printlogo


کد خبر: 240559تاریخ: 1400/8/30 00:00
دستور رئیس‌جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا
ممنوعیت تردد شبانه لغو شود

سرانجام پس از گذشت ماه‌ها از محدودیت تردد شبانه به منظور کاهش چرخش انتقال ویروس کرونا، رئیس‌جمهور دیروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: «با توجه به واکسیناسیون عمومی، ممنوعیت تردد شبانه در شهرها لغو شود». رئیس‌جمهور با قدردانی از همراهی و همکاری مردم با متولیان مقابله با کرونا اظهار داشت: اقدامات بزرگ و ارزشمندی در راستای واکسیناسیون عمومی و صیانت از جان و سلامت مردم انجام شده اما همچنان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضروری است و باید از هر گونه عادی‌انگاری و سستی در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پرهیز کرد. دکتر سیدابراهیم رئیسی در این جلسه با گرامیداشت هفته بسیج و تجلیل از روحیه بسیجی دست‌اندرکاران مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت: کادر بهداشت و درمان و همه دست‌اندرکاران با روحیه جهادی و بسیجی در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا مشغول ایثار و فداکاری هستند و با حفظ و تقویت این روحیه می‌توان بر مشکلات غلبه کرد. رئیس‌جمهور افزود: دغدغه و اولویت اصلی دولت، صیانت از جان مردم است و این مسیر را تا رسیدن به شرایط مطلوب با قوت ادامه خواهیم داد. رئیسی جدیت در کنترل رفت‌و‌آمد از طریق مرزهای کشور را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان وظیفه دارند با حساسیت و جدیت، تردد افراد از مرزها را کنترل کنند. رئیس‌جمهور با تأکید بر تداوم اعمال کنترل‌های هوشمند و تاثیر آن بر کنترل بیماری کرونا‌ گفت: به هر میزان که ابعاد و حجم کنترل‌های هوشمند افزایش می‌یابد، می‌توان محدودیت‌های غیر‌هوشمند را کاهش داد. رئیسی در ادامه همچنین تأکید کرد: با توجه به واکسیناسیون عمومی، ممنوعیت تردد شبانه در شهرها لغو شود. به دنبال اعلام رئیس‌جمهوری درباره لغو اجرای طرح منع تردد شبانه، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد اجرای این طرح به محض ابلاغ متوقف خواهد شد. در همین راستا سردار سید‌تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با ایسنا درباره اجرای طرح منع تردد شبانه گفت:‌ لغو اجرای طرح منع تردد شبانه به محض ابلاغ به پلیس لغو خواهد شد. ما در این طرح مجری مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بودیم و بدیهی است اگر توقف اجرای آن به پلیس ابلاغ شود، اجرای آن متوقف خواهد شد. 
 
* کرونا در یک قدمی پیک ششم
اگر چه میزان ابتلا و مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری «کووید‌-19» در کشور تا حدی کاهشی شده و تعداد شهرهای قرمز کرونایی نیز با شیبی ملایم در حال نزول است اما کارشناسان تاکید دارند چنانچه پروتکل‌های بهداشتی همچنان سفت و سخت رعایت نشود احتمال بروز پیک‌های جدید این بیماری وجود دارد. فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: اگر پوشش کافی واکسیناسیون انجام نشود و مردم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را نادیده بگیرند بی‌تردید پیک ششم کرونا را پیش رو خواهیم داشت. علیرضا زالی با اشاره به اقبال گسترده تهرانی‌ها نسبت به انجام واکسیناسیون علیه کرونا خاطرنشان کرد: طبیعتا پوشش حداکثری واکسیناسیون جمعیت هدف در برابر کرونا می‌تواند به کاهش و در ادامه قطع زنجیره «کووید-۱۹» کمک کند. وی کماکان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را برای مهار کرونا ضروری دانست و با اشاره به نقش تک‌تک افراد جامعه در ریشه‌کن کردن کرونا، خواستار واکسیناسیون هر چه سریع‌تر مردم در برابر بیماری «کووید-۱۹» شد.
***
      ۱۱۸ نفر  دیگر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند   
با آنکه آمار جان‌باختگان ناشی از ابتلا به کرونا در کشور روز جمعه در مرز 2 رقمی شدن قرار گرفت اما دیروز این آمار باز هم افزایشی شد. وزارت بهداشت دیروز اعلام کرد در شبانه‌روز گذشته ۳ هزار و ۵۳۹ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند. کاهش آمار مبتلایان شناسایی شده در حالی است که متاسفانه آمار فوتی‌های ناشی از این بیماری در کشور همچنان ۳ رقمی است. بنا بر اعلام وزارت بهداشت، از ظهر روز جمعه تا ظهر شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۳ هزار و ۵۳۹ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی و ۶۱۶ نفر از آنها بستری شدند. متاسفانه در طول این مدت ۱۱۸ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند تا مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۲۸ هزار و ۸۵۲ نفر برسد. خوشبختانه تاکنون ۵ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۳۶۳ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳ هزار و ۴۱۶ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. از سویی تاکنون ۳۷ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۸۷۷ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است. همچنین در حال حاضر ۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۶ شهر در وضعیت زرد و ۱۴۶ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. بنا بر این گزارش، تاکنون ۵۶ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۱۶۲ نفر دوز اول، ۴۴ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۶۵۲ نفر دوز دوم و ۷۲۴ هزار و ۷۲۱ نفر دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. بر این اساس، مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به ۱۰۱ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۵۳۵ دوز رسیده است. 
 


Page Generated in 0/0064 sec