printlogo


کد خبر: 240522تاریخ: 1400/8/29 00:00
رئیس‌جمهور با اشاره به لزوم اقناع افکار عمومی در جریان تصمیمات اقتصادی دولت:
مردم را در تصمیمات سهیم می‌کنیم، نه غافلگیر
زنجان؛ مقصد دهمین سفر استانی رئیسی

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور در دهمین سفر استانی خود روز پنجشنبه راهی استان زنجان شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در نخستین بخش از برنامه‌های سفر به استان زنجان از کارخانه در حال احداث سرجین‌بافت زنجان بازدید کرد و اظهار داشت: مشکلات این کارخانه ناشی از مسائل مختلفی بوده و در زمان کوتاهی باید این مشکلات حل شود. رئیس‌جمهور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار زنجان را موظف کرد ظرف مدت یک ماه مشکلات بر سر راه‌اندازی این کارخانه را پیگیری و مرتفع کنند. 
رئیس‌جمهور در ادامه از سایت دپوی کیک روی زنجان بازدید کرد و ضمن اشاره به اقدامات و پیگیری‌هایی که در زمان ریاست خود بر قوه‌ قضائیه برای حل مشکل دپوی کیک روی انجام داده بود، گفت: منافع این پسماندها برای مردم است و به موجب حکم قانون به مردم زنجان واگذار شده است. کارخانه روغن نباتی جهان مقصد بازدید بعدی رئیس‌جمهور بود. رئیسی در حاشیه بازدید از این کارخانه گفت: خط تولید این کارخانه تقریبا تعطیل است و کند کار می‌کند و فقط ظاهرا سرپا نگه داشته شده است. وی افزود: من بخوبی کارخانه روغن نباتی جهان را می‌شناسم. قبلا وقتی به این کارخانه آمده بودم به استاندار [وقت] گفتم این کارخانه را راه بیندازید و در مدت کوتاهی راه‌اندازی شد. رئیسی با اشاره به شباهت مشکلات این کارخانه با مجموعه کیوان در همدان گفت: کارگران با لباس‌های کارگری معطل ایستاده‌اند و آماده کار هستند، خط تولید هم آماده است اما اقدام نمی‌کنند. رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما اجازه نمی‌دهیم تولید در این کشور دچار وقفه شود، باید کارخانه روغن نباتی جهان با تمام ظرفیت کار کند. رئیسی با اشاره به اینکه کسی که کارخانه روغن نباتی جهان را در اختیار دارد، تعدادی دیگر از این کارخانه‌ها را هم در کشور در اختیار گرفته است، خطاب به مدیر داخلی کارخانه خاطرنشان کرد: به کسی که این کارخانه را در اختیار دارد بگویید نمی‌تواند فقط به شکل اسمی و با ظاهرسازی کارخانه را اداره کند. 
رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت‌های کشور تصریح کرد:  از نظر حقوقی این واحد با مشکلات زیادی در واگذاری و ادامه فعالیت روبه‌رو است و این معطل ماندن قابل تعقیب و پیگیری است. 
 
* اگر اراده کنیم از مشکلات عبور خواهیم کرد
رئیس‌جمهور در دیدار با فرهیختگان استان زنجان با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران تصریح کرد: ما نباید تحریم را مانع جدی فرض کنیم. دشمنان نمی‌خواهند کشور ما رشد کند اما اتفاقا آنجایی که تحریم و تهدید داشتیم مانند صنایع دفاعی بیشتر رشد کردیم و معلوم می‌شود اگر بخواهیم می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم. رئیسی با تاکید بر لزوم حل مشکلات با روحیه انقلابی گفت: ما باید نظام اقتصادی کشور را اصلاح کنیم و این اصلاح حتما با نظر نخبگان و اقناع مردم است، دولت در این زمینه شوک اقتصادی وارد نخواهد کرد و در اجرای تصمیمات و جراحی‌های اقتصادی مردم را غافلگیر نمی‌کنیم. 
رئیسی همچنین در نشست شورای اداری استان با تشریح تفاوت‌هایی که برگزاری جلسات شورای اداری و سفرهای استانی در این دولت با گذشته پیدا کرده است، تصریح کرد: جلسات شورای اداری اینطور نبوده، حتی اگر رئیس‌جمهور در جلسه حضور پیدا می‌کرده با یک شکل و تشریفات خاصی این جلسات برگزار می‌شده است که ما این شکل تشریفات را به هم زدیم. مقدمات انجام هر سفر از چند هفته قبل با برگزاری جلسات متعدد با حضور مسؤولان استان و مسؤولان دولتی آغاز می‌شود. 
وی خاطرنشان کرد: ما این مدل و این روش را در ۴۰ سال گذشته نداشتیم که وزرا و مسؤولان مربوط ستادی بیایند در جلسه شورای اداری از کارهایی که می‌خواهند انجام دهند گزارش بدهند. چرا این کار را می‌کنند؟ برای اینکه این جمع حس لازم را پیدا کنند که این کار باید به دست توانای آنها انجام شود. رئیس‌جمهور در پایان سفر به استان زنجان در نشستی خبری با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات این استان را در سفر خود به عنوان رئیس قوه ‌قضائیه نیز پیگیری کرده است، گفت: مساله کیک‌ها و پسماند روی را با توجه به اینکه دغدغه مردم زنجان بود و در این زمینه مشکل داشتند، در سفر سال ۹۸ بررسی کردم که مقرر شد ۳ اقدام مهار کردن پسماندها، جایابی و تعیین تکلیف مالکیت این پسماندها انجام شود.

Page Generated in 0/0158 sec