printlogo


کد خبر: 240601تاریخ: 1400/9/1 00:00
اخبار

تداوم آلودگی هوای شهرهای پرجمعیت
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم آلودگی هوای شهرهای پرجمعیت خبر داد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا با بیان اینکه طی ۲ روز آینده سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب کشور فعال خواهد بود، اظهار کرد: اول آذرماه بارش باران را در استان‌های کردستان، جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی، مناطق جنوبی گیلان، مازندران، برخی مناطق یزد و شمال فارس خواهیم داشت و بارش در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به صورت برف خواهد بود. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: سه‌شنبه (۲ آذرماه) در شمال شرق، شرق و نواحی مرکزی کشور، چهارشنبه (۳ آذرماه) در شمال شرق و سواحل دریای خزر و پنجشنبه (۴ آذرماه) در سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. وی درباره وضعیت جوی تهران نیز اظهار کرد: آسمان تهران اول آذرماه (امروز) ابری همراه با بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (‌۲ آذرماه) نیمه‌ابری، گاهی وزش باد شدید و بتدریج قسمتی ابری با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 
***
تقویت انبارهای امدادی هلال‌احمر در مناطق زلزله‌زده هرمزگان
سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه تقویت انبارهای امدادی جمعیت هلال‌احمر در دستور کار قرار گرفته است، از توزیع بیش از ۶۰۰۰ چادر امدادی در میان زلزله‌زدگان خبر داد. محمدحسن قوسیان‌مقدم درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده و خدمت‌رسانی به متأثرین از زمین‌لرزه هرمزگان گفت: جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران با به‌کارگیری ۶۰۳ نفر روز و تداوم استفاده از ۲ فروند بالگرد، در حال ارائه خدمات به مردم زلزله‌زده استان هرمزگان است. وی افزود: تاکنون بیش از ۲۵۰۰ کیلوگرم اقلام زیستی و امدادی از طریق بالگردها به مناطق زلزله‌زده منتقل شده است و تلاش‌ها در این عرصه تا رفع کامل نیازمندی‌های مردم زلزله‌زده هرمزگان ادامه دارد. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: روند توزیع چادر میان آن دسته از شهروندانی که منازل آنها آسیب دیده یا از ایمنی کافی برخوردار نیست، ادامه دارد و تا صبح یکشنبه ۳۰ آبان‌ماه بیش از ۶۰۰۰ چادر در مناطق زلزله‌زده توزیع شده که بخشی از آن نیز اهدایی خیرین بوده است. سخنگوی جمعیت هلال‌احمر در ادامه تصریح کرد: همچنین در راستای آمادگی کامل جهت مقابله با حوادث احتمالی آتی، اقلام زیستی و امدادی در حال انتقال به استان هرمزگان است تا بار دیگر حجم موجودی انبارهای هلال‌احمر به سطح مناسبی رسیده و در آینده با کمبود خاصی مواجه نشوند. 
***
«دورکاری» مادران شاغل اصلاح و تسهیل می‌شود
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از تصویب نهایی قانون پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری خبر داد و گفت: اسامی بیمه‌هایی که متعهد به پوشش هزینه‌های ناباروری هستند، ابلاغ خواهد شد. انسیه خزعلی درباره ارائه تسهیلاتی همچون بیمه زنان سرپرست خانوار، ایجاد کار پایدار برای زنان عشایر و روستایی و همچنین کمک به زنان شاغل روستایی گفت: به طور کلی اعتبارات روستایی برای بهره‌مندی تمام روستاییان بویژه زنان روستایی پیش‌بینی شده است. این اعتبارات در بخش کشاورزی برای رونق روستاها، مهاجرت معکوس جوانان، امکانات و تسهیلات برای ازدواج زوج‌های روستایی بویژه زوجین دهه ۶۰ در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است که امیدواریم برای سال ۱۴۰۱ هم این اعتبارات فراهم شود. وی در پاسخ به پرسشی درباره دورکاری بانوان تصریح کرد: برای خانم‌هایی که باردار هستند یا فرزند کوچک دارند، تلاش کردیم امکان دورکاری فراهم شود. البته برخی مشاغل مثل کادر درمان، آزمایشگاه‌ها و کارخانه‌ها شاید این امکان را نداشته باشند اما در مشاغلی که امکان دورکاری وجود دارد، انتظار می‌رود مدیران، همکاری لازم را داشته باشند. خزعلی تصریح کرد: دستگاه‌ها موظف هستند گزارشی از تعداد بانوانی که از آیین‌نامه دورکاری استفاده کرده‌اند ارائه کنند ضمن اینکه درصدد هستیم اصلاحاتی در آیین‌نامه انجام دهیم تا روند اجرایی شدن آن تسهیل شود. 
***
۲۴۵۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده در زلزله هرمزگان نیازمند بازسازی است
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۲ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده در زلزله هرمزگان نیازمند تخریب و بازسازی است. اکبر نیکزاد در حاشیه آیین افتتاح ۱۴۳ واحد مسکونی مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در استان‌های کهگیلویه‌و‌بویراحمد، چهارمحال‌و‌بختیاری، خراسان شمالی، خراسان رضوی و هرمزگان بازسازی واحدهای مسکونی در حال انجام است، اظهار کرد: ۲ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی در هرمزگان باید تخریب و بازسازی و ۷۵۰ واحد نیز تعمیر شود. وی با اشاره به اینکه در کل کشور ۳۰ هزار واحد مسکونی خسارت‌‌دیده باید تخریب و بازسازی شود، اظهار کرد: تاکنون بازسازی حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده و تا ۴ ماه آینده باید ۲۰ واحد دیگر نیز به بهره‌برداری برسد. نیکزاد با تأکید بر اینکه حجم کار در استان هرمزگان بسیار بالاست، تصریح کرد: استان‌های سیستان‌و‌بلوچستان، کرمان و یزد به کمک استان هرمزگان آمده‌اند و به روند بازسازی سرعت بخشیده شده اما سکونت زلزله‌زدگان در چادر کار را سخت کرده است؛ تمام تلاش خود را می‌کنیم واحدهای مسکونی هر چه زودتر در اختیار زلزله‌زدگان قرار گیرد. نیکزاد همچنین با تأکید بر اینکه ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی نیازمند مقاوم‌سازی است، تصریح کرد: سال ۸۴ تنها ۷ درصد از واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده بود اما اکنون به ۵۰ درصد رسیده و تلاش می‌کنیم سالانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار واحد روستایی را مقاوم‌سازی کنیم. 

Page Generated in 0/0063 sec