printlogo


کد خبر: 240571تاریخ: 1400/8/30 00:00
طی یک هفته گذشته 6 نفر از نیروهای ناجا در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسیدند
مدافعان گمنام امنیت

گروه سیاسی: سرهنگ دوم هادی کنعانی، مامور جان بر کف ناجا، در راه امنیت مردم در درگیری با سارقان و اشرار مسلح در شهرستان کارون جمعه‌‌شب به درجه رفیع شهادت نایل آمد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، آخرین ساعات روز جمعه بود که خبری تلخ اما پرتکرار در رسانه‌های کشور منتشر شد؛ خبری که با اندکی جست‌وجو می‌شد موارد مشابه آن را در هفته‌ها و ماه‌های اخیر به وفور پیدا کرد. در پی درگیری مسلحانه صبح جمعه ماموران پلیس با سارقان و اشرار مسلح در شهرستان کارون که منجر به هلاکت ۳ نفر از سارقان مسلح شد، مامور جان بر کف ناجا سرهنگ دوم هادی کنعانی، جمعی فرماندهی انتظامی شهرستان کارون بر اثر اصابت گلوله مجروح و به بیمارستان منتقل شد. بر پایه این گزارش، این مامور پلیس با وجود تلاش پزشکان، به دلیل شدت جراحات وارده جمعه‌شب به درجه رفیع شهادت نایل آمد. در همین زمینه دادستان شهرستان کارون در جمع خبرنگاران با اشاره به شهادت سرهنگ کنعانی اظهار داشت: متهمان سابقه سرقت از خطوط لوله نفت در رامشیر، قاچاق و سایر اعمال شرورانه را داشتند و به دلیل متواری بودن، تحت تعقیب پلیس و دستگاه قضایی بودند که ماموران پس از شناسایی محل اختفای آنان و کسب دستور از قاضی کشیک، وارد عملیات دستگیری شدند. 
در این میان تنها در تابستان امسال و در استان خوزستان شاهد شهادت ستوان دوم شهید «ضرغام ‌پرست»، ستوان‎‌ یکم شهید «مالک رسولی‌نیک» و مامور پلیس راه شهید «مهدی آزمون» در درگیری با اشرار مسلح بوده‌ایم. از سوی دیگر 5 نفر دیگر از پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی هم طی هفته گذشته در استان‌های کرمان، سیستان‌و‌بلوچستان و اصفهان برای حفظ و صیانت از امنیت کشور به درجه رفیع شهادت رسیدند. 
با این حال انتشار زنجیره‌ای اخبار شهیدان مدافع امنیت کشور و پرسنل نیروی انتظامی که عمدتا هم در جریان درگیری با اشرار مسلح به شهادت می‌رسند با کمترین نمود اجتماعی و رسانه‌ای همراه بوده است و حتی به‌ندرت شاهد پیام تسلیتی برای از دست دادن این عزیزان در فضای عمومی جامعه هستیم. 
 
* امنیت، محوری‌ترین هدف توطئه‌های خارجی
به‌رغم دشمنی تثبیت‌شده دشمنان انقلاب اسلامی و معاندان تمامیت ارضی کشورمان و تلاش برای ضربه زدن به کشورمان به انحای مختلف، در سال‌های اخیر به شکل محسوسی شاهد برنامه‌ریزی برای به مخاطره کشاندن امنیت شهرها هستیم. به عبارت دیگر، اگر تا پیش از این بیشتر تلاش دشمنان کشورمان برای ناامن کردن امنیت مرزی ایران بود، در سال‌های اخیر تلاش شده با ناامن‌سازی امنیت شهرها، عملا باعث تضعیف اقتدار نظام شوند. 
تجهیز اشرار به سلاح گرم جدای از اینکه امنیت شهرها را در شرایط عادی به مخاطره می‌اندازد، این فرصت را نیز به وجود می‌آورد تا در موقعیت‌هایی همانند آشوب‌های خیابانی، با فعال کردن شبکه اشرار مسلح، خیابان را تبدیل به میدان زد و خورد با نیروهای امنیتی کنند و از این طریق ضمن جلو بردن پروژه خرابکاری، جان رهگذران را نیز به خطر بیندازند؛ مساله‌ای که نمود آن را حتی در اخبار منتشر‌شده نیز می‌توان مشاهده کرد. برای نمونه تیرماه امسال بود که خبر کشف محموله‌ متعلقات سلاح «گرینف» در پایانه غرب تهران در رسانه‌ها سروصدای زیادی به پا کرد. کشف آن محموله هر چند به خودی خود نشان از ناکام ماندن یک مورد در قاچاق اسلحه داشت اما زنگ خطری را نیز به صدا درآورد که نشان از فراگیری قاچاق سلاح گرم داشت، به گونه‌ای که حتی متعلقات یک تیربار در پایانه پایتخت یافته شده بود. 
در چنین شرایطی با لحاظ کردن نقشه جریان‌های ضدانقلاب برای بهره‌گیری از شبکه‌های مسلح اشرار در میانه آشوب‌های خیابانی، اهمیت کار مدافعان امنیت بیش از پیش مشهود می‌شود. 
 
* یادبود مدافعان امنیت، کمترین اقدام ممکن
با لحاظ کردن مجموعه این اوصاف و افزایش تعداد شهدای نیروی انتظامی که به دست اشرار مسلح و کوردل در ماه‌های اخیر به شهادت رسیده‌اند، لزوم توجه بیشتر به یاد و نام این شهیدان، تبیین رشادت‌های‌شان در رسانه‌های کشور و همچنین اندیشیدن به موضوع ارتقای سطح امنیت نیروهای انتظامی که روزانه در دل درگیری‌ها حاضر هستند، بیش از پیش اهمیت می‌یابد. 
از آنجا که مشهور است «علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد» و با اولویت بخشیدن به خطر روزافزون اشرار و اختلال‌شان در امنیت عمومی و تبدیل شدن به اهرم گروه‌های ضدانقلاب برای فتنه‌آفرینی در حاشیه اعتراضات مردمی، باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود. 

Page Generated in 0/0073 sec