printlogo


کد خبر: 240521تاریخ: 1400/8/29 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام مجتهد شبستری
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت عالم مجاهد حجت‌الاسلام و‌المسلمین حاج‌شیخ محسن مجتهد‌شبستری را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
درگذشت عالم مجاهد جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج‌شیخ محسن مجتهدشبستری رحمت‌الله علیه را به خاندان گرامی و فرزندان ارجمند و همه ارادتمندان ایشان در تهران و آذربایجان تسلیت عرض می‌کنم. این عالم بزرگوار از جمله موفق‌ترین روحانیون فعال در خدمات اجتماعی و هدایت عمومی و اداره‌ حوزه‌های علمیه در تهران و تبریز بودند. تلاش‌ها و زحمات ایشان در دوران طولانی امامت جمعه‌ تبریز فراموش‌‌نشدنی است و آثار ماندگار آن مرحوم در حوزه‌ علمیه‌ تهران و غیره موجب جلب رحمت الهی به ایشان است؛ ان‌شاءالله. از خداوند متعال مغفرت و علو درجات این عالم بزرگوار را مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
27 آبان ۱۴۰۰
***
تفکر بسیجی را در قوه ‌قضائیه می‌توانید مشاهده کنید
امام جمعه این هفته تهران گفت: از مذاکره‌کنندگان می‌خواهیم ذره‌ای در برابر زیاده‌خواهی آمریکا کوتاه نیایند و به بهانه‌های کودکانه آژانس توجه نکنند و با قدرت مذاکره کنند و حق ملت ایران در رفع یکپارچه تحریم‌ها را به دست آورند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، امام جمعه این هفته تهران طی سخنانی با بیان اینکه تفکر بسیجی وقتی در عرصه مدیریت ورود می‌کند شعار «ما می‌توانیم» تحقق می‌یابد، اظهار داشت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که همواره تفکر بسیجی خودشان را به اثبات رسانده‌اند، باید همین تفکر را در ادامه مذاکرات هسته‌ای حفظ کنند و در برابر ظرفیت خواسته‌های نابه‌جای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها کوتاه نیایند و به بهانه‌های کودکانه آژانس هسته‌ای هم توجهی نکنند و با صلابت و قدرت مذاکره را تا استیفای حق ملت ایران برای رفع تمام تحریم‌ها ادامه دهند. 
وی ادامه داد: شما تفکر بسیجی را در قوه‌ قضائیه می‌توانید مشاهده کنید. رئیس قوه‌ قضائیه با ساختار و آرایش قوی وارد این عرصه شده است تا با تفکر بسیجی با فساد مبارزه کند. از این رو تدبیر علوی را در دولت و شمشیر علوی را در قوه‌ قضائیه می‌توان مشاهده کرد. همچنین مجلس انقلابی با طراوت و نشاط به میدان آمده است و کارهایی انجام داده که قابل تقدیر است؛ از تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تا تصویب طرح جهش تولید مسکن و طرح جوانی جمعیت و همچنین پیگیری موارد فساد که قابل تحسین است. 
لازم به ذکر است نماز جمعه تهران از هفته آینده در مصلای امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد. 
***
هدف مشارکت ایران در مذاکرات هسته‌ای لغو تحریم‌هاست
وزیر امور خارجه هدف مشارکت فعال ایران در مذاکرات آینده هسته‌ای را لغو تحریم‌های غیرقانونی اعمال شده علیه ایران دانست. «زبیگنیو رائو» وزیر خارجه لهستان و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان روز پنجشنبه در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره وضعیت روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. 
امیرعبداللهیان با اشاره به وضعیت بحران انسانی در یمن و پشتیبانی ایران از برقراری صلح بیان کرد: بحران یمن راه‌‌حل نظامی ندارد و محاصره انسانی یمن باید برداشته شود و جنگ خاتمه یابد. 
وی با خوب توصیف کردن برخی حوزه‌های همکاری بویژه فرهنگی و علمی و دیپلماسی پارلمانی، به ناکافی بودن سطح روابط بازرگانی و اقتصادی ۲ کشور اشاره کرد و بر همکاری هر چه بیشتر بخش خصوصی ۲ کشور تاکید کرد. 
وزیر امور خارجه هدف مشارکت فعال ایران در مذاکرات آینده هسته‌ای را لغو تحریم‌های غیرقانونی اعمال شده علیه ایران دانست و تصریح کرد: تمام طرف‌ها به این درک مشترک رسیده‌اند که آمریکا مقصر اصلی و مسؤول وضعیت فعلی است. 
***
رابرت مالی:
با کشورهای عرب درباره ایران رایزنی کردم
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تصریح کرد با مقام‌های ارشد کشورهای عربی و اروپایی درباره ۲ راهی که ایران پیش رو دارد رایزنی کرده است. رابرت مالی در پیامی در توئیتر نوشت: «با مدیران سیاسی ۳ کشور اروپایی و مقام‌های ارشد مصر، اردن و اعضای‌GCC  (شورای همکاری خلیج‌فارس) برای رایزنی درباره ۲ مسیر پیش‌روی ایران صحبت کردم؛ ادامه تنش‌زایی هسته‌ای و بحران یا بازگشت دوجانبه به برجام و ایجاد فرصت‌ برای ارتباطات منطقه‌ای، اقتصادی و دیپلماتیک. فرصت برای انتخاب کوتاه است».

Page Generated in 0/0059 sec