printlogo


کد خبر: 240502تاریخ: 1400/8/29 00:00
اخبار

اسکوچیچ: طارمی بهترین بازیکن پورتو است
سرمربی تیم‌ ملی فوتبال ایران با بیان اینکه شناختش از ذهنیت بازیکنان ایران کارش را در این تیم ساده‌تر کرده است، گفت: مهدی طارمی بهترین بازیکن تیم پورتو است. دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات تیم‌ ملی فوتبال ایران در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با sport.hrt به بیان دیدگاه‌هایش درباره تیم‌ ملی ایران و ملی‌پوشان پرداخت. این مصاحبه تصویری و به زبان کروات است که فقط بخش کوچکی از آن به صورت متن روی این سایت قرار گرفته است. اسکوچیچ که با پیروزی برابر سوریه و لبنان گام بلندی برای صعود به جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌ ملی ایران برداشت، درباره عامل موفقیتش در تیمی که با ویلموتس شرایط خوبی نداشت، گفت: شاید مزیت من این بود که تیم را می‌شناختم؛ ذهنیت بازیکنان ایرانی را می‌شناختم. شرایط کامل برای من روشن بود و این مساله مطمئنا کار را آسان‌تر کرد. اسکوچیچ که پس از تومیسلاو ایویچ، میروسلاو بلاژویچ، استانکو پوکلپوویچ و برانکو ایوانکوویچ پنجمین سرمربی کروات روی نیمکت ایران است، رکورد ۱۳ بازی، ۱۲ برد و یک تساوی را کسب کرده است. وی در این باره گفت: ایرانی‌ها عاشق فوتبال کرواسی هستند، آنها کروات‌ها و روش کار ما را دوست دارند. فکر می‌کنم ایرانی‌ها این را در ما تشخیص دادند که ما حرفه‌ای هستیم و اینکه کشور کوچکی می‌تواند چنین ارزش‌های ورزشی ایجاد کند. وی درباره صعود تیم‌ ملی ایران به رده ۲۲ جهان و انتخابش به عنوان یکی از مربیان برتر سال ۲۰۲۲ جهان از سوی فدراسیون بین‌المللی آمار اظهار کرد: این فقط نتیجه کار ما است. اینجا مربیان‌مان، دستیاران ملادن زگانیر و ماریا توت را هم داریم که مطمئنا به من کمک خواهند کرد. ما واقعا تیم خوبی داریم. اسکوچیچ همچنین درباره لژیونرهای فوتبال ایران تاکید کرد: سردار آزمون در تیم زنیت روسیه بازی می‌کند، او ۳ سال است بهترین گلزن روسیه است. طارمی را داریم که بهترین بازیکن پورتو است. جهانبخش را داریم که در فاینورد بازی می‌کند. تیم‌ ملی کاملا متعادل و قوی است. مطمئنا در کنار ژاپن، استرالیا و کره‌جنوبی تیم‌ ملی شایسته صعود به جام‌جهانی است. 
***
کشته شدن فوتبالیست 17 ساله توسط پلیس
فوتبالیست 17 ساله آرژانتینی با شلیک گلوله پلیس کشته شد. به گزارش فارس، فوتبال آرژانتین به دلیل کشته شدن «لوکاس گونزالس» توسط نیروهای پلیس در عزا فرو رفت. سایت ESPN نوشت بازیکن 17 ساله فوتبال که در تیم جوانان «باراکاس سنترال» توپ می‌زد، در شهر بوئنوس‌آیرس با شلیک گلوله پلیس کشته شد. این اتفاق در حالی رخ داد که لوکاس در ماشین به همراه 3 بازیکن هم‌سن و سال خودش در حال بازگشت از تمرین بود. 
3 مامور پلیس پس از این اتفاق تعلیق شده‌اند و تحقیقات برای بررسی علت کشته شدن لوکاس آغاز شده است. به گفته خانواده گونزالس، پلیس که لباس غیرنظامی پوشیده بود، لوکاس و دوستانش را پس از توقف در مقابل یک مغازه دستگیر کرد. پلیس مدعی شد این نوجوانان عمل مشکوک انجام دادند و از دست پلیس فرار کردند و طی فرار حداقل یک گلوله به سر لوکاس گونزالس اصابت کرد. او همان موقع به بیمارستان برده شد ولی پس از گذشت یک روز درگذشت. مارسلو دی‌الساندرو، فرمانده پلیس شهر بوئنوس‌آیرس در کنفرانس خبری اعلام کرد این پرونده در حال بررسی است و اگر پلیس خارج از قانون عملی انجام داده باشد، برای مجازات کوتاهی نخواهد شد. 
***
ورود یک آزادکار جوان به جمع مدعیان وزن ۹۷ کیلوگرم
یکی از اتفاقات مهم رقابت‌های قهرمانی امیدهای جهان برای تیم کشتی آزاد ایران، درخشش برخی چهره‌های جوان از جمله ملی‌پوش طلایی وزن ۹۷ کیلوگرم بود. 
چندی پیش رقابت‌های قهرمانی کشتی امیدهای جهان به میزبانی صربستان برگزار شد که تیم کشتی آزاد زیر ۲۳ کشورمان با کسب یک مدال طلا، ۲ نقره و ۵ مدال برنز عنوان نایب‌قهرمانی را از آن خود کرد. تک‌ مدال طلای تیم ایران در این مسابقات را امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم کسب کرد که نشان داد یکی از مدعیان تازه‌وارد این وزن در رده بزرگسالان خواهد بود و همچنان می‌تواند در این وزن برای کشتی ایران افتخار کسب کند. او در رقابت‌های قهرمانی امیدهای جهان ابتدا «واسیل پولیوچنکا» از بلاروس را با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب کرد و سپس «زوریکو اورتاشویلی» از گرجستان را با نتیجه ۵ بر ۳ شکست داد. او در ادامه موفق شد با نتیجه ۹ بر صفر «جاناتان آیلو» از آمریکا را از پیش رو بردارد و به فینال برسد که در این دیدار هم «رادو لیفتر» از مولداوی را با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت. امیرعلی آذرپیرا با کسب مدال طلای امیدهای جهان توانست به جمع مدعیان وزن ۹۷ کیلوگرم بزرگسالان ملحق شود؛ وزنی که کشتی‌گیرانی همچون علیرضا کریمی، علی شعبانی، محمدحسین محمدیان و مجتبی گلیج در آن حضور دارند و رسیدن به دوبنده تیم‌ ملی در این وزن کار دشواری است. 

Page Generated in 0/0123 sec