printlogo


کد خبر: 240510تاریخ: 1400/8/29 00:00
اخبار

تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا در تهران
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا در تهران خبر داد. سردار محمدحسین حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تشدید برخورد با خودروهای آلاینده، دودزا و دارای نقص فنی گفت:‌ خودروهای دارای نقص فنی و آلاینده هم هوا را آلوده می‌کنند و هم باعث بروز حوادث رانندگی می‌شوند. وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۱۳۸ هزار خودروی دارای عیب و نقص فنی و آلاینده جریمه شده‌اند، گفت:‌ از این تعداد ۱۷۵۰ دستگاه خودرو نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شده‌اند. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه این طرح در تمام سطح شهر تهران اجرا می‌شود، اظهار کرد:‌ در اجرای این طرح هم دوربین‌ها و هم ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی حضور داشته و با خودروهای فاقد معاینه فنی و نیز خودروهایی که دارای معاینه فنی بوده اما آلاینده بوده یا دارای نقص فنی باشند، برخورد خواهند کرد. وی درباره معاینه فنی موتوسیکلت‌ها نیز گفت:‌ طرح برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی عمدتا بر خودروهای سنگین و سبک نظارت داشته و سیستم نظارت بر معاینه فنی موتوسیکلت‌ها کارایی ضعیفی دارد. 
***
باران در راه است
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراکنده و وزش باد در برخی نقاط کشور خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شنبه ۲۹ آبان‌ در ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال‌و‌بختیاری، کهگیلویه‌و‌بویراحمد، بوشهر، غرب فارس و جنوب اصفهان رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد. همچنین یکشنبه ‌۳۰ آبان‌ با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در استان‌های واقع در جنوب غرب، غرب، شمال فارس، شمال بوشهر و غرب اصفهان بارشی پیش‌بینی می‌شود. ضیاییان ادامه ‌داد: دوشنبه اول آذر گستره فعالیت سامانه مناطق شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران را نیز در بر خواهد گرفت و در مناطقی از شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد. وی اضافه‌ کرد: دوشنبه، بارش ضمن تقویت در جنوب غرب و غرب کشور نیمه غربی کشور را فراگرفته و به دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و غرب سواحل دریای خزر نیز کشیده خواهد شد. همچنین در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به صورت برف و در استان‌های جنوبی همراه با رعدوبرق خواهد بود. ضیاییان افزود: سه‌شنبه دوم آذر در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد و این سامانه بتدریج از مرزهای شرقی خارج خواهد شد. 
***
توزیع اقلام امدادی و زیستی میان زلزله‌زدگان هرمزگان
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به توزیع ۵۶۲۹ دستگاه چادر امدادی در میان زلزله‌زدگان هرمزگانی، ارزش اقلام امدادی و زیستی توزیع‌شده را تاکنون ۲۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان اعلام کرد. دکتر کریم همتی گفت: در مجموع ۱۳۷ روستا از طریق خانه‌های هلال و دهیاران و همچنین حضور تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر در مناطق زلزله‌زده ارزیابی شدند و از ساعات پایانی شب وقوع زلزله در ۲۳ آبان‌ماه، اردوگاه امدادی هلال‌احمر برپا و یکهزار نفر در ورزشگاه خلیج‌فارس شهر بندرعباس اسکان اضطراری داده شدند. همچنین از صبح روز ۲۴ آبان، توزیع بسته‌های غذایی میان زلزله‌زدگان آغاز و تاکنون در تمام مناطق متاثر از زمین‌‌لرزه، اقلام زیستی، امدادی و بهداشتی توزیع شده است. رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: تا صبح روز ۲۸ آبان‌ماه، ۵۶۲۹ دستگاه چادر، ۷۹۴ تخته موکت، ۳۱۴۷ تخته پتو، ۳۷۱ شعله والور و ۶۰۸ بسته غذایی در میان زلزله‌زدگان توزیع شده که ارزش مجموع اقلام توزیع شده تاکنون ۲۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان بوده است. وی همچنین از به‌کارگیری ۵۳۸ نفر روز نیروی عملیاتی و ۲۳۲ خودروی عملیاتی روز برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان و به‌کارگیری ۲ فروند بالگرد امدادی هلال‌احمر با ۶ سورتی پرواز (۳ ساعت و ۴۵ دقیقه) برای حمل ۲۵۰۰ کیلوگرم اقلام و محموله‌های امدادی خبر داد. 
***
ورود شورا و شهرداری به موضوع زباله‌گردی
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در حوزه مقابله با زباله‌گردی دست به اقدام اجرایی خواهیم زد تا این موضوع تنها در حد حرف نباشد، از ورود شورا و شهرداری به موضوع زباله‌گردها خبر داد. مهدی چمران در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح روند مقابله مدیریت شهری با پدیده زباله‌گردها گفت: شورا و شهرداری به موضوع زباله‌گردها ورود کرده است اما باید این موضوع کمی پیش برود و اقدام درست و مؤثری صورت بگیرد تا درباره آن اطلاع‌رسانی انجام شود. قطعا این معضل هم در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی مطرح می‌شود اما به صورت خاص خود شورا هم به این بحث ورود داشته است. وی افزود: امیدواریم بتوانیم برای موضوع زباله‌گردها به نتایج موثر و عملیاتی برسیم که تنها در حد حرف نباشد. رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره نتایج تشکیل قرارگاه اجتماعی و اقدامات اجرایی این قرارگاه گفت: روند کار قرارگاه اجتماعی را استانداری تهران دنبال می‌کند و ما هم در کنار سایر دستگاه‌های عضو با استانداری تهران همکاری می‌کنیم. وی ادامه داد: البته در این قرارگاه کل مسائل اجتماعی مطرح و مورد بحث و بررسی و در نهایت تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد اما بحث زباله‌گردها هر چند که مربوط به شهرداری است ولی همه ابعاد آن مربوط به شهرداری نیست و سایر دستگاه‌ها نیز در قبال آن وظایفی برعهده دارند. 

Page Generated in 0/0072 sec