به نظر می‌رسد. از طرف دیگر سازمان جهانی بهداشت هم اخیرا اروپا را کانون همه‌گیری کرونا نامیده و هشدار داده در صورت عدم اتخاذ اقدامات سریع تا ژانویه 500 هزار نفر دیگر در این منطقه بر اثر ابتلا به کرونا خواهند مرد. پیش از این اتریش نخستین کشوری بود که قرنطینه برای افراد غیرواکسینه را اعمال کرد. «الکساندر شالنبرگ» صدراعظم اتریش یکشنبه هفته پیش اعلام کرد از روز دوشنبه میلیون‌ها نفر را که به طور کامل علیه ویروس کرونا واکسینه نشده‌اند، در قرنطینه قرار می‌دهد تا با افزایش بی‌سابقه شیوع کرونا در این کشور مقابله کند. 

Page Generated in 0/0066 sec