printlogo


کد خبر: 240499تاریخ: 1400/8/29 00:00
تساوی تیم‌های مدعی در هفته‌ای که سرانجام پای هواداران به ورزشگاه آزادی باز شد
زور بردن نداشتند

ویروس فیفا باعث زمینگیر شدن تیم‌های مدعی قهرمانی شد. هفته پنجم لیگ برتر فوتبال طی ۲ روز پنجشنبه و جمعه برگزار شد و همه تیم‌های مدعی قهرمانی بدون استثنا امتیاز از دست دادند. گل‌گهر روز پنجشنبه برابر نفت آبادان به تساوی بدون گل دست یافت. پرسپولیس مقابل مس رفسنجان یک - یک کرد، سپاهان بدون گل مقابل تراکتور کارش به پایان رسید و در نهایت تقابل استقلال و نساجی در ورزشگاه آزادی که برای نخستین‌بار بعد از پاندمی ویروس کرونا با حضور محدود 5 هزار تماشاگر برگزار شد، با تساوی بدون گل تمام شد. به این ترتیب ویروس فیفا که اصطلاحا به بازی‌های لیگ بعد بازی‌های ملی اطلاق می‌شود، موجب شد تیم آلومینیوم اراک در پایان هفته پنجم لیگ، ناباورانه صدرنشین فوتبال ایران شود. 
 
* زور پرسپولیس به مس هم نرسید
پرسپولیس در هفته پنجم مسابقات لیگ برتر فوتبال برابر تیم مس رفسنجان با نتیجه تساوی متوقف شد تا سومین بازی متوالی بدون پیروزی را تجربه کند. در روز دوم هفته پنجم مسابقات لیگ برتر فوتبال دیروز تیم پرسپولیس به مصاف مس رفسنجان رفت که این بازی با نتیجه تساوی یک - یک تمام شد. 
در این بازی عقیل کعبی (۶۶) برای مس و مهدی ترابی (۷۱ - پنالتی) برای پرسپولیس گلزنی کردند. به این ترتیب پرسپولیس ۸ امتیازی شد. پرسپولیس تاکنون صاحب ۲ برد شده و یک باخت و ۲ تساوی دارد. این سومین مسابقه‌ای بود که پرسپولیس در کسب ۳ امتیاز ناکام ماند. 
 
* تیرک دروازه؛ منجی پرسپولیس در نیمه نخست
مس این بازی را هجومی آغاز کرد و در دقیقه ۵ با ضربه سر فراز امامعلی تیرک افقی دروازه پرسپولیس را به لرزه درآورد.
۲ دقیقه بعد باز هم این تیم مس بود که با ضربه قیچی مهدی کیانی دروازه سرخپوشان را تهدید کرد که این ضربه به اوت رفت. پرسپولیس هم در این نیمه صاحب فرصت‌هایی برای گلزنی شد. شوت امید عالیشاه در دقیقه ۳۰ با اختلاف کم از کنار دروازه حریف به اوت رفت و همچنین ضربه عیسی آل‌کثیر توسط داوود نوشی‌صوفیانی، دروازه‌بان مس مهار شد. 
 
* نیمه دوم؛ گل زیبای مس و پنالتی پرسپولیس
در نیمه دوم باز هم این تیم مس بود که فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس آورد و همانند نیمه نخست فراز امامعلی نخستین موقعیت را خلق کرد. شوت امامعلی در دقیقه ۴۹ توسط رادوشوویچ دفع شد و یک دقیقه بعد ضربه سر سیدمهدی حسینی، بازیکن مس به تیرک دروازه پرسپولیس برخورد کرد. مس در نهایت روی یک ضربه کاشته در دقیقه ۶۶ توسط عقیل کعبی به زیبایی دروازه پرسپولیس را باز کرد. شادی مسی‌ها اما دوام زیادی نداشت و دقایقی بعد حسن اکرمی، داور بازی تکل دروازه‌بان مس روی عیسی آل‌کثیر، مهاجم پرسپولیس در محوطه جریمه مس را پنالتی اعلام کرد که مهدی ترابی در دقیقه ۷۱ این پنالتی را به گل تبدیل کرد. تلاش ۲ تیم در ادامه برای به ثمر رساندن گل برتری نتیجه‌ای نداشت تا مسابقه با تساوی یک - یک به پایان برسد. 
 
* اتفاقی بیگانه با یحیی؛ ۳ بازی ۲ امتیاز
سرمربی پرسپولیس طی سومین بازی پیاپی نیز از دستیابی به برد برای تیمش ناکام ماند. بعد از شکست برابر آلومینیوم اراک، این تیم برابر ۲ حریف بعدی خود به تساوی رضایت داده تا همچنان دور از برد و دستیابی به ۳ امتیاز قرار داشته باشد. سرخپوشان که بعد از ۵ قهرمانی پیاپی، فصل را به امید تکرار موفقیتی دیگر استارت‌ زده بودند، بعد از ۲ برد پیاپی در هفته‌های ابتدایی لیگ در نهایت مقابل ۳ حریف بعدی ناکام مانده‌اند تا روزهای دور از برد این تیم به ۳ هفته در لیگ برسد. پرسپولیس که فصل گذشته را تنها با یک شکست به پایان رسانده بود، در این فصل با رسیدن به 8 امتیاز طی 5 بازی از میانگین خود در فصول گذشته فاصله زیادی پیدا کرده و باید دید یحیی گل‌محمدی قادر خواهد بود این تیم را از این شرایط دور کند و برابر نفت آبادان علیرضا منصوریان در هفته آینده به این ناکامی پایان دهد یا خیر. 
 
* نساجی استقلال را متوقف کرد
اما بازی پایانی هفته بین ۲ تیم استقلال و نساجی در ورزشگاه آزادی برگزار شد. حضور 5 هزار تماشاگر بعد از مدت‌ها مهم‌ترین رخداد حاشیه‌ای این دیدار بود. مصافی که ۲ تیم موقعیت‌های فراوانی را به دست آوردند اما بی‌دقتی مهاجمان و درخشش گلرهای ۲ تیم مانع به ثمر رسیدن گل شد. 

Page Generated in 0/0068 sec