printlogo


کد خبر: 240526تاریخ: 1400/8/29 00:00
هوای تهران در شرایط ناسالم

روز گذشته با وجود آنکه مراکز دولتی تعطیل بودند و میزان ترددهای شهری نسبت به دیگر روزهای هفته کمتر بود اما آمارها حکایت از افزایش میزان آلاینده‌های جوی در شهر تهران داشت.
 بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت، دیروز میانگین غلظت آلاینده‌های هوای تهران روی عدد ۱۲۳ قرار گرفت که بر این اساس کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد. در این شرایط افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. 
افزایش آمار آلاینده‌های جوی در حالی به ثبت رسید که شاخص‌ها روز پنجشنبه روی عدد ۱۱۲ قرار گرفت و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس، ناسالم بود. 
بر اساس پایش‌های صورت‌گرفته از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح دیروز جمعه (۲۸ آبان ۱۴۰۰) با توجه به سکون جو و انباشت آلاینده‌ها طی چندین ساعت، در بیشتر مناطق برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسید. 
حاکمیت پایداری جوی و عدم وزش باد مؤثر در طول روز ادامه داشت و باعث شد شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نشود. بر اساس پیش‌بینی‌‌های صورت‌گرفته، افزایش میزان آلاینده‌های جوی طبق پیش‌بینی‌‌های صورت‌گرفته توسط شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران صبح امروز شنبه (۲۹ آبان ۱۴۰۰) با افزایش ترافیک صبحگاهی در نخستین روز هفته و نیز عدم وزش باد مؤثر سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق را به همراه خواهد داشت. تداوم پایداری جوی طی روز، پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. گفتنی است با افزایش ترافیک شامگاهی تا ساعات پایانی شنبه، افزایش غلظت ذرات معلق و تجمع آلاینده‌ها ناشی از عدم وزش باد مؤثر و در نتیجه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس دور از انتظار نخواهد بود. 
بر اساس نظر کارشناسان، در چنین شرایطی افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. استفاده از وسایل نقلیه عمومی و عدم استفاده از خودروهای شخصی به صورت تک‌سرنشین می‌تواند تا حدود زیادی وضعیت آلودگی در سطح شهر تهران را کاهش دهد.

Page Generated in 0/0068 sec