printlogo


کد خبر: 240576تاریخ: 1400/9/1 00:00
اخبار

انتشار شعری در وصف کتاب «تنها گریه کن»
نغمه مستشارنظامی، شاعر آیینی در وصف کتاب «تنها گریه کن» که با تقریظ مقام معظم رهبری همراه شده است، شعری 12 بندی سروده که در ادامه بند نخست آن آمده است:
حماسه بی‌زن و زن بی‌حماسه بی‌معناست
که مرد بی‌مدد عشق در جهان تنهاست
کجاست خانه‌ سبزی بدون دستی گرم
که باغبان و پرستار و مرهم گل‌هاست
زن از نخست، اگر مادر است، اگر همسر
همیشه مظهر آرامش است و عطر صفاست
زنان لطافت تاریخی حکایاتند
که قصه گرچه غم‌انگیز، صبر زن زیباست
شبیه ساره صبور است و مثل مریم پاک
شبیه آسیه در مصر منجی موسی‌ست
اگر به هیات بلقیس سرزمین سبا
وگر به هیات هاجر نماد سعی صفاست
بدون فاطمه(س) دنیا برای مولا هیچ
بدون فاطمه(س) پیغمبر خدا تنهاست
بدون زینب کبری(س) کدام خطبه‌ ناب
طلایه‌دار پیام بلند کرب و بلاست
زمان رسیده به تکرار مادرانه‌ عشق
بگو به نام خدا شرحی از ترانه‌ عشق
***
بازیگر خارجی «نجلا» چه کسی است؟
سریالی که گزینه ماه رمضان شد
فصل دوم سریال «نجلا» این روزها در آبادان با یک بازیگر شناخته شده خارجی مشغول فیلمبرداری است تا خودش را به آنتن سیما برساند. به گزارش «وطن‌امروز»، این روزها تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «نجلا 2» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی در آبادان ادامه دارد و پیش از آن، فیلمبرداری این سریال در لوکیشن‌هایی واقع در جنوب تهران پیگیری می‌شد. در این سریال حسام منظور، محیا دهقانی، ایوب آقاخانی، سوگل طهماسبی، تورج فرامرزیان و مصطفی ساسانی بازی می‌کنند. داستان فصل دوم این سریال درباره اشغال خرمشهر است و «عبِد» در این فصل نقش محوری دارد. در فصل نخست این سریال حسام منظور، سارا رسول‌زاده، آزیتا حاجیان، ملیکا شریفی‌نیا، هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی، سوگل طهماسبی، مصطفی ساسانی، جواد پورزند، علی غابشی و... به ایفای نقش پرداختند. سایر بازیگران عبارتند از: مرتضی شاه‌کرم، بدرالسادات برنجانی، محسن پوشایی، حسین شفیعی، تورج فرامرزیان، وحید نفر، جمال بیات، ابراهیم گله‌دارزاده، رستا رضوی، مهدی ملاک، سیامک توده‌ فلاح، اسحاق احمدپور، محسن مرادی، امیر دهلکی، سامان خلیلیان، هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی و آزیتا حاجیان. این مجموعه که در فصل اول خود با اقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد، در بخش دوم به بخش‌هایی از دفاع‌مقدس و اوایل جنگ توجه دارد. شنیده می‌شود این مجموعه یکی از گزینه‌های پخش در ماه مبارک رمضان خواهد بود. پیگیری‌های تسنیم نشان می‌دهد بعد از پیوستن ایوب آقاخانی به سریال، «پیر داغر» بازیگر لبنانی سریال «مدار صفر درجه» و فیلم «به وقت شام» با نقشی متفاوت به این سریال پیوست. او در «نجلا» نقش یکی از عرب‌های آبادانی را ایفا می‌کند. این مجموعه تلویزیونی قرار است تا پایان سال فیلمبرداری‌اش ادامه پیدا کند. این سریال در 30 قسمت برای شبکه ۳ سیما تهیه و تولید می‌شود.
***
۹۰ نوازنده تنبور در تالار وحدت می‌نوازند
گروه بزرگ جامی به سرپرستی رضا علی‌آبادی با همراهی ۹۰ نوازنده تنبور در تالار وحدت ۴ قطعه را ضبط کرد که بزودی منتشر خواهد شد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، سرپرست گروه جامی درباره آخرین فعالیت‌های این گروه توضیح داد: ۴ قطعه به آهنگسازی بنده به همراه گروهی متشکل از ۹۰ نوازنده در تالار وحدت ضبط شد. تهیه‌کننده ‌و کارگردان این ۴ اثر آقایان سعید و مسعود برزی هستند و ناشر آن نیز «هفدانگ» خواهد بود که بزودی به صورت صوتی و تصویری منتشر خواهد شد. علی‌آبادی در ادامه گفت: اعضای گروه جامی، اعضای ثابت و همگی از شاگردان بنده هستند. این گروه با اعلان فراخوان تشکیل نشده است و معمولا اعضا از آکادمی تحت نظارت و تدریس اینجانب انتخاب می‌شوند. در چند ماه اخیر به همراه این گروه بالغ بر ۶ ویدئوکلیپ ضبط و منتشر شده است که بیشتر آنها در دسترس عموم قرار گرفته است. وی خاطرنشان کرد: این گروه بزرگ ساز مقامی و نواحی بیش از پیش به حمایت دستگاه‌های دولتی برای بقا نیاز دارد، هر چند بنیاد رودکی در فراهم‌ کردن مکان تمرین و اجرا نهایت همکاری را داشته است. در آینده نزدیک در صورت حمایت‌های بیشتر، گروه برای اجرای کنسرت آماده خواهد شد، هر چند با شرایط نامساعد کنونی اجرای این ایده کمی دور از ذهن است. وی در پایان تصریح کرد: گروه بزرگ تنبورنوازان جامی، ایده‌های بزرگی در سر دارد که تاکنون در تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران، تالار وحدت و کاخ سعدآباد برنامه اجرا کرده است. امیدوارم یک آلبوم تصویری از این گروه منتشر شود و برای تحقق این مهم نهایت تلاشم را خواهم کرد.

Page Generated in 0/0067 sec