printlogo


کد خبر: 240509تاریخ: 1400/8/29 00:00
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های تزریق‌‌شده در کشور به ۱۰۱ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۱۱۸ دوز رسید
کرونا جان ۱۰۰ نفر دیگر از هموطنان را گرفت

آمار جان‌باختگان ناشی از بیماری «کووید-19» پس از مدت‌ها به 100 نفر در یک شبانه‌روز رسید. وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد: در شبانه‌روز گذشته متاسفانه ۱۰۰ بیمار مبتلا به «کووید-19» در کشور جان خود را از دست دادند. بر این اساس از ظهر سه‌شنبه تا ظهر چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۷۸۴ بیمار جدید مبتلا به «کووید-19» در کشور شناسایی و ۸۹۳ نفر از آنها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به ۶ میلیون و ۶۹ هزار و ۵۵۹ نفر رسید. متاسفانه در طول این مدت ۱۰۰ بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲۸ هزار و ۷۳۴ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۵ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۳۷۸ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳ هزار و ۴۳۱ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. از سویی تاکنون ۳۷ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۶۶۳ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. همچنین در حال حاضر ۲۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۲ شهر در وضعیت زرد و ۱۱۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. 
 
* ۴۴ میلیون و ۵۱ هزار نفر ۲ دوز واکسن کرونا ‌زده‌اند
بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۴۴ میلیون و ۵۱ هزار نفر در کشور ۲ دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند. مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۵۶ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۱۷۹ نفر دوز اول، ۴۴ میلیون و ۵۱ هزار و ۷۴۳ نفر دوز دوم و ۷۰۵ هزار و ۱۹۶ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق‌‌شده در کشور نیز به ۱۰۱ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۱۱۸ دوز رسیده است. همچنین در یک شبانه‌روز ۳۹۱ هزار و ۸۸۸ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شد. 
 
* اجرای طرح قرنطینه هوشمند در تهران
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از آمادگی برای اجرای «طرح قرنطینه هوشمند» در استان تهران خبر داد. علیرضا زالی با اشاره به اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند گفت: استفاده از ظرفیت قرنطینه هوشمند مبتنی بر برخورداری افراد از واکسیناسیون است به این مفهوم که دریافت خدمات مدنی، اجتماعی، بازرگانی و مراودات درون‌شهری منوط به انجام واکسیناسیون است و افراد با ارائه کارت واکسن خود می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند. 
وی با اشاره به اینکه برنامه قرنطینه هوشمند هم‌اکنون در ۳ استان کشور به صورت پایلوت و آزمایشی در حال اجراست، یادآور شد: با توجه به جمعیت مطلوب واکسینه‌شده در تهران می‌توانیم طرح محدودیت‌های هوشمند را در اسرع وقت و به صورت کامل با توجه به پروتکل‌های اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا در تهران نیز اجرایی و نهادینه‌سازی کنیم. 

Page Generated in 0/0068 sec