printlogo


کد خبر: 240519تاریخ: 1400/8/29 00:00
خدمتکار شخصی بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر شد
از این هم نزد‌یک‌تر؟

گروه سیاسی: انتشار خبر دستگیری خدمتکار منزل بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به جرم همکاری اطلاعاتی با ایران و نصب نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای جاسوسی در خانه گانتس، موجی از بهت و حیرت را در فلسطین اشغالی در پی داشته است و رسانه‌های اسرائیلی این اتفاق را به عنوان یک «داستان غیرعادی» توصیف کرده‌‌اند. به گزارش «وطن‌امروز»، دادستانی اسرائیل روز پنجشنبه ۲۷ آبان علیه یک مرد اسرائیلی آشنا و نزدیک به خانواده بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل، به اتهام «جاسوسی برای ایران» کیفرخواست به دادگاه ارائه کرد. بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، عومری گورن 37 ساله مدت زیادی در خانه شخصی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، سرپرست کارگران امور نظافت و خانه‌داری خانواده گانتس بوده است. در کیفرخواست تنظیم شده گورن متهم است با گروه هکرهای موسوم به «Black Shadow» (سایه سیاه) که رژیم صهیونیستی آنها را مرتبط با نهادهای امنیتی و اطلاعاتی ایران می‌داند، ارتباط برقرار کرده است. به ادعای دادستانی رژیم صهیونیستی، گورن به هکرهای سایه سیاه «پیشنهاد» کرده با استفاده از دسترسی آزادانه به خانه بنی گانتس، در کامپیوتر شخصی وزیر جنگ، جاسوس‌افزار کارگذاری کنند. به گزارش رسانه‌های سرزمین‌های اشغالی، پس از آنکه گزارش‌های مربوط به حملات سایبری «سایه سیاه» به نهادهای اسرائیلی منتشر شد، عومری گورن با این گروه ارتباط برقرار کرد و پیشنهاد بارگذاری کرم جاسوسی رایانه‌ای در کامپیوتر بنی گانتس را ارائه کرد. همچنین در کیفرخواست آمده عومری گورن با گروه «سایه سیاه» در ارتباط بوده اما او زیر نام این گروه، در واقع به جاسوسی برای ایران متهم است. دادستانی رژیم صهیونیستی ذکر کرده متهم برای آنکه بتواند ثابت کند واقعا از حق رفت و آمد در خانه بنی گانتس برخوردار است، چند عکس از وسایل و نقاط خانه گانتس گرفته و آنها را از طریق تلگرام برای «نماینده گروه «سایه سیاه»» فرستاده است. بر این اساس، میز کار، کامپیوترها، تلفن‌ها، تبلت، صندوقی از وسایل نظامی وزیر که نامش روی آن حک شده، هدایایی که در زمان ریاست ستاد ارتش گرفته، عکس صندوق مشخصات آی‌پی خانه و قبض‌های پرداخت عوارض خانه در میان تصاویر ارسالی برای «نماینده هکرها» بوده است. بازتاب گسترده این ماجرا در سرزمین‌های اشغالی نگرانی مضاعف مقامات امنیتی و نظامی اسرائیلی را به دنبال داشته و باعث اعتراف‌های زیادی از سوی آنها شده است تا جایی که ماجرای جاسوسی در خانه گانتس را یک شکست آشکار برای سازمان‌های امنیتی این رژیم همچون شاباک (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل) دانستند. برخی رسانه‌های چاپ سرزمین‌های اشغالی هم این اتفاق را فروپاشی سیستم‌های امنیتی اسرائیل ارزیابی کردند. در این راستا یک مسؤول ارشد شاباک اذعان کرد: «در تامین امنیت خانه وزیر جنگ شکست خوردیم. نباید به چنین شخصی اجازه کار در آنجا داده می‌شد».همچنین «ایتای بلومنتال» خبرنگار اسرائیلی گزارش داد درباره وجود جاسوس در خانه وزیر جنگ، سرویس امنیتی اسرائیل شکست را می‌پذیرد و قرار شده رویه‌های خود را به‌روز کند. کارمندان نزدیک به شخصیت‌های امنیتی دوباره مورد بازرسی قرار خواهند گرفت. 
 
* 3 هفته توفانی
«وطن‌امروز» دوشنبه هفته گذشته طی گزارشی با عنوان «اسرائیل لخت است» درباره ابعاد حملات اخیر سایبری علیه رژیم صهیونیستی نوشت: گروه هکری «عصای موسی» (Moses Staff) از 3 هفته پیش بی‌سابقه‌ترین حملات سایبری را به شبکه داده‌های محرمانه و حساس نظامی و امنیتی اسرائیل آغاز کرده است. این گروه در جدیدترین اقدام خود فایل امنیتی و راهبردی نقشه سه‌بعدی زیرساختی رژیم صهیونیستی را هک و در فضای شبکه تاریک (دارک وب) به شکل عمومی منتشر کرده است. این نقشه سه‌بعدی امنیتی، مختصات دقیق تمام اماکن، سازه‌ها، تاسیسات و پایگاه‌های اسرائیلی در فلسطین اشغالی را با دقت 5 سانتیمتر برملا می‌کند. در انتهای فیلم مزبور به شکلی طعنه‌‌آمیز، تصاویر رصد مراکز حساس نظامی اسرائیل با دقت بسیار بالا آن هم از زاویه نگاه پیشرفته‌ترین ماهواره‌های نظامی- جاسوسی این رژیم به نام اوفک (به معنای افق) را منتشر کرده است. در این فیلم تصاویر بسیار دقیق از ساختمان سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در منطقه آفکا در شمال تل‌آویو به چشم می‌خورد. در بخش دیگر گزارش «وطن‌امروز» آمده بود: گروه عصای موسی اقدام به انتشار عکس‌ها و اسنادی کردند که حکایت از سیطره اطلاعاتی‌شان بر «بنی‌ گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی داشت. این گروه در پیامی تهدیدآمیز ذیل یک عکس شخصی گانتس نوشته بود: «ما از تمام تصمیمات تو باخبریم و سرانجام جایی را هدف قرار می‌دهیم که انتظارش را نداری، همان‌طور که پیش‌تر شرکت‌های خصوصی اسرائیل مورد حمله سایبری قرار گرفت و اطلاعات صدها کاربر آن منتشر شد». همزمان با این حملات و ضعف عملکرد و دفاع سایبری این رژیم، روزنامه جروزالم پست از حملات یک گروه هکری دیگر موسوم به «سایه سیاه» خبر داد که سرورهای شرکت اینترنتی اسرائیلی «سایبرسرو» را هک و بلافاصله آنها را خاموش و تهدید به درز اطلاعات کرده است. چند روز بعد ژنرال کوخاوی در یک مصاحبه تلویزیونی در کمال ناباوری اعتراف کرد این رژیم از مواجهه با حملات سایبری اینچنینی عاجز است. در حالی که «یورام هاکوهین» رئیس جمعیت اینترنت رژیم صهیونیستی به نوبه خود این حملات را یکی از خطرناک‌ترین حملات علیه اسرائیل دانسته است اما «ایمن الرفاتی» کارشناس سایبری عرب بر این باور است اسرائیلی‌ها همچنان درباره سطح و گستردگی حملات سایبری و ماهیت آن پنهانکاری می‌کنند تا خود را ضعیف نشان ندهند. 
 
* این آخرین  مورد خواهد بود؟
به نظر می‌رسد مورد عومری گورن نخستین و آخرین مورد از این دست اتفاق‌ها نخواهد بود. 2 سال قبل هم گونن سگو، وزیر پیشین انرژی و زیرساخت‌های اسرائیل به دلیل جاسوسی برای ایران به ۱۱ سال زندان محکوم شد. سگو در سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۶در دولت اسرائیل حضور داشت. شین بت، سازمان امنیت داخلی اسرائیل، وی را ماه مه سال ۲۰۱۸ به اتهام جاسوسی برای ایران و انتقال اطلاعات به کشور متخاصم بازداشت کرد. بر اساس کیفرخواست گونن سگو، او از سال ۲۰۱۲ و در زمان اقامت در نیجریه اطلاعات مکان‌های استقرار سازمان‌های امنیتی اسرائیل و همچنین نام مسؤولان این نهادها را به ایران ارائه کرده است. با وجود اینکه دادگاه سگو در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۸ به‌ صورت علنی برگزار شد اما نزدیک به ۵۰ بند از کیفرخواست به دلیل «ملاحظات امنیتی» سانسور شده و در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفت. یکی از این موارد، چگونگی به دست آوردن اطلاعات توسط گونن سگو و ماموریت‌هایی است که از سوی رابط اطلاعاتی ایران به وی داده شده بود. 

Page Generated in 0/0076 sec